Jump to content
Bilforumet.no

mads sl

Bruker
  • Content Count

    315
  • Joined

  • Last visited

About mads sl

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 02/03/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Ålesund
  1. Vist du har tenkt på å gjør litt med bilen men du har ikke tenkt å gjør det sjøl så hadde jeg ville kjøpt en som var ferdig modifisert! Det koster en del å bygge men en får ikke noe igjen for det når en selger den. kan få kjøpe min også: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28308215 får den igjen i fra lakkering i morgen å da er bilen steike strøken. Går bedre en en Works! Spør du meg så er skinnseter et must (ser mye finere ut) og soltak bare en vits, det går i stykker og det er enda en plass det kan leke i fra!
  2. Og nå vurdere jeg å selge bilen! Noen som er interessert? http://www.buy24.no/bil/alle-biler/lyst-p%C3%A5-artig-liten-bil_10661/
  3. Ut med baksetene, så er det bare å ta av panelene på sidene så kommer en til høytalerene.... Å jeg vil virkelig ambefale dere å bytte ut de, spiller noe voldsomt med skikkelige høytalere! (på forsterker)
  4. Jeg har også byttet ut mitt anlegg... Bruker orginal spiller, for at det skal se mest mulig orginalt ut. Bake har jeg: Alpine SPR-69C Type-R Series 6x9" 300 Watts 2-Way Speakers (der orginalhøytalerene sto) Framme har jeg: Alpine SPR-17S Type-R Series 6-1/2" Component 2-Way (med delfilter og tweeter) Forsterker: Alpine PMX-F640 4 channel 640w (ligger under passasjersetet) Og så en slik paddeflat Pioneer sub i bagasjerommet... Spiller mildt sagt VELDIG GODT! (å da mener jeg godt og ikke bare bass som dei fleste rånera har)
  5. Nå skal jo det vær sagt at jeg har ikke prøvd å tømme 5. giret enda for da har jeg en teoretisk fart på 210 km/t og så fort har jeg ikke kjørt enda... Men med 17% reimhjul så skal den ikke dabbe av i vært fall, det gjør ikke min, tvært i mot. Har du byttet reimen til en kortere type? Det må man når man drever om kompressoren!
  6. Og på torsdag ble dama påkjørt bakfra med Minien.... Så nå står eksosen på halv åtte, bakfangeren ble klippet i to og traversjen bak fangeren er smadret.... Men men, har vært på takst med bilen og den blir selfølgelig reparert!
  7. Har du tatt av intercooleren å sett om der er mye olje, der skal vær litt olje men ikke så veldig mye... Jeg etterfyller ca en halv liter mellom oljebyttene!
  8. Jeg filmet det med mobilen min, og lastet det direkte opp på Pothobucket med mobilen så vips så va det på nett.... jeg har ikke hørt bilen så mye på utsiden for dama er ikke den som trykker hardest på gassen og da blir ikke det så veldig mye lyd. Men jeg skal ha grenrør og sport cat men jeg vet bare ikke når :P
  9. Her er en liten video av min Cooper S (lyden innvendig i bilen) http://s288.photobucket.com/albums/ll187/madssl/?action=view&current=f7457593-640d-4fcd-91a7-42c7e4a4066.flv Milltec cat-back, 17% alta drev, åpent supersprint luftfilter og mye annet!!!
  10. Jeg kjører med Milltek eksos, og ved vanlig kjøring så hører man ikke store forskjellen inne i bilen utvendig så er lyden litt grommere. Men når man passerer 3500 rpm så åpner det seg og lyden blir helt fantastisk utvendig så er lyden bare helt rå, det er ikke noe bråk men bare oppskriften på god lyd! I tuneller så går det nesten ikke ann å kjøre vanlig, det hørest ikke ut som en 1,6 liter for å si det slik! Og på tomgang når det er kaldt ute så kommer det en fin during! Veldig fornøyd med Milltek eksosen!
  11. Da har jeg montert Alpina forsterker under passasjersetet og Alpina 6x9" bake og så holder jeg på med Alpina mellomtone og tweetere forran. I går be det også bestillt ny kjølevifte etter at den begynte å bli varm på tomgang og AC kjølte ingen ting så lenge bilen ikke var i bevegelse, viftene går ikke i det hele tatt så nå er ny på veg i fra BMW og jeg blir 2500 kr fattigere!
  12. Av "nødvendige" reperasjoner så har jeg byttet en håndbrekkvaier, jeg har hatt bilen i 1 år no og kjørte 18 000 km ogbilen har gått 121 000km
  13. De orginale fra fabrikk er presset på og kun det. Men de i fra alta er todelt, man setter først innpå en sak som man skrus sammens så den kniper over akslingen på kompressoren, så setter man på et drev utenpå den lille saken. Altså man kan skru det av og på så mange ganger man bare vil!
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.