Harek Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Har satt på 2 doble delorto gassere 45 mm på ein orginal b230 med nye stempelfjører og tetninger. den "skyter" litt på gasspådrag. Men den vil ikke gi full gass, viss eg trør gassen i bånn dør motoren helt... Lurer på å få tak i ein trimkam å sette i, og håpe på at det hjelper.... Eller har noen andre noen gode tips? takker for svar. Siter 1986 Volvo 240 2.3 Stv 1982 Volvo 360 2.3 Rcn u/2.4 1986 Volvo 360 2.3 Bilcross 1999 Hyundai Galloper 2.5 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 er gasserene synkronisert? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 hør her... det nytter lite å bare sett på to dobble 45 gassers på en std motor... det du trenger er en topp av type 531 eller 405 som er portet og planet, kansje også med større ventiler. Så trenger du en kam som har høyere løft og lengre åpningstid.. Det som skjer med motoren din nå er at den antakelig drukner i bensin. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Det er feil! Går meget fint an å sette på disse gasserne på en standard motor. MEN de må justeres/dyses riktig hos en som kan det. I verste fall kan du ende med å brenne innmaten i forgasserne, det gjorde jeg og det kostet meg dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harek Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 bytter de bare dysene da eller? Vet du om noen som gjør det på vestlandet? Siter 1986 Volvo 240 2.3 Stv 1982 Volvo 360 2.3 Rcn u/2.4 1986 Volvo 360 2.3 Bilcross 1999 Hyundai Galloper 2.5 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 joda seff går det ann men da blir jo hele poenget borte.... Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harek Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 poenget blir ikkje heilt borte trur eg. får litt meir gamp, og motoren blir kjappere. eller tar eg feil? Siter 1986 Volvo 240 2.3 Stv 1982 Volvo 360 2.3 Rcn u/2.4 1986 Volvo 360 2.3 Bilcross 1999 Hyundai Galloper 2.5 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Om alt er justert rett slik det skal være, får du mer gamp av en orginal b230 med to 45 gassere enn en orginal b230 med enslig A-gasser. Er de to doble gasserene dysa til en 8liters rekke6'er derimot.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 still inn gasserene dine du, så skal du nok se at det order seg ganske så grett, har flere kompiser som har heve på gassere på innsprøytnings biler, og fy og faen ka det går når di får til å stille det inn skikkeligt, bruk ett bremse rør og hørr inni hver forgasser, når du får en lik lyd elle noe sånt i den duren så skal di funke, har aldri gjort det sjøl... sikkert noen her inne som kan forklare bedre hvordan du skal gjør det... Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 ole180.. Det med bremserøret er jo forsåvid greit, men teknikken er jo "jalla". En ordentlig synkroniseringsmåler stapper man vel inn igasseren, åsså viser den hvor mye vacuum forgasseren suger..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blikseth Skrevet Mars 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 bruker ett spesielt lytte apparat man stapper ned i vær gasser, når det "smater" likt i begge gasserne er de synkronisert Siter Team Laban Klubbmester NMK Gjøvik Audi 100 2.5 TDI Volvo 240 b230E bilcross bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 har ein kompis som gjor dette med ein b20 motor, borret til 2.2, og ganske grei topp, ble stilt inn med bremserør teknikken, og den kjerra flytter seg ganske grett, der står det 2 dobble 45mm gassere på... Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Den motorn jeg kjørte med litt i bilcross bilen gikk heller ikke så værst, det hadde vel vært en b230a motor som det var satt 2 dobble 45mm gassere og 4-2-1 grenrør på. Toppen skulle det ikke være gjort noe med. Etter min mening så gikk denne motoren jævelig bra, ikke at jeg har kjørt så veldig mye som har gått bra men. Di jeg kjørte mot sleit ihvertfall med å holde følge ut starten, men kom fortsatt ikke først til mål da. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.