kickerpower Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 hei, har 2 stk 800w kicker cvr12 i bassworx kasse, problemet er at når jeg kobler de opp mot en 800 w (vet det er lite, men bare for å teste) så faller bassen ut veldig ofte, men disse kickerene er merket 2ohm som jeg har paralellkoblet, men forsterkeren er merket 4 ohm, er det da dette som gjør at bassen faller ut eller er det andre grunner?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 humm..kansje kansje ikke...kansje for dårli strøm ellernoe? vet egentli ikke selv men.. Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 hei, har 2 stk 800w kicker cvr12 i bassworx kasse, problemet er at når jeg kobler de opp mot en 800 w (vet det er lite, men bare for å teste) så faller bassen ut veldig ofte, men disse kickerene er merket 2ohm som jeg har paralellkoblet, men forsterkeren er merket 4 ohm, er det da dette som gjør at bassen faller ut eller er det andre grunner?? 2 kanals forsterker som er brokoblet? 2+2 ohm gir 1ohm, og på brokoblet forsterker, blir det 0,5ohm... Har du monoforsterker, så må den være stabil i 1ohm ;) Så du må nok seriekoble subene dine, så blir det lyd... ikke bra lyd, men kicker lyd ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kickerpower Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 takk for svar, men viss jeg seie kobler kan jeg da brokoble på forsterker? er 2 kanaler ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 takk for svar, men viss jeg seie kobler kan jeg da brokoble på forsterker? er 2 kanaler ja! Ja, hvis du seriekobler spolene på suben, så havner du på 4ohm, og hvis du da brokobler forsterkeren, så vil den se det som en 2ohm last... Hvis forsterkeren er litt kvalitet da, så går det fint ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterb Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 om han serie kobler de 2 subene så vil han få 8 ohm på de, og siden forsterkeren er brokoblet vil det bli 4 ohm og ikke 2 ohm som cossiemk1 skrev(går ut i fra at hver sub er 4ohm og ikke 2ohms spole) Dette takler forsterkeren fint =) eller så kan du koble de i serieparallel om du har dobbeltspole og da få 2ohm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 seriekobling av 2 2ohms spoler blir 4 ohm som cossiemk1 sier, ikke 8ohm nei, petterb Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kickerpower Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 oki, takk for svar! men prata med en som har peiling på dette å han sa at den forsterkeren var alt for liten å at det var mulig at basserene min var ødelagt!!!?? kan det stemme at de er ødelagt??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 sikker på at han har peiling? er mange som liksom skal ha peiling og uttale seg om alt. har du prøvd det ovennevnte her å koble de om? ville gjort det FØR jeg stoler på noen som sier de er ødelagt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kickerpower Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 tja, de er de folka på boomcar som sa det...men vil ikke prøve den på den forsterkerern viss den kan ødlegge de.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 tja, de er de folka på boomcar som sa det...men vil ikke prøve den på den forsterkerern viss den kan ødlegge de.... Hvis du ikke er tunghørt, så hører du når elementene sliter, så da er det bare å skru ned litt... er ikke værre ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kickerpower Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 altså skurring?:biker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterb Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 seriekobling av 2 2ohms spoler blir 4 ohm som cossiemk1 sier, ikke 8ohm nei, petterb Om du ser over det innlegget jeg skrev så skrev jeg uttrykkelig i fra at jeg gikk ut i fra at det var 4ohms spoler ;) Men er det 2ohms spoler så blir det jo som cossi sa vet du =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kickerpower Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Hei, fikk nå tak i en 400.1 monoblokk fra kicker (NY)Det leverer 200 RMS på 4 Ohm men hvor mye gir den i 2 ohm? 400 RMS? PÅ en annen måte er den stor nokk? å en ting til, hvor får man kjøpt Kicker klistremerker?:wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Altfor liten forsterker!!!! Er det enkelspole eller dobbelspole elementer du har? Er spolene på 2ohm? Det er greit å vite kva lasten er, slik at du kan få tak i ein forsterker som passer til bassene dine. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg