Gå til innhold

kickerpower

Bruker
  • Innholdsteller

    52
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kickerpower

  • Bursdag 06/19/1990

Contact Methods

  • Bosted
    telemark

kickerpower's Achievements

  1. her er dyno av identisk motor som er lett trimmet med ITB http://www.youtube.com/results?search_query=evolution+racing+h22&oq=evolution+racing+h22&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1417l11514l0l12121l20l20l0l6l3l0l259l2413l0.10.4l14l0
  2. hehe, neida er sant det men disse motorene har en så karakteristisk lyd=) tenkte på ITB`er men pga kjørbarhet tror jeg ikke det til og begynne med=)
  3. angående clutch har jeg fått tak i en ACT clutch som skal håntere ca 300hk=) har også tenkt og utføre porting og grov tuning selv.
  4. Hehe, er helt enig faktisk=) video skal bli, er noe helt spesielt med den lyden i de eldre VTEC motorene, på 5800rpm høres det ut som den åpner seg opp=P nydelig lyd....Det er hvalpenis vettu, skjønner at de kaller de det for og si det sånn=)
  5. Det har du helt rett i=) Men ved porting av innsug og eksos er det kun "flow" som endres og gjør toppen mer effektiv, det som vil påvirke komp. på toppen må være og endre forbrennings kammeret, planing eller tynnere toppakning (i mitt tilfelle, veeldig tynn) er forbrenningskammer i toppen ja, den er utformet som en "HEMI" motor. Men som du sier porting og større kam hører sammen perfekt, åpne opp toppen litt=) har fiksa bilder=)
  6. Tusen takk, slike tilbakemeldinger setter jeg virkelig pris på. Synes sugetrim er veien og gå, turbo er rett og slett for vanlig for meg, og lyden av en godt trimmet sugemotor....vel...=P Angående råder så er det med tanke på turtall rett og slett, viss det finnes effekt og hente er ikke 11000rpm et tall og forakte=) Stempel øker komp. fra 10,6:1 til 11,6:1 så er det er bare for og få mer ut av kammene=) Men du har helt rett, nå er det ikke tid for slikt, men et par bilder kan jeg jo legge ut=) GOD JUL OG GODT NYTTÅR JA=)
  7. ja, det stopped ikke her da=) Har kjøpt inn: H-profil råder Euro R stempel (11,6:1) 0,14" tykk toppakning. Nippon Racing stempel ringer. Brian Crower stage 2 kammer. SkunkWorks justerbare kamdrev Supertech dobble ventilfjærer og "retainere" Ostrich 2,0 emulator (datasprut) Moates hulog extreme datalogging Fjo racing bredbåndslambda Nye oem pakninger osv til hele motoren. King råde/veiv lager HighEnd Motors tri-y eksos manifold. 68mm gasspjeld. "hval penis" carbon innsug også tenkte jeg og og porte innsug og eksos kanaler litt. regner med effekt på noe rundt 240 hjulhester... kommer bilder i massevis=P
  8. vask grundig med cellulose tynner, tørk godt, bruk så alu. syregrunning viss du skal gjøre det skikkelig. lakk så med vanlig 1k lakk.
  9. trenger ikke bli skjolder, legge på baselakken der det trengs og så lakke hele luka med klarlakk så går det bra det!
  10. se om du kan banke den ut fra innsiden, sparkle, grunne, lakke...
  11. haha, d skal jeg huske på når jeg er ute og triller neste gang=)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår