Tvåførr Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Noen som kan fortelle meg forskjellen? Hvilken er best? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 ikke Thorsen, men en TorSen, som er en forkortelse for Torque Sensing eller noe i den dur. TrueTrac er en TorSen type differensial. Det er forøvrig ingen "sperre" men en diffbrems. En "sperre" er en locker eller lignende som låser bakhjulene 100% ihop. Men "sperre" har liksom blitt et multibruks-uttrykk... Fra Mogwai innlegg i "Volvo 740/S90 T6 Prosjekt" til Chall Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Torsendiff Volvo Dana 30 5500.00kr Klicka för förstoring Denna diff passar i Volvo 140 240 740 och 940. Den är avsedd för 27 splintad axel. Det går att lösa så h mätare och abs skall fungera. Det finns att köpa en vattenskuren krans som man lägger runt diffen och svetsar ihop den så kan man få H mätare. Sen flyttar man ut givaren i locket några mm sen har man h mätare fungerandes. Pris 200kr Går även att lösa så ABS fungerar. Torsen diffen fördelar kraften till det hjulet som har bäst fäste. Den är mycket lämplig vid bana eller rally. En hårt spänd lamelldiff blir mycket "stuttig" vid skarpa böjar och kan upplevas som lite hopping. Torsendiffen är mycket följsam och man får inte den effekten. Den klarar av 500hk utan problem. Lamelldiffen klara inte alls dagens effekt uttag med +200hk därför säljer vi inte lamelldiffar när det finns bättre produkter på marknaden. OBS titta även på EL lamelldiffen med 100% låsning. För dig som ska köra i skogen/leriga vägar så är Aussie Lockern ett bättre alternativ. The Torsen (from Torque Sensing) works as an open differential when the amount of torque going to each wheel is equal. As soon as one wheel starts to lose traction, the difference in torque causes the gears in the Torsen differential to bind together. The design of the gears in the differential determines the torque bias ratio. For instance, if a particular Torsen differential is designed with a 5:1 bias ratio, it is capable of applying up to five times more torque to the wheel that has good traction These devices are often used in high-performance all-wheel-drive vehicles. Like the viscous coupling, they are often used to transfer power between the front and rear wheels. In this application, the Torsen is superior to the viscous coupling because it transfers torque to the stable wheels before the actual slipping occurs. However, if one set of wheels loses traction completely, the Torsen differential will be unable to supply any torque to the other set of wheels. The bias ratio determines how much torque can be transferred, and five times zero is zero. Dette er den de selger på Bakaxel.se hvilken ville dere valgt vist det stor mellom denne og truetrack? MVH Vidar Åsgard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Du må jo nesten finne ut produsent/modell på hva de selger på bakaxler.se da. Torsen er "navnet" på teknologien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 På bakaksel så selger de vel både Truetrac?(torsendiff) Og Aussie locker som er som navnet tilsier en sperrediff.. Er vel forklart anbefalt bruk av hver enkelt type på Bakaksel.se også mener jeg og huske. ;) Aussie locker for Drag o.l Truetrac for bane,gatebruk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Takker, har sendt mail og spurt. Men eg får ikke til og ringe til han, er det +46 først, får bare opp at nr er ikke i bruk eller feil. Skjønner det ikke. Er ikke aussie locker, da det står det er torsen diff. Du får jo komplett aksling for 8200 eller hva det var, det er vel noe det samme som å kjøpe klumpen fra usa og montere selv, har lest det koster fort rundt en 7000 for den ferdig på bilen.. Skal handle zf kasse og, men trenger litt råd til clutch valg? rundt en 4-500nm? til gate/banebruk, noen som har tips og råd må vere bmw lamell sentrum? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Takker, har sendt mail og spurt. Men eg får ikke til og ringe til han, er det +46 først, får bare opp at nr er ikke i bruk eller feil. Skjønner det ikke. Er ikke aussie locker, da det står det er torsen diff. Du får jo komplett aksling for 8200 eller hva det var, det er vel noe det samme som å kjøpe klumpen fra usa og montere selv, har lest det koster fort rundt en 7000 for den ferdig på bilen.. Skal handle zf kasse og, men trenger litt råd til clutch valg? rundt en 4-500nm? til gate/banebruk, noen som har tips og råd må vere bmw lamell sentrum? Prøvd å ringe en "nabo" jeg å... Men får samme greia! 0046, eller +46 erre vell? Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Hvis det svenske nummeret har 0 først så må du kutte ut den.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Hvis det svenske nummeret har 0 først så må du kutte ut den.... ok:D TAKK! prøver i mårra jeg da;D Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Takker, har sendt mail og spurt. Men eg får ikke til og ringe til han, er det +46 først, får bare opp at nr er ikke i bruk eller feil. Skjønner det ikke. Er ikke aussie locker, da det står det er torsen diff. Du får jo komplett aksling for 8200 eller hva det var, det er vel noe det samme som å kjøpe klumpen fra usa og montere selv, har lest det koster fort rundt en 7000 for den ferdig på bilen.. Skal handle zf kasse og, men trenger litt råd til clutch valg? rundt en 4-500nm? til gate/banebruk, noen som har tips og råd må vere bmw lamell sentrum? De selger begge deler,altså både torsendiff og aussie locker. Står jo forklart på hjemmesiden. Hvis du ikke har giver på svinghjul så skaff et flatt svinghjul ferdig maskinert til Sachs TP-618 trykkplate fra KG. Kjøp deg 4 puckers sinter lamell med gammel type Volvo eller BMW grov splines senter. Samme type splines på Gammel Volvo og BMW. Og samme splines på Getrag 262/265 og ZF kassa. Holder til 645nm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Ja, men eg har giver på svinghjul, er en fk maskin fra 98. Kan vel ikke bare kutte ut giveren på svingjulet? Pris på dette da? Noen som vet om zf kassa går opp under tunellen uten modifisering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 ja den går i tunneln uten modifisering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Ok, da er det avklart. Men vordan er det med clutch, er det hydraulisk, eller kan eg bruke vaier og pedaler som eg har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg