Gå til innhold

Har kjøpt meg en Opel Kadett 1974 mod 1.2

Ranger emnet


Kaduttkarn

Anbefalte innlegg

Hey :) Har nå blitt med i den Kadett gjengen her :) kjøpt meg denne kadetten for 10 000 :) godt kjøp vil jeg tro :)

eneste som er galt med den er Så vidt rust under dørene å såvidt noe i h.hjulbue bake :)

så blir vel pussing av rust osv å lakkering før den kommer på veien :)

 

Legger ut et par bilder så dere kan se hvordan den er nå :) å legger sikkert ut bilder når den er ferdig og:)

 

89_1955386740.jpg

 

89_1758515643.jpg

 

89_1545196468.jpg

 

89_-1969957247.jpg

 

Pent interiør vil jeg si :)

 

89_-1254103785.jpg

 

så må jeg jo legge ut bilde av grom motorn ;)

 

89_-847917117.jpg

 

Fått noen flere bilder nå :) Bilde av hullet i potta. var noen ekstra småhull i den fikk jeg vite :)

 

Orgel1895012.jpg

 

så har jeg fått bilde av det lille som var av rust under døra :)

 

Orgel18950152.jpg

http://www.Omc.no

 

Opel Kadett C 1974 1.2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ah.. Du som kjøpte den balja der ja.. I mine øyne var ikke den bilen verdt 10k.. Gikk en annen slik en i harstad som var gått under 100k og var omtrent 100% strøken. Solgte den for 7k.. Gammel mann som hadde den.. :)

 

Uansett, skal du ha bilen 100% orginal, eller?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja kan godt hende den ikke er verdt det :) men har nå pengene å ville ha en slik bil å var den eneste jeg fant som jeg ikke trengte å kjøpe så å si nytt karoseri til så :p

 

ja skal holde den orginal iallefall til jeg får meg jobb å godt med penger :) eneste blir vel å lakkere den å nye felger :)

tenker det blir større motor når jeg får godt med penger :)

http://www.Omc.no

 

Opel Kadett C 1974 1.2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du om det e 1.2N eller 1.2S motor som står i den?

 

 

Vet ikke hvordan motor enda nei :(

skal finne det ut når jeg får bilen ;p dama som eier den nå viste ikke hvordan motor det var så :s

 

 

zNiPeeR: ja skal vel senke den 60/60 eller noe sånt :)

 

tropax : takk takk :D

http://www.Omc.no

 

Opel Kadett C 1974 1.2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan motor enda nei :(

skal finne det ut når jeg får bilen ;p dama som eier den nå viste ikke hvordan motor det var så :s

 

 

zNiPeeR: ja skal vel senke den 60/60 eller noe sånt :)

 

tropax : takk takk :D

 

 

hvor mye skal du gjør med den?

-Opel Kadett c 1976 caravan

-Opel kadett c 1977 sedan

-Opel kadett c 1979- banebil

-Opel ascona b black jack-

-opel omega b 2.5v6 sedan-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel i første omgang bare pusse vekk rusten å få det behandlet

å lagt på ny gul lakk, blir til å holde bilen som den er nå en god stund framover.. skal bare kjøpe nye felger å sånner småting inni bilen først :) skaffe noe anlegg sikkert :)

 

så etter tid når jeg får tid å penger har jeg vel egentlig en plan om å bytte motor å lakkere bilen mørk grønn eller noe sånt :)

http://www.Omc.no

 

Opel Kadett C 1974 1.2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mørkegrønn hørest litt stili ut:) såg en opel commodore i mørkegrønn metallic og svart venyl tak ,var knall tøft..og svart inredning..såg ut som en amrikaner:D skal du ha mye anlegg i bilen da?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er mulig.. Men koster nok mer enn det smaker.. :)

 

Aller først må du nok sveise deg en eksosmanifold som du kan sette en turbo på. Deretter må du ha IC. Trenger ikke, men er lurt. Så må du ha en trykktett forgasser. Den du har nå vil nok slippe alt turbotrykket ut f.eks clutchsystemet. Få tak i en ellerannen weber gasser.

 

Så må du ha olje tur/retur til turboen og muligens vann om du får en turbo med olje og vannkjøling. Så må du ha endel rør osv.. Hvis du vil bygge seriøst, river du ut motoren, forsterker den til masse mer HK enn det du kommer til å få ut av den. Da er du sikker på at alt holder. Vet dog ikke hvordan det er med forsterka deler til din motor.

 

Når alt detta er skaffet og montert skikkelig, blir du garantert en VELDIG god kunde hos din nærmeste bensinstasjon.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår