Gå til innhold

Nye felger/senke 740, spørsmål...

Ranger emnet


kloppen

Anbefalte innlegg

Vurdere å kjøpe nye felger til min gamle usenka 740. Har sett litt på Eiker E1. Spørsmålet mitt er da om hjulene vil komme lengre ut mot skjermen enn mine standard stålfelger med 175 brede dekk? Dvs. samme effekten som spacers gir.

 

Vil 17" være passeli?

 

Har tenkt å kanskje senke 40mm med standars senkesett... Vil dette se OK ut? Antar jeg kun kan senke 40mm og fortsatt få den godkjent ved EU-kontr. uten å måtte betale skjorta for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdere å kjøpe nye felger til min gamle usenka 740. Har sett litt på Eiker E1. Spørsmålet mitt er da om hjulene vil komme lengre ut mot skjermen enn mine standard stålfelger med 175 brede dekk? Dvs. samme effekten som spacers gir.

 

Vil 17" være passeli?

 

Har tenkt å kanskje senke 40mm med standars senkesett... Vil dette se OK ut? Antar jeg kun kan senke 40mm og fortsatt få den godkjent ved EU-kontr. uten å måtte betale skjorta for det...

 

hjula vil komme nærmare skjermane ja..he monge kompisa so he eiker felga..å dei bilane e BRA mykje kappa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det være nødvendig med spacere til disse felgene for at de skal følge hjulbuene? Er det noen som bruker spacere til disse felgene?

 

Hadde vært fint om det noen som har bilde av en 740 som er senket kun 40 med ukappede fjærer, og med evt. Eiker E1?

 

Har sett litt rundt på forumet men er litt vanskelig å finne en som kun er senket med ukappede fjærer. Må bli godkjent av BT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man fortsatt ha forspenning på senkefærene med bruk av standard dempere når man feks jekker opp bilen? Hvis ikke må man vel ha kortere dempere?

 

Må man justere caster/camber ved senking 40mm?

 

Forspennet er der fortsatt med originale dempere på min bil! har 40mm senk.

Lønner seg å ta forstillingskontroll.. må ha det uansett om du skal få det godkjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det være nødvendig med spacere til disse felgene for at de skal følge hjulbuene? Er det noen som bruker spacere til disse felgene?

 

Hadde vært fint om det noen som har bilde av en 740 som er senket kun 40 med ukappede fjærer, og med evt. Eiker E1?

 

Har sett litt rundt på forumet men er litt vanskelig å finne en som kun er senket med ukappede fjærer. Må bli godkjent av BT.

 

jeg har eiker felger med 225/45-17 og kappa senkesett, å mine felger tar borti rammevangene i framkant ved full sving

95 Golf 3

94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjenning?

 

For å få godkjent senkesetter før en evt. EU-kontr. må jeg vel en tur til biltilsynet for å få senkesettet godkjent? Hva må jeg ha med/gjort på forhånd?

 

På vegvesenet sine sider står det:

 

-vognkort - OK

-godkjenningspapirer senkesett - TUV? - OK

-Målebrev fra hjulkontroll - Hva er dette?

 

Er sistnevnte virkelig nødvendig når en kun setter på senkefjærer?

 

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjenning?

 

For å få godkjent senkesetter før en evt. EU-kontr. må jeg vel en tur til biltilsynet for å få senkesettet godkjent? Hva må jeg ha med/gjort på forhånd?

 

På vegvesenet sine sider står det:

 

-vognkort - OK

-godkjenningspapirer senkesett - TUV? - OK

-Målebrev fra hjulkontroll - Hva er dette?

 

Er sistnevnte virkelig nødvendig når en kun setter på senkefjærer?

 

Takker for svar...

 

 

Nettopp godkjent mitt!

 

Målebrev fra hjulkontroll - forstillingskontroll! Dette er nødvendig ja!

Hjulene dine kan bli slitt skevt også om du ikke tar det..

BT er også opptatt av at tallene skal være grønne på papiret!

 

Lys må også justeres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp godkjent mitt!

 

Målebrev fra hjulkontroll - forstillingskontroll! Dette er nødvendig ja!

Hjulene dine kan bli slitt skevt også om du ikke tar det..

BT er også opptatt av at tallene skal være grønne på papiret!

 

Lys må også justeres...

 

lov og justere lysa sjøl? eller må man på verksted og få det skriftelig?

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår