_:OVeRHeAD:_ Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 jeg har nå koblet om ET motoren min til LH 2.4 sprut. bytta følere osv. koblet inn formotstander å gjort allt rett mener jeg. men når jeg kinner så starter ikke bensin pumpa og jeg får heller ikke gnist. coilen virker(prøvd den i en annen bil) dysene mener jeg virker(dem er vertfall ikke brent) boksene jeg har i bilen har nummer: jetronic boksen 0 280 000 561 den svarte boksen 227 400 169 hører disse sammen? start sperre på dem? -knaben Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Ingen gnist og niks bensin kan tyde på at hjernen ikke får noe RPM signal. giveren eller ledningsbrudd... Eller rett og slett startsperre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 jeg har nå koblet om ET motoren min til LH 2.4 sprut. bytta følere osv. koblet inn formotstander å gjort allt rett mener jeg. men når jeg kinner så starter ikke bensin pumpa og jeg får heller ikke gnist. coilen virker(prøvd den i en annen bil) dysene mener jeg virker(dem er vertfall ikke brent) boksene jeg har i bilen har nummer: jetronic boksen 0 280 000 561 den svarte boksen 227 400 169 hører disse sammen? start sperre på dem? -knaben Er ikke startsperre i de boksene, men de er til sugemotor. -563 og -148/-149 er til turbo. Bilen skal dog alikevel starte, men man må ta av wastegate staget på turboen slik at den alltid er åpnen. Må ikke å få ladetrykk uten riktige styreenheter. Ellers kan det virke som om svinghjulssensoren ikke funker. Får coilen strøm?? den skal ha + strøm fra tenningslåsen, må koble på de ledningene som ligger orginalt i bilen. + strøm til coil kommer ikke i motornettet. Elles ville jeg sjekka om det er en feilkobling eller ledningsbrudd til bensinpumpene. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Volvo and Saab Products jeg googla jetronic nummeret og den linke over er til et sted med litt info. og under infor feltet men min "kode" stod det :Must match identical OE Numbe betyr dette start sperre da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Går bensinpumpen når du skrur av og på tenningen? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 nop det er akkurat det den ikke gjør, for på den andre 240en min gjør den det, går i 2sek ellr noe sånt, men her går den ikke i det heletatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Har du byttet svinghjulet? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Hvis du slår av tenninga og så slår den på mens du ligger under bilen og hører etter summinga fra bensinpumpa, og du ikke hører en kort summing i ca 1-2 sekunder, så får enten ikke bensinhjernen strøm, bensinhjernen er defekt eller mest sannsynligvis så er systemreleet defekt. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 men hva betyr dette da? :Must match identical OE Number Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 At det må ha samme delenr. Du svarte ikke meg da, har du byttet svinghjul? Til lh2.4 svinghjul??? For hvis du har ET svinghjulet ditt, så får du aldri start. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Altså, bensinpumpa skal gå i ett par sekunder uansett hvilke svinghjul som sitter på bilen. Systemreleet får en puls fra bensinhjernen første gangne man setter på strømmen, da går den i 1-2 sekunder, hvis den ikke får en ny puls (fra svinghjulsføleren) innen den tiden, så kobler den ut. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 jeg TROR det er byttet svinghjul, men jeg vet ikke for jeg kjøpte en oppgitt prosjekt bil, men tror det er byttet. men det med di nummerene er det at boksene må stemme overens? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Altså, bensinpumpa skal gå i ett par sekunder uansett hvilke svinghjul som sitter på bilen. Systemreleet får en puls fra bensinhjernen første gangne man setter på strømmen, da går den i 1-2 sekunder, hvis den ikke får en ny puls (fra svinghjulsføleren) innen den tiden, så kobler den ut. Jada, jeg tenkte på gnisten jeg. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 da ville jeg bynt med å sjekke om du har riktig svinghjul, lrs kan du stå å file på starten i all evighet å fremdeles ikke få start;p sjekk at du har hull inndeling på 60-2. har du ET svinghjul har du ikke hullindelingen til tirgger. Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 UANSETT, svinhjul, bokser som ikke stemmer overens eller hva som helst, bortsett ifra: og du ikke hører en kort summing i ca 1-2 sekunder, så får enten ikke bensinhjernen strøm, bensinhjernen er defekt eller mest sannsynligvis så er systemreleet defekt. Så skal bensinpumpa starte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg