kesol Skrevet Februar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2008 Hentes forhåpentligvis til helgen, men starter like godt tråd nå. Ting som er gjort av tidligere eiere: - Rustsveiset (den er praktisk talt rustfri) - Virker som den er lakkert (bortimot feilfri lakk) - GSI-seter (også bakseter) - Montert runde 400-lykter Ting som må gjøres for å få den strøken: - Bremser må overhales - Clutch må overhales - Trenger nye vinterdekk (og felg - Trenger to nye sommerdekk - Nye fjærer (senkesettet som står på må av) - Noe frieksos, så noe må lappes eller byttes - Pusse bort rust og sette inn matte i bagasjerommet - Ny lås til bagasjerommet - Fjerne et lite rusthull i bagasjerommet - Nytt armlen på døren på passasjersiden - Få på plass stereo - Skrive inn setene og lyktene i vognkort Det dukker sikkert opp andre ting på EU-kontrollen. Ting som kanskje skal gjøres av meg (les: jeg skal se på at min bror gjør): - Senke 35 mm - Innstallere halvt veltebur - Nye bremser - Kanskje nye motor med tid og stunder - Nye felger og lavprofildekk - Stabstag Alt skal godkjennes. Det jeg lurer på i denne sammnheng er: - Vil stabilisatorstag ha noen effekt på denne bilen? - Er det noen som har tips til kraftige bremser som passer? - Hvor får jeg egentlig tak i deler til en Manta? :) (Om en moderator vil flytte dette til et prosjekt-underforum eller lignende, må de gjerne gjøre det...) Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 nå venta jeg og se en orginal gt/e, så ble litt skuffet... er nok lakkert ja, ser ikke ut som noen orginalfarge det der. bytta til nyere manta framfanger er det og. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thema Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Da har vi hatt oss en runde med bilen i kveld, og ting ser ikke så galt ut. Til tross for at bilen har stått lagret i noen år, så ser ting ut til å være i god stand. Noen foringer er litt morkne, og må kanskje byttes ut. Ellers ser d veldig bra ut, bilen har fått myyyye nye deler rett før den ble satt til lagring. -Gule koni -Eibach (???) senk -Black Diamond skiver og klosser fremme. -Overhalt motor, gått 15-20 tusen siden overhaling. -Grenrør -Effektanlegg -Overhalt kardang -Nye bremserør Det ser ikke ut til at rusten har fått tak i bilen, heldigvis. Noe overflaterust er det, men såvidt vi har funnet ut ble bilen helt rustsveisa for ca 6 år siden. Det tekniske ser ut til å være gjort en god jobb med, ingen halvgjorte løsninger. Desverre er grunnarbeidet før lakkinga litt dårlig, men bilen ser absolutt ikke verst ut til å være 30 år gammel. Den ble forøvrig hel-lakkert for 6 år siden. Bilen var orginal gul før den tid. Revers-sperra på girkassa funker ikke sånn som den skal, dette burde jo helst vært fiksa. Dumt å treffe reversen når man skal ta løs. Aner ikke hva som er galt, men vi får se på det når vi bytter clutch. Vi begynnte sånn smått med å løsne girkassa i dag, clutchen ventes å komme i morgen.. det er egentlig kun clutchen som mangler før EU-kontroll. Ser ikke ut til å være noen alvorlige mangler utover det.. Bilde-oppdateringer kommer etterhvert så vi holder på. Om noen har liggende TUV-papirer på Eibach senkesett til Manta, så send dem gjerne over. =) Siter John '00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil) '90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta) + en mengde Opel på samvittigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 nå venta jeg og se en orginal gt/e,så ble litt skuffet... er nok lakkert ja, ser ikke ut som noen orginalfarge det der. bytta til nyere manta framfanger er det og. Det kommer du ikke til å se her heller... :) Fangeren er så vidt jeg vet en 400-front, uten at jeg er sikker. Den er i alle fall ganske lik den originale fangeren, men jeg skulle aller helst hatt en kromfanger. Skulle gjerne hatt originale felger, men det blir det nok ikke noe av. I første omgang blir det nok billige 15" (og de som er på bildene til vinterdekk). Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Legger inn noen bilder fra henting. Til helga eller deromkring skal vi vel få på en ny clutch, så er det egentlig bare å få på piggdekk, sveise litt på eksosanlegget, skifte en vakumkopp - og voila, klar til å kjøres. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboascona Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 sett etter rust? er den strøken ? stilig bil det der :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 sett etter rust? er den strøken ? stilig bil det der :) Ikke noe rust i hjulbuer eller kanaler. Bilen var rustsveiset for 6-7-8 år siden. Det er litt rust i bagasjerommet, ellers har jeg ikke sett noe. Så den kan vel kalles strøken, i forhold til alder. :) Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Ser du er fra nærområdet.. Hvor kommer den bilen der fra? Aldri sett den før.. :P Så igrunnen rimelig strøken ut ja.. Mye ga du for den? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Bilen kom fra Ørnulf Five i Lødingen. Han byttet den til seg for lenge siden, og den har vel stått i ro i 8 år. Den gikk i Harstad før det, Einar Ringberg har eid den. Jeg ga 14.000,- for den. :) Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2008 Da har jeg festet armlenet og pynteramma rundt låsen på passasjersiden, festet en dørlist, festet skvettlappene (må lage nye hull og skru fast, feil lapper), festet midtkonsollen, festet noen gummitropper. I fravær av noe bedre å ta meg til. Vindusveiva på førersiden må limes (sporene er slitt), må lage nytt feste til sol-rullegardinen i bakruta, og kablene til høytalerene i dørene må legges i slanger (de klemmes fast). Førersetet må festes. Noen som har en lur idé til kroker over bakruta, til å hekte gardinen på? Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Faen. I dag skulle vi plages, skikkelig. Vi fikk skrudd løs girkassa rimelig fort, men vi fikk den ikke ned fordi grenrørene lå i veien. Og vi får de ikke ut, og alt er abre helvette, og det ble kaldt og sent. Hadde vi bare tatt av grenrørene før vi løsnet girkassa fra motoren, hadde det ikke vært noe problem. Så nå går det noen dager før vi får byttet clutch. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mars 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2008 går ikke ann og få ned kassa uten og løsne eksosen. motoren tilter ikke nok bakover til at du kan dra kassa langt nok bakover hvis du ikke løsner på eksosen. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2008 Hele eksosanlegget fra grenrøret og bakover er tatt av. Men vi må likevel få lirket grenrørene vekk for å få girkassa ned, noe som var veldig vanskelig (fordi vi gjorde det i feil rekkefølge). Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Hva tror dere gjør seg best av felger? Skal ha nye sommerfelger (15" 4-100 37+/-), og bruke de som står på nå som vinterfelger til neste vinter. DBV Tahiti DBV Australia Black RH Cup SMC Z1 Mega Acera Selv liker jeg jo breikantfelgene best... Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 skal ikke ha noe litt mer spennende da? Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.