Gå til innhold

Hvordan kommer jeg til vindusviskermotoren?

Ranger emnet


Mazda 626

Anbefalte innlegg

?? Det er jo enkleste sak i verden. Den sitter jo i motor rommet på pasasjersiden. Er festet med 3stk skruer ifra innsiden oppunder hanskerommet. Du må ta av klipsen som holder armen til motoren, men det ser du.

Hmm, tror det blir litt annerledes i min bil:P

 

For her er det ettermontert aircondition i hanskerommet og "bak", så det er veldig lite plass til å komme til. Ser veldig lite der kan man si;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du lukker opp panseret ser du visker motoren som sitter på høyre side av bilen på torpedoveggen, rund sort sak så går det noen ledninger inn på den. For og skru av visker motoren må du inn i bilen på høyre side, skru ut hanske rommet, og eventuelt AC greiene så kommer du til de 3 skruene som holder viskermotoren, verre er det ikke

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sikkan sier, det er bare å ta av filten over beina til passasjeren foran så kommer du til.

 

Pass på at du ikke vifter opp og ned med vinduspusserne manuelt mens du har koblet fra motoren bare, for da hopper lett staget som sitter under dasjbordet av, og da bruker du litt tid for å få det på igjen, hvis du ikke vet hvordan det må gjøres. (Snakker av erfaring her)

-98 Nissan 200sx Racing s14a

-87 Volvo 240 GL, vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da ble det straks mye lettere:D

 

Men lurer egentlig litt på hva som er feil også. Her er situasjonen:

 

Viskerne hadde fryst fast i ruta og når jeg startet bilen så startet vindusviskermotoren, men viskerne gikk ikke fordi de da altså hadde fryst.

 

Når jeg løsnet de, gikk kun den venstre viskeren, mens den høyre går noen ganger. Den kan jeg også bevege på uten at det er noe motstand i den, slik som det er i den venstre.

 

Er det noen stag eller lignende som er ødelagt eller hva tror dere???

 

Med vennlig hilsen

Mazda 626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår