Gå til innhold

Erfaring med VOLVO V40?

Ranger emnet


Danielos

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen som har noen erfaringer med Volvo V40?

 

Er dette en bil som man kan stole på og som ikke må inn og repareres annnenhver uke liksom?

 

Er den dyr å fikse iforhold til andre bilmerker?

 

Hvor langt kan den gå før den bør byttes ut?

 

Tenker å kjøpe en 1999 som har kjørt 170000km..:volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Noen som har noen erfaringer med Volvo V40?

 

Er dette en bil som man kan stole på og som ikke må inn og repareres annnenhver uke liksom?

 

Kjenner ikke 99modellen så godt. Men 2002modellen jeg har har det vært null og niks problem med hvertfall :)

 

Er den dyr å fikse iforhold til andre bilmerker?

 

Ikke noe dyrere enn andre. Og du kan skru mye selv, hvis du liker det.

 

Hvor langt kan den gå før den bør byttes ut?

 

Tenker å kjøpe en 1999 som har kjørt 170000km..:volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har intrykk av at det er veldig lite trøbel med disse. Kommer jo litt an på hva slags motor du skal ha og. Sitter to stag (spissingstag) i bakstillinga på disse som må byttes rundt hver 100-120.000, men det er jo greit nok. må ta firehjulskontroll etterpå bare. Ellers er det ofte slitte giroverføringer som gjør at girspaken blir "grautete". Enkelt å skifte. Ellers ikke noe spes jeg vet om. Motor, drivverk og understell holder bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten det er mindre tull med bensinmotoren... Har hatt noen tdi på jobben som fjusker og stopper og litt slik, pluss slangen inn på turbo som ryker og litt sånne småting. Men det er absolutt en bra motor det og. Men om jeg skulle velge ville jeg faktisk kjøpt bensin. Og da kanskje vurdert en T4, sjøl om den koster en del mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har diesel jeg, og vil si det er en veldig bra motor! Går billig og bra. På 14 000 km har jeg nå hatt et snitt på 0,54 på mila (målt fra juli til nå). Vært veldig lite trøbbel med den jeg har hatt. Vært i familien siden den var ny så vet det meste som er gjort med den. Turboslangen var gåen da den kom fra fabrikk, så den ble byttet etter en liten stund. Ellers har det vært et dynamo skifte ved ca 150 000 km. Bilen har nå gått 220 000 km, og går fortsatt like fint. Skal du ha bensin må du i hvertfall holde deg langt unna 1.6 literen, den er skummelt slapp! Er ikke veldig mye sprut i 1.8 bensinen heller. Det med "grautete" giring gjelder vel de minste bensinmotorene siden de vel har renault girkasse. Dieselen og turbobensin motorene har i hvertfall Volvo kasse.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna de litt eldre 40 bilene. De renault girkassene lekker en del fra overføringen under kassa. En del styr å bytte den tetninga, i tillegg til at det begynner å lekke ganske fort igjen. Grautete blir de fort også, som tormod skriver.

Calipperene bak KAN vere et problem - armen inn på calipper til handbremsa har en tendens å sette seg.

Ulyd fra VVT-hjulet(volvomotorene) har jo også vært et kjent problem med disse bilene.

Ellers vil jeg fraråde å styre unna GDI motorene, forfærdelig med tikking i disse motorene.

Bremserørene må kanskje skiftes etterhvert når bilen har blitt noen år - desse er i stål og som på alle andre biler med samme type rør, ruster disse.

 

 

Har vel skremt deg bort fra V40 nå tenker jeg. Men tror jeg skal ha dekt de mest typiske probleme nå. Er egentlig veldig gode biler, bare styr unna de eldre modellene.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V40 kom ikke før i 96, så noen før det får du nok ikke. Mamma hadde en 96 S40 før som hun hadde i 5 år. Kan ikke huske at det var noe særlig med problemer med den heller. Endte jo med at hun kjøpte ny V40 når den ble byttet ut, så hun var i hvertfall fornøyd med den. Men det kan nok være noe mer barnesykdommer på de første bilene, men det meste burde jo være rettet her siden de har gått noen år nå.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...
Styr unna de litt eldre 40 bilene. De renault girkassene lekker en del fra overføringen under kassa. En del styr å bytte den tetninga, i tillegg til at det begynner å lekke ganske fort igjen. Grautete blir de fort også, som tormod skriver.

Calipperene bak KAN vere et problem - armen inn på calipper til handbremsa har en tendens å sette seg.

Ulyd fra VVT-hjulet(volvomotorene) har jo også vært et kjent problem med disse bilene.

Ellers vil jeg fraråde å styre unna GDI motorene, forfærdelig med tikking i disse motorene.

Bremserørene må kanskje skiftes etterhvert når bilen har blitt noen år - desse er i stål og som på alle andre biler med samme type rør, ruster disse.

 

 

Har vel skremt deg bort fra V40 nå tenker jeg. Men tror jeg skal ha dekt de mest typiske probleme nå. Er egentlig veldig gode biler, bare styr unna de eldre modellene.

 

Hva er et VVT-hjul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår