Gå til innhold

Skjæring i karosseri + pusse vekk lakk

Ranger emnet


DaNnYb0y

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal skifte hjulbuer bak på bilen min. Lurer derfor på hvilket verktøy som er best egnet til å skjære ut den gamle. Hva er mes presis å bruke?

 

Lurer også på hvilket verktøy som er best egnet til å puss vekk lakk, slik at man kommer ned til bart metall? Tenker da på både små overfalter og større overfalter som panser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har en ok kompressor så er luftsag fint å kappe i karroseri med, f.eks biltema sin! men den krever litt luft så minst en 3hk komressor vil jeg si er nødvendig.. hvis du ikke har veldig go tid da! (ser ut som et stikksag blad, art.nr 15-1882)

 

og til å slipe rust, lakk osv er biltemas "grovrengjører" får vinkelsliper genial, artnr 20-234..

 

http://www.biltema.no

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å kappe med kan du jo bruke masse, men som han over har sagt vil nok det være det greieste. For å pusse vekk lakk/rust kan du bruke aksialbørste. Biltema har i grunn alt du trenger for å gjøre jobben. Har du ikke kompressor kan du jo bruke bajonettsag.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"negerkusa" som volvoturbo240 nevner er grei;)

men stikk innom en verktøysjappe, og kjøp en 3M negerkuse istedet! Fås i flere forskjellige hardheter. De er bra, og koster egentlig ikke så mye mer!

 

Kjøpte 2 til 740`n min... Brukt de mye og de har jeg ennå:P

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"negerkusa" som volvoturbo240 nevner er grei;)

men stikk innom en verktøysjappe, og kjøp en 3M negerkuse istedet! Fås i flere forskjellige hardheter. De er bra, og koster egentlig ikke så mye mer!

 

Kjøpte 2 til 740`n min... Brukt de mye og de har jeg ennå:P

 

Hehe.. den kalles negerkuse hær å..! men viste ikke om det er en "vanlig" betegnelse så jeg skreiv grovrengjører istede! 3M sin er litt bedre men til litt småpussing duger biltema sin og!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår