Gå til innhold

helikoter kjøring uten lappen..

Ranger emnet


trygvleo

Anbefalte innlegg

Du kommer sikkert i avisa også.

Luftfartsdirektoratet ser deg garantert med en gang, og de overser deg ikke med det første.(iallefall ikke midt i oslo sentrum i disse terrordager)

Du må ha autorisert flightnumber for å lette, hvis ikke får du selskap, og bør du svare på radioen, hvis ikke blir du sansynligvis "uskadeliggjort" av en F16 ved første anledning.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, mye god lesing her :p

 

Man må vell si i fra til nærmeste flystasjon før man letter også?

Er vell slikt at dersom du bare skal ut med paraglidern / hanglidern din så må det sies i fra. Kan jo bli en artig telefonsamtale det..

Hvorfor ikke bare ta kompetansebeviset en plass der det er billigere? (statene f.eks?) Eller få det dekt på en eller annen finurlig måte? Er vell en DEL større sjangse for at du får ta av fra bakken i det hele og det store da ;)

Billigere blir det også med gyldig kompetansebevis.

VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr du under 20 meter over bakken så blir du ikke registrert på radar. Hvis det ikke var 15 meter... Sjekk det for sikkerhets skyld.

 

Bota og sånn kan du lett finne ut ved å ringe fra en mynt telefon til politiet og så spør du.

 

Men ja, hvis det er snakk om å fly over skog og "øde" landskap så vær så god.

 

Så lenge du ikek flyr i østfold omegn så kunne jeg ikke brydd meg mer.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jo eg ha klart og svart deg på detta, siden eg har ppl-h teori og snart cpl-h teori.

 

Men det kan eg ikkje, men eg snakka litt med dei på skulen og dei var ikkje sikre på at det var reglar for det. Men du kan jo sjå litt i BSL.

 

Men skal snakka litt med lærarane i måro eg og sjå om eg finne ut noko svar.

 

Men vil ikkje anbefale deg og fly uten lappen!

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg norsk, så folk skjønner hva du snakker om.

 

Å fly helikopter uten lappen høres jævlig lurt ut. Go for it!

 

og det der kommer fra en som som skriver: "det er de"

blir ikke klok på tyttebær-sosser!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer sikkert i avisa også.

Luftfartsdirektoratet ser deg garantert med en gang, og de overser deg ikke med det første.(iallefall ikke midt i oslo sentrum i disse terrordager)

Du må ha autorisert flightnumber for å lette, hvis ikke får du selskap, og bør du svare på radioen, hvis ikke blir du sansynligvis "uskadeliggjort" av en F16 ved første anledning.

 

hahaha litt paranoid ell?

 

Tror du virkelig at man sender opp noen f-16 fordi en eller annen tulling flyr litt rundt med helikopter?

Har du hørt om microligt, ol. trenger ikke noen radio i dem og ikke så mye utdanning/kurs heller og de sender vel ikke opp noe f-16 hver gang dem letter heller.

 

Det værste som skjer fra myndighetenes side er vel at de kan gi deg en bot når du lander igjenn (hvis du lander igjenn da) hvis du er veldig uheldig og de opptager at du flyr uten lappen.

Mens det værste som kan skje for din del er vel og krasje og dø og evt. dra med deg noen andre i krasjet.

 

ps. ta lappen du. er en god investering og er vel ikke helt uoverkommelig for en som har råd til og kjøpe seg et hellikopter.

 

Tipper at det vil gå slik hvis du kjøper et hellikopter og begynner og fly uten lappen

:hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få kjøpe helikopteret mitt hvis du vil! Lite og lett, krever ingen lisens/sertifikat, er drevet av 6 stk AA batterier! Hendig å frese rundt i stua med. 200 kr så er det ditt!

 

Ellers kan du jo spørre Martin Schanke hvor gøy det er å ramle ned...

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår