Gå til innhold

200 10v turbo trøbbel

Ranger emnet


roadster2006

Anbefalte innlegg

SOM JEG SA! DUMP HAR EN TENDENS TIL Å VÆRE PROBLEM PÅ TURBO FEMMER! Men du må for all del ikke prøve da, å ta den av, blende alle slanger og se om du fortsatt sliter med at bilen stopper!

Faen er vitsen med å spørre om hjelp hvis man ikke gidder ta imot tips da?

 

Vil tro han har lekk et eller annet sted.. Dump på k-jet har INGENTING å si... Det er mekanisk som alle veit, og ikke no elektronikk LMM som kødder det til! Er ikke 5'ere som er plaget av dump, det er bila med elektronisk innsprut, 1.8T og 20vT

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro han har lekk et eller annet sted.. Dump på k-jet har INGENTING å si... Det er mekanisk som alle veit, og ikke no elektronikk LMM som kødder det til! Er ikke 5'ere som er plaget av dump, det er bila med elektronisk innsprut, 1.8T og 20vT

 

 

stemmer dette her...

Er pga lmm på de med elektrisk innsprut at det blir kødd med åpendump..

pga at lufta man slipper ut allerede er målt og defor blitt spruta inn bensin for ;)

VW Golf mk1 Cab

Opel Ascona B Rallybil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen så kommer problemet med at alt for mange billigdumpventiler som stort sett alle som "skal ha dump" kjøper lekker, eller lukker alt for tregt, som gjør at motor får feil blanding når den skal holde tumgang, og dør ut. DERFOR jeg sier han skal prøve å fjærne dumpen han nå bruker, og blende alle slanger. SÅ PRØVE! (da finner han jævli fort ut om det er dumpen som lager problemer eller ikke...)

 

Man får dump ventiler som fungerer utmerket på femmer også. Og regner med det er en slik es-tuning nå har sendt han...

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen så kommer problemet med at alt for mange billigdumpventiler som stort sett alle som "skal ha dump" kjøper lekker, eller lukker alt for tregt, som gjør at motor får feil blanding når den skal holde tumgang, og dør ut. DERFOR jeg sier han skal prøve å fjærne dumpen han nå bruker, og blende alle slanger. SÅ PRØVE! (da finner han jævli fort ut om det er dumpen som lager problemer eller ikke...)

 

Man får dump ventiler som fungerer utmerket på femmer også. Og regner med det er en slik es-tuning nå har sendt han...

 

Kan kjøpe hvemsom helst dump å ha på 10vt'n.. Men det er nå så! ;)

 

Men klart, å prøve å ta den vekk er jo en mulighet!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kjøpe hvemsom helst dump å ha på 10vt'n.. Men det er nå så! ;)

 

Men klart, å prøve å ta den vekk er jo en mulighet!

 

Har du av prinsipp å kverrulere på alt jeg sier uansett hva jeg svarer hvor som helst?

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving såklart var det da det som var feilen! har ikke antydet annet heller... men skal ha dump å alt er mulig til det motsatte er bevist. å i dag fikk jeg dumpen som skulle fungere

 

 

å vet du hva?

 

den funket!

 

gjelder å finne den som passer med hensyn til trykk og det spesielle vakumet audien har!

 

å når jeg spør om hvordan man kan få fikset slik at bilen fungerer med dump så synes jeg ikke at det å si at man må ta bort dumpen er ett veldig bra tips.. altfor enkel løsning

 

:driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving såklart var det da det som var feilen! har ikke antydet annet heller... men skal ha dump å alt er mulig til det motsatte er bevist. å i dag fikk jeg dumpen som skulle fungere

 

 

å vet du hva?

 

den funket!

 

gjelder å finne den som passer med hensyn til trykk og det spesielle vakumet audien har!

 

å når jeg spør om hvordan man kan få fikset slik at bilen fungerer med dump så synes jeg ikke at det å si at man må ta bort dumpen er ett veldig bra tips.. altfor enkel løsning

 

:driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving :driving

 

Godt det fungerte.

Men tipset var vel å fjerne dumpen for å se om det ville rette problemet. Ingen som nektet deg å sette den tilbake :P

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du ikke spørre om tips heller! Når tipset er å FJERNE dump for å se om den går da! Det er jo jævlig enkelt å bare ta den vekk, og se om bilen går da. Om bilen går så er det dump'n som er problemet, og du kan kjøpe en ny!!#!!!!E"!¤

 

Og hva skal du med dump egentlig? Gir ikke no mer hester, og har ingenting å si på de motorene der!

Men er vel kanskje fett når alle snur seg etter deg å tenker, FETT han har sprek bil.... Men så hadde han ikke det :p heheh

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprek er den men er nok masse annet som er sprekere..

men artig me dump å sånn er det.. hvis man leser det jeg har skrevet så ser man tydelig at det var akkurat dumpen som var problemet, jeg spurte om hva man kunne gjøre for å kunne kjøre med dump

 

dette er så typisk bilforumet.. masse kvervilanter som ikke skal gjøre annet enn å kvervilere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettuhva Roadster2006 da har jeg et fett tips til deg ;)

 

Finn deg et annet forum å henge på. :D Problem Solved :D Så kan vi forbli her å kverrulere å kose oss :D *kosepåkverrulantmikkel*

 

Haha nei, men greia di med at 10vt ikke tåler åpen dump ligger, som du selv sa, i PRINSIPPET i at du ikke liker åpen dump ;)

 

sprek er den men er nok masse annet som er sprekere..

men artig me dump å sånn er det.. hvis man leser det jeg har skrevet så ser man tydelig at det var akkurat dumpen som var problemet, jeg spurte om hva man kunne gjøre for å kunne kjøre med dump

 

dette er så typisk bilforumet.. masse kvervilanter som ikke skal gjøre annet enn å kvervilere

 

Nå er både jeg og Dessection medlem i VACN, som er LITT mer seriøst enn detta her!

Uansett... Når du spørr om å få fikset et problem så er første prioritet, hvertfall for meg, å FINNE UT HVORFOR I HELVETTE DEN IKKE GÅR SKIKKELIG!!! Og så blir du sur fordi vi sier du skal ta den av... Det var jo bare for å se om DET VAR DEN SOM VAR FUCKA!!! og JAAAAAAAA det var det, så hvorfor ikke bare ta den av å PRØVE?!?!?!?

HELVETTE å fjåsete altså! Ikke spørr om noe når du ikke vil ha svar!!!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei, men greia di med at 10vt ikke tåler åpen dump ligger, som du selv sa, i PRINSIPPET i at du ikke liker åpen dump ;)

 

 

 

Nå er både jeg og Dessection medlem i VACN, som er LITT mer seriøst enn detta her!

Uansett... Når du spørr om å få fikset et problem så er første prioritet, hvertfall for meg, å FINNE UT HVORFOR I HELVETTE DEN IKKE GÅR SKIKKELIG!!! Og så blir du sur fordi vi sier du skal ta den av... Det var jo bare for å se om DET VAR DEN SOM VAR FUCKA!!! og JAAAAAAAA det var det, så hvorfor ikke bare ta den av å PRØVE?!?!?!?

HELVETTE å fjåsete altså! Ikke spørr om noe når du ikke vil ha svar!!!

 

VACN er så blodserriøst at vi må bruke bilforumet til litt userriøsitet. :D

 

Menne julebordet kaller. Godt å høre du fikk orden på bilen din igjen ihvertfal :D :thumb

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår