Gå til innhold

Hiawata`s Golf 2 G60 syncro nå med 1.8T

Ranger emnet


hiawata

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • Svar 302
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Yes da er jeg i god gang med å forberede Rudskogen;)

 

IMG_0008.JPG

 

IMG_0010.JPG

 

IMG_0011.JPG

 

IMG_0017.JPG

 

Tilpassing ferdig, sveising igjen. Desverre ikke lenger tilgang til TIG, så Miggen får duge i denne omgang.

IMG_0018.JPG

 

"Nye felger" og gateslicks

 

IMG_0013.JPG

 

IMG_0015.JPG

 

Og bremser på plass:)

IMG_0016.JPG

Hiawata

 

Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er buret ferdig for bruk til helgen:

 

IMG_0019.JPG

 

IMG_0020.JPG

 

Og et med konstruktøren.

 

IMG_0022.JPG

 

Mig sveis

 

IMG_0024.JPG

 

Montert inn igjen i bil:

 

IMG_0025.JPG

 

IMG_0026.JPG

 

Buret vil bli modifisert med flere rør til vinteren, derfor er det satt inn ulakkert i denne omgang;)

Hiawata

 

Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips så har man lest åtte sider á 40 innlegg! :bok: Mye interessant, bla merket jeg meg at du har installert ei lambadaheks i doningen;

("Fit the lambda witch a friend had borrowed") :D

 

Videre undres jeg over hva de gedigne ninjastjernene gjør inni clutchhuset:

IMG_0817.JPG

 

IMG_1319.JPG

Ooogså lurer jeg på hvordan det funket med hjemmelaget turbolue? Jeg hekla sammen noe en kompis tok med fra jobb, det lukta svidd dritt (!) når etellerannet herda inni der. Det var en glassfiberstrie med alufolie i metervare. Denne aluen ble fort svidd og krølla seg syntes jeg. Hvor kjøpte du det du brukte på turbo og torpedovegg? Hva heter det? :)

 

Ellers bra lesestoff! :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips så har man lest åtte sider á 40 innlegg! :bok: Mye interessant, bla merket jeg meg at du har installert ei lambadaheks i doningen;

("Fit the lambda witch a friend had borrowed") :D

 

Videre undres jeg over hva de gedigne ninjastjernene gjør inni clutchhuset:

 

Ooogså lurer jeg på hvordan det funket med hjemmelaget turbolue? Jeg hekla sammen noe en kompis tok med fra jobb, det lukta svidd dritt (!) når etellerannet herda inni der. Det var en glassfiberstrie med alufolie i metervare. Denne aluen ble fort svidd og krølla seg syntes jeg. Hvor kjøpte du det du brukte på turbo og torpedovegg? Hva heter det? :)

 

Ellers bra lesestoff! :thumb

 

De gedigne ninjastjernene separerer clutchplatene:

725.jpg

 

Angående lambdaen, så er dette bare orginal lambdasensor på 1.8T motoren som er nødvendig tilkoblet motorstyring.

Innovate bredbåndslambda ligger på hylla, og blir montert når jeg har tid.

 

Hjemmelaget turbolue fungerte ganske bra, brukte vel 2 lag uten alufolie og et med. Kjøpt hos http://www.vangbo.no/index.php?c=34

Heter vel "cool-it". Lukter litt drit og ryker litt ved første oppstart.

 

 

Meget tøff bil! Likte det a3 dashbordet veldig mye :D

 

Men, mener jeg har sett at du hadde vortex midtkonsoll i denne før?

 

Har bare hatt orginal G2 midtkonsoll fra før.

Hiawata

 

Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jess, da har jeg endelig fått carbondelene jeg kjøpte på ebay i mars;) Måtte ut å testmontere og veie litt deler nå i kveld.

Dør 5,1 kg, orginal dør med vindu 21,3kg:

 

DSC00801%20%28Large%29.JPG

 

DSC00802%20%28Large%29.JPG

 

Bakluke 3,4 kg, orginal med vindu og viskermotor 16,9kg:

 

DSC00803%20%28Large%29.JPG

 

Panser 4,5kg, orginalt 13,8kg:

 

DSC00804%20%28Large%29.JPG

 

Jeg har 2 sett, og det ene kan selges. Men prisen er høy, og seriøst interresserte kan ta kontakt på pm eller telefon 98207051.

 

DSC00806%20%28Large%29.JPG

 

Jeg hadde tatt med et annet kamera, men det var jo selvfølgelig tomt for strøm:(

 

Og TUSEN TAKK til Håkon som fikset transport fra Tyskland til Norge.

Hiawata

 

Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 6 months later...

En stund siden det ble oppdatert her...

 

Siste liten Racing slår til i år også:

 

3. gir forsvant hos Hebbes i vinter, og 02m kassa trenger større modifikasjoner for å komme i bilen så da var det bare å brette opp armene og fikse kassa.

 

Fikk kjøpt en annen kasse av Tore Magne. Den var det en del vann i og hadde ikke oljekanaler til fordelingskassa. Så jeg valgte å ta girdrevene fra den kassa og putte inn i den gamle.

 

IMAG0064%252520%252528Medium%252529.jpg

 

3. gir?

IMAG0066%252520%252528Medium%252529.jpg

 

Måtte lage spesialverktøy for å få av 5. gir

IMAG0070%252520%252528Medium%252529.jpg

 

Den lettvinne avdrageren fungerte ikke. Knakk av et hjørne av giret på den første kassa jeg åpna. Men den er jo kassabel allikevel.

IMAG0072%252520%252528Medium%252529.jpg

 

Denne derimot fungerte optimalt:

IMAG0073%252520%252528Medium%252529.jpg

 

Så er den masteren til bremsene som står for tur nå når jeg har en komplett girkasse igjen;)

Dreid vekk festene, slik at jeg kan lage en brakett for å snu litt på innfestingshullene. Se forskjellene på de i bakgrunn:

 

IMAG0076%252520%252528Medium%252529.jpg

 

IMAG0077%252520%252528Medium%252529.jpg

Hiawata

 

Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår