Gå til innhold

hiawata

Bruker
  • Innholdsteller

    239
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A3 2.0TQ
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2009
  • Yrke eller sivil status
    Service Ingeniør

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Oslo

hiawata's Achievements

  1. Får vel oppdatere denne tråden etter et lite fravær: Ble litt banekjøring i sommer: Så har jeg skjært istykker en gammel golf får å ha en jigg til nytt motorbygg: Litt nye bremser ligger klart for neste sesong;) Mere kjøring Ny motor på gang: Skjært i stykker en gammel topp for et testoppsett også: Ny overhalt bigport topp Litt maskinering av nye deler: Lyst til å få litt hyppiger oppdateringer, så følg med her: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4059536-My-turboed-Mk2-syncro eller finn tråden min på vwaudi forumet. BTW bilen har også fått et navn;)
  2. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30473928 Åpen for bud, eller kan selge med 4 siemens deka 630cc dyser for 1000,- ekstra ved hurtig handel.
  3. Da er ofset braketten laget: Passning?
  4. En stund siden det ble oppdatert her... Siste liten Racing slår til i år også: 3. gir forsvant hos Hebbes i vinter, og 02m kassa trenger større modifikasjoner for å komme i bilen så da var det bare å brette opp armene og fikse kassa. Fikk kjøpt en annen kasse av Tore Magne. Den var det en del vann i og hadde ikke oljekanaler til fordelingskassa. Så jeg valgte å ta girdrevene fra den kassa og putte inn i den gamle. 3. gir? Måtte lage spesialverktøy for å få av 5. gir Den lettvinne avdrageren fungerte ikke. Knakk av et hjørne av giret på den første kassa jeg åpna. Men den er jo kassabel allikevel. Denne derimot fungerte optimalt: Så er den masteren til bremsene som står for tur nå når jeg har en komplett girkasse igjen;) Dreid vekk festene, slik at jeg kan lage en brakett for å snu litt på innfestingshullene. Se forskjellene på de i bakgrunn:
  5. Med tanke på prisen for orginale Golf G60`er om dagen tror jeg du heller bør vurdere å få kjøpt en orginal G60 golf. Det vil nok være rimeligere og enklere. Det å kjøpe en Golf G60 som donorbil vil også gjøre det lettere mtp dokumentering mot BT hvis du absolutt vil bruke din gamle 1,6l.
  6. Jess, da har jeg endelig fått carbondelene jeg kjøpte på ebay i mars;) Måtte ut å testmontere og veie litt deler nå i kveld. Dør 5,1 kg, orginal dør med vindu 21,3kg: Bakluke 3,4 kg, orginal med vindu og viskermotor 16,9kg: Panser 4,5kg, orginalt 13,8kg: Jeg har 2 sett, og det ene kan selges. Men prisen er høy, og seriøst interresserte kan ta kontakt på pm eller telefon 98207051. Jeg hadde tatt med et annet kamera, men det var jo selvfølgelig tomt for strøm:( Og TUSEN TAKK til Håkon som fikset transport fra Tyskland til Norge.
  7. Det som tilsynelatende er en stiv bakasel er ikke en stiv konstruksjon. Den er laget for å bøye av. VW har orginalt fra fabrikken også plassert stabstag i bakstillinga: Derfor er det behov for å stive opp mere bak enn foran for å hindre at bilen blir mere understyrt.
  8. Syncrosystemet er basert på en viscosekobling som nevnt over. Systemet fungerer veldig bra til å leke med, ikke fullt så lett å få rumpa ut som en quattro, men litt hard gassing og "skandinavian flick er det ingen problemer med å kjøre breit med en Rolf 2 syncro på glatta. Jeg har ca 200hk i min syncro med g60 syncro drivverk, noe mere enn 250hk tror jeg ikke det tåler.
  9. Tilbake fra Rudskogen. Alt fungerte veldig bra. Måtte valse fremskjermene litt, da det subba, men det var gjort på en halv time;)
  10. De gedigne ninjastjernene separerer clutchplatene: Angående lambdaen, så er dette bare orginal lambdasensor på 1.8T motoren som er nødvendig tilkoblet motorstyring. Innovate bredbåndslambda ligger på hylla, og blir montert når jeg har tid. Hjemmelaget turbolue fungerte ganske bra, brukte vel 2 lag uten alufolie og et med. Kjøpt hos http://www.vangbo.no/index.php?c=34 Heter vel "cool-it". Lukter litt drit og ryker litt ved første oppstart. Har bare hatt orginal G2 midtkonsoll fra før.
  11. Da er buret ferdig for bruk til helgen: Og et med konstruktøren. Mig sveis Montert inn igjen i bil: Buret vil bli modifisert med flere rør til vinteren, derfor er det satt inn ulakkert i denne omgang;)
  12. Yes da er jeg i god gang med å forberede Rudskogen;) Tilpassing ferdig, sveising igjen. Desverre ikke lenger tilgang til TIG, så Miggen får duge i denne omgang. "Nye felger" og gateslicks Og bremser på plass:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår