Gå til innhold

Hiawata`s Golf 2 G60 syncro nå med 1.8T

Ranger emnet


hiawata

Anbefalte innlegg

  • Svar 302
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel ikke snakk om plass, mere snakk om penger. Vi får se hva lommeboka sier etterhvert.

 

Men skal jeg over 300hk må jeg også skifte til Haldex drivverk, og da begynner det å bli kostbart.

 

Men jeg har allerede så smått begynt å se på priser på S3 vrak i tyskland.

 

Time vil vise:)

 

tror det blir kongen jeg da:) det er bare å stå på å jeg sier at du gjör allefal din jobbe på bilen å det er bra:D skal föle med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant prosjekt. Tror det kunne gjort seg med en 3G eller ombygget 16v G60 (eventuelt med turbo) under panseret. Har ikke sett mange AUM (eller tilsvarende) i 2er i Norge heller. Går du for 16v G60 må du jo nesten ha blå VWMS-emblemer og detaljer ;)

 

Slenger ut et lite inspirasjonsfoto jeg, om du ikke har noe imot det :)

G60Limited.jpg

 

Gleder meg til å se mer av dette prosjektet :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Golf G60 syncro Limited hadde vært drømmen, men etter hva jeg har lest ble de kun laget 2 eksemplarer av 3 dørs.... Så da får jeg lage min egen vri, og jeg mener nå de blå detaljene tilhører de få bilene med riktig nummerplate i motorrommet:)

Hiawata

 

Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye stress å bygge om 16v til G60, til limited? Til 210 hp org.

 

Eller er det helt andre deler fra 9A motorn og g-lader G60 limited er bygd opp av?

 

Men vedder på at det blir bra! Sleng ut masse bilder og info om deler og framdrift hvis det blir turbo! Eller uansett :P

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye stress å bygge om 16v til G60, til limited? Til 210 hp org.

 

Eller er det helt andre deler fra 9A motorn og g-lader G60 limited er bygd opp av?

 

Men vedder på at det blir bra! Sleng ut masse bilder og info om deler og framdrift hvis det blir turbo! Eller uansett :P

 

Det er vel om trent like mye jobb som å bygge en 16v til 16VT

Limited motoren tror jeg har egen motorkode.

 

Limited versjonen har ikke møller papirer på som kan brukes for godkjenning, så da er det nok enklere og bygge seg en 16vt om man skal ha litt pulver. Da det er tvilsomt at man får godkjent noen av delene uten en del om og men...

Hiawata

 

Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjort litt mere i motorrommet, har fjernet det meste av kitt, sveiset et rusthull som var under batteriet:

 

IMG_0077.JPG

 

Så har jeg sømsveiset støtdempertårnet, for å få en litt stivere bil til banebruk:

Kunne nok med fordel ha varmet opp på noe annet da sveisinga mi er litt rusten, men det er jo bare et motorrom...

 

IMG_0078.JPG

 

Fordi jeg skal lakkere har nå ledningene fått låne sjåførplassen;)

 

IMG_0079.JPG

 

Jeg har også fått penslet det åpne metallet med rustmiddel så nå begynner det å nærme seg grunning.

Kabelen fra ABS-kretsen er fortsatt i veien for lakkering, er det noen som vet noen lure triks for å få den ut uten å fjerne dashbordet??? Hvis ikke må nok dette ut en kveld til uka:(

Hiawata

 

Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel om trent like mye jobb som å bygge en 16v til 16VT

Limited motoren tror jeg har egen motorkode.

 

Limited versjonen har ikke møller papirer på som kan brukes for godkjenning, så da er det nok enklere og bygge seg en 16vt om man skal ha litt pulver. Da det er tvilsomt at man får godkjent noen av delene uten en del om og men...

Akkurat.

 

Møller har ingen papirer, nei.... :o

 

Bygde søknaden min til BT om godkjenning av 180 hk på at G60l, jeg :spin

 

Det gir jo håp.........

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mailet også Volkswagen motorsport for å høre om de kunne ha noen papirer som jeg kunne bruke da det var de som bygde limited bilene og ikke vw selv. Men de kunne heller ikke hjelpe da den delen av volkswagen motorsport er nedlagt. Så høyeste offisielle effekt på Golf 2 er desverre 160hk:(

Hiawata

 

Prosjekttråd: Golf 2 syncro 1.8Thttp://www.bilforumet.no/prosjektforum/187834-hiawata-s-golf-2-g60-syncro.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår