asmo Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Har tidligere hatt lekkasje i kjølesystemet på bilen, og da funker jo varmeapp. dårlig. Nå er det imidlertid kjølevæske i systemet, men bilen blir like fullt ikke varm i kupeen... Noen som har noen tips? Siter svensk stål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Luft i systemet..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Er en sånn ventil som gjør at vannet ikke går innom varmeapperatregisteret, Hva som egentlig er hensikten med den veit jeg ikke. Men hvis den står i den stillingen at vannet skal gå uten om varmeapperatregisteret så kan det hende at du ikke får noe særlig varme. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomasaj240 Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Har alt for mye varme jeg Oo Siter 2000 Audi A4 1.9TDI 1984 Volvo 240 bruksbil:P 1964 Volvo Amzazon *prosjekt*http://www.bilforumet.no/120/223113-volvo-amazon-64-mod.html 1987 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Je å slit me lite varme i bilen om dagen, har bytta termostat mot volvo`s egen 92graders termostat men bilen får ikke helt riktig drifts temparatur + at den bruker laaang ti på å bli varm og det er ikke for mye futt i varmeaparatet (på 240 pleier de jo å væra så du brenner fingra når du holder de foran lufte luka!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Etter jeg byttet motor, så har jeg ingen varme... Lurer på om kranen på motoren er stilt på "No varme i bilen". Jeg har sikkert litt luft også siden jeg har hatt tørr motor. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Hvilken kran er dette? Har akkurat samme problem som deg Ø.B-Racing.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 sitter en kran bak dekselet på førersiden, liten plastdings med en wire og 2 kjøleslanger på. og til Ø.B-Racing, ser du bor på hamar og der er det dritkaldt om dagen og det har mye med saken å gjøre. test varmeappartatet et varmt sted, blir nok litt bedre da. Krever mer å varme opp luft som er -10 grader om ikke værre. Biler er ikke isolert og taper varmen utrolig fort, så det krever en del ekstra å holde tempen i både kupeen og motoren. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Er det bare DEN krana det er snakk om?? For den sitter jo ikke på motoren som noen nevner her.. At det er kaldt er en ting, men at det er forskjell mellom før og nå(tidligere vintre med samme og kaldere temp) og ikke minst forskjell mellom min og andre 240's betyr jo at noe er feil. For meg ihvertfall. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 det er ikke flere kraner, så ja, det er den. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Har alt for mye varme jeg Oo Jeg tror dette er et vanlig problem blandt 240 eiere. Ps. Det er nok varmekran dette også, at din lekker hele tiden (selv om du stenger den via de "sliderene" på varmeapparatet). Jeg hørte hos Volvohuggeren en gang jeg var der ute, at det angivelig skal ligge en termostat et eller annet sted, som skal kontrollere varmen. De påstod at når den gikk, eller når du fikk en varmekran som ikke klarte å lukke, så vil du få varme ut ved ruten, uansett hvordan du stiller på varmeapparatet. Jeg har aldri sett denne termostaten de snakket om, men varmekranen ligger som nevnt i tråden, på venstre side av dashboard. Du ser det går vaier inn på den, samt den er litt knotete å bytte om du har store hendr. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 det er ikke flere kraner, så ja, det er den. Det er flere kraner, men den på motoren er tappekran for kjølevæske. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrTore Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Til meg har jeg det rare problemet at det kommer varmluft alle plassene utenom de lukene i midten over sigarett tenneren, der kommer det bare kaldluft av en eller annen grunn. Noen som har peil på det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Jepp, varmekranen! :P Det der er TYPISK 240... Grilles i bilen på vinteren om du ikke skrur av DEF + FLOOR og åpner de i midten. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Noen som kan fortelle hva den termostatsaken i varmeapparatkranen har for slags funksjon? Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg