Gå til innhold

Lite varme i varmeapparatet

Ranger emnet


asmo

Anbefalte innlegg

Je å slit me lite varme i bilen om dagen, har bytta termostat mot volvo`s egen 92graders termostat men bilen får ikke helt riktig drifts temparatur + at den bruker laaang ti på å bli varm og det er ikke for mye futt i varmeaparatet (på 240 pleier de jo å væra så du brenner fingra når du holder de foran lufte luka!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter en kran bak dekselet på førersiden, liten plastdings med en wire og 2 kjøleslanger på. og til Ø.B-Racing, ser du bor på hamar og der er det dritkaldt om dagen og det har mye med saken å gjøre. test varmeappartatet et varmt sted, blir nok litt bedre da. Krever mer å varme opp luft som er -10 grader om ikke værre. Biler er ikke isolert og taper varmen utrolig fort, så det krever en del ekstra å holde tempen i både kupeen og motoren.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare DEN krana det er snakk om?? For den sitter jo ikke på motoren som noen nevner her..

 

At det er kaldt er en ting, men at det er forskjell mellom før og nå(tidligere vintre med samme og kaldere temp) og ikke minst forskjell mellom min og andre 240's betyr jo at noe er feil. For meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt for mye varme jeg Oo

 

Jeg tror dette er et vanlig problem blandt 240 eiere.

Ps. Det er nok varmekran dette også, at din lekker hele tiden (selv om du stenger den via de "sliderene" på varmeapparatet).

 

Jeg hørte hos Volvohuggeren en gang jeg var der ute, at det angivelig skal ligge en termostat et eller annet sted, som skal kontrollere varmen. De påstod at når den gikk, eller når du fikk en varmekran som ikke klarte å lukke, så vil du få varme ut ved ruten, uansett hvordan du stiller på varmeapparatet.

 

Jeg har aldri sett denne termostaten de snakket om, men varmekranen ligger som nevnt i tråden, på venstre side av dashboard. Du ser det går vaier inn på den, samt den er litt knotete å bytte om du har store hendr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår