Gå til innhold

volvo 245 min er jævelig og kjøre

Ranger emnet


volvoen

Anbefalte innlegg

Hei lurer på om noen kan si noen enkle grep for og få 245 min te og bli bedre og kjøreer en 89 mod har monroe gassdempere foran og bak hadde forstillings kontroll i vår, den er jeinete og jævli og det er ikke dekka.men har fått en 740 og den er jo nydelig i forhold. ka ska eg gjør tru ikke det e demperan og nye fjører bak men ikke foran men han gjynge ikke . e begynne og bli lei a han ska vise han i januar egentlig go bil men phyton og kjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg synest 245en min er ganske comfy å kjøre..

Den har gassdempere iallefall bak, krenger ikke noe sykt.

 

Har kjent mye værre 240er enn 245'en min, som også har rundet 300k km.. Men, ja.. Enkle grep for å få tight følelse:

* Gassdempere av ok kvalitet

* Senkefjærer

* Bytte foringer som er utslitt

* Gå opp i felgdimmensjon og ned i dekkdimmensjon (16-17-18"?)

* Stiv av med diverse karrosseristag

 

Er masse mods du kan gjøre, men om du driter i utseende og du bare vil ha den litt tightere, så kan du jo la vær å senke, men montere feks bilstein rally og grovere krengestag, m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld, siden jeg fikk en warning for å ha "insulted other member"... Trådstarter: Det var ikke vondt ment, men det ville ikke vært unaturlig om en 89-modell begynte å synge på siste verset ;)

 

Ja det er jo trossalt en gammal bil, så gamle biler lages ikke lengre...

 

Jeg hadde jo også en 89mod i fjor, bytta bakdempere og satte på 15tom med 55 profil. Den var skamsenka (bosch senkesett) men syns egentlig den var rätt så fräsh å kjøre med.

Jeg ville fått tak i ett senkesett, noen andre wheels med litt mindre gummi og mere felg og gått over foringene.

For ikke å snakke om hjulvinklene til volvo som egentlig er helt på jordet hvis det er kjøreegenskaper du er ute etter.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår