Gå til innhold

Bilder av polerte biler

Ranger emnet


Bjerknez

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei? Skjønner hva du mener med at nye biler stort sett ser like ut hvis de blir vokset første gang. Men poenget ditt er altså å fraråde folk som har kjøpt seg nye biler, å investere i dyre vokser?

Helt riktig! :)

 

Altså ved hjelp av blankheten man ser på masse bilder rundt om på nett.

 

Man kjøper en dyr voks, hvis man vil ha en voks som er lett og jobbe med og som i de fleste annledninger holder lenger. Ikke forde noen sier at dem brukte swissvax Saphire og viser frem bilder av sin Porche, som sikkert blir polert 4 ganger i uken. Det kan fort bli ltt missvisende, og noen vil kanskje kjøpe Swissvax til sin bil, da dem tror at prisen kan forsvare selve blankheten. Det stemmer ikke.

 

Ellers så traff du blink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig! :)

 

Altså ved hjelp av blankheten man ser på masse bilder rundt om på nett.

 

Man kjøper en dyr voks, hvis man vil ha en voks som er lett og jobbe med og som i de fleste annledninger holder lenger. Ikke forde noen sier at dem brukte swissvax Saphire og viser frem bilder av sin Porche, som sikkert blir polert 4 ganger i uken. Det kan fort bli ltt missvisende, og noen vil kanskje kjøpe Swissvax til sin bil, da dem tror at prisen kan forsvare selve blankheten. Det stemmer ikke.

 

Ellers så traff du blink :)

 

Skjønner hva du mener her, men det som er viktig å få fram at en voks er ikke en polish, men en forsegling av polish og lakk. Voks er et LSP(Last-Step-Poduct) man påfører lakken for beskyttelse for vær og vind, samt for å oppå dybde og glans i lakken. Når man igjen skal velge seg en type voks, må man først se på hvilken farge bilen har, da dette har med å gjøre hvilken voks man skal velge. På f.eks sølvfargede biler som din, er det vanskeligere å få fram dybde i lakken, her får du i hovedsak en mer blankere bil. I tillegg; når man velger et LSP-produkt, er det viktig å tenke at det er tross alt Norge vi bor i: dvs. snø/mye regn, generellt mye "drittvær". En voks vil i dette tilfellet ikke vare særlig lenge, med tanke på hvilken årstid det er nå. En carnuba-voks som den du bruker på bilen din, vil vare ca. 1/5 mnd(tror jeg), mens hvis du velger en syntetisk voks(lakkforsegling,sealant) vil holdbarheten vare flere måneder. Så det er ikke automatisk sagt at de som har en blank bil, vokser den flere ganger i uken. Håper du skjønner noe av det jeg vil få fram. Ble litt mye,hehe:)

 

Flott bil du har forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener her, men det som er viktig å få fram at en voks er ikke en polish, men en forsegling av polish og lakk. Voks er et LSP(Last-Step-Poduct) man påfører lakken for beskyttelse for vær og vind, samt for å oppå dybde og glans i lakken. Når man igjen skal velge seg en type voks, må man først se på hvilken farge bilen har, da dette har med å gjøre hvilken voks man skal velge. På f.eks sølvfargede biler som din, er det vanskeligere å få fram dybde i lakken, her får du i hovedsak en mer blankere bil. I tillegg; når man velger et LSP-produkt, er det viktig å tenke at det er tross alt Norge vi bor i: dvs. snø/mye regn, generellt mye "drittvær". En voks vil i dette tilfellet ikke vare særlig lenge, med tanke på hvilken årstid det er nå. En carnuba-voks som den du bruker på bilen din, vil vare ca. 1/5 mnd(tror jeg), mens hvis du velger en syntetisk voks(lakkforsegling,sealant) vil holdbarheten vare flere måneder. Så det er ikke automatisk sagt at de som har en blank bil, vokser den flere ganger i uken. Håper du skjønner noe av det jeg vil få fram. Ble litt mye,hehe:)

 

Flott bil du har forresten!

Jeg er helt og holdent enig i det du sier her :)

 

Men det var som sagt ikke det som var poenget med denne tråden.

 

Fint at du liker bilen da :)

Men tro meg... Jeg postet ikke denne tråden for å "skryte" av bilen min. Slik kanskje noen her vil tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forstått poenget ditt nå, og når det gjelder bilder, så klarer vi ikke se forskjell på VOKSEN som er brukt via bilder.

Eneste jeg kommer på her er et bilde Truhaa har tatt av en gammel rød volvo(?) som sto oppi en skog eller noe slikt. Der mener jeg han har tatt et bilde med godt(?) kamera hvor man ser forskjellen på blankheten/wet looken på 2 vokser..

 

Men jeg vil ALDRI fraråde noen til å holde seg til billigvokser selv om man har ny og blank bil. For å holde bilen like blank og fin, så nytter det ikke å dra innom karcher´n på statoil og rett hjem i TW paste´n. Da har man misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig! :)

 

Altså ved hjelp av blankheten man ser på masse bilder rundt om på nett.

 

Man kjøper en dyr voks, hvis man vil ha en voks som er lett og jobbe med og som i de fleste annledninger holder lenger. Ikke forde noen sier at dem brukte swissvax Saphire og viser frem bilder av sin Porche, som sikkert blir polert 4 ganger i uken. Det kan fort bli ltt missvisende, og noen vil kanskje kjøpe Swissvax til sin bil, da dem tror at prisen kan forsvare selve blankheten. Det stemmer ikke.

 

Ellers så traff du blink :)

 

 

Nå antar jo du at de som har vist fram en eller annen Porsche med Swissvax Saphir har polert(antar du mener vokset?) den fire ganger i uka - det blir vel i best fall ukvalifisert gjetting?

 

Poenget mitt er at om du skal gjøre et eksempel så håper jeg du har prøvd produktet du gir i eksempelet og det bør også være en forutsetning at du ikke blander begrepene (polering/voksing). Hvor dyr en voks er kommer seg også an på hvor mange voksinger du har av en flaske/boks eller hva nå produktet måtte komme i..

 

Jeg tror jeg har tatt poenget, men må si meg enig med tidligere innlegg i denne tråden og innrømme at det er litt ullent og at jeg har litt problemer med å finne hovedpoenget i den..?

 

Så langt har uansett konklusjonen blitt: 1) Om du har en ny bil med strøken lakk så er det samme hvilket du bruker i forhold til blankhet - i alle fall på et jpg bilde (du hopper glatt over dypde i lakken og glød i glans, men ok..) og 2) At poenget er hvor lenge produktet varer og hvor lett det er å jobbe med.

 

Ingen som har en viss peiling på polering, voksing og bilpleie generelt tror at det hjelper å kline en dyr/god/etc voks på toppen av et elendig grunnlag. Uansett om produktet heter Meguair’s, Swissvax, Pinnacle eller noe annet av kvalitet så kan ingen av disse verken sveise rust eller rette ut bulker… Og motsatt vil altså forskjellen i blankhet på en helt ny/strøken vil være mindre (med unntak av dybde/glød), men mer merkes gjennom varighet/arbeid.

 

SÅ; Jeg vil som NeDDz også anbefale folk å benytte et produkt av god kvalitet – det har man igjen for over tid! Utover det så er det mye mer spennende å få høre om hva slags inntrykk du har av Pinnacle etter den har sittet lenge nok på bilen din til å gjøre det opp en kvalifisert oppfatning av den…:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår