Gå til innhold

Bilder av polerte biler

Ranger emnet


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Missforstå meg rett folkens, når dere leser dette... slik at jeg ikke fremstår som en surpomp.

 

Jeg ser det er mange som legger ut bilder av de polerte/voksede bilene sine for å bevise hvor blank bilen blir med voksen man bruker. I den forbindelse, så kan jeg opplyse om at man ikke med det blåtte øye kan se forskjell på blankheten som de forskjellige polish-merkene lager på din bil.

 

ALLE biler bli så og si like blanke uansett åssen polish man bruker. Så slike bilder er totalt ubrukelige. Dessuten så kan man redigere ett bilde såpass at man får en noenlunde matt lakk til å fremstå som nypolert på ett bilde.

 

Jeg sier bare at man ikke bør ta slike bilder til etteretning når man skal kjøpe seg en ny polish.

 

Forskjellen ligger i hvor lett den er og arbeide med og hva voksen faktisk inneholder av produkter.

 

Man kan nok i noen tillfeller se forskjell på blankheten og dybden med det blotte øyet.... men altså ikke via ett bilde, da ett .jpg-bilde (som jo ofte brukes på nett) er såpass komprimert at bildet ikke klarer og vise detaljene på riktig måte.

 

For å bevise hva jeg mener, så legger jeg ut ett bilde av bilen min etter en vask. (jeg sier ikke ennå om den er vokset/polert eller ikke) så kan dere si om dere tror bilen er vokset eller ikke.

 

Her bilde av bilen:

web.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til informasjon, så er bilen faktisk vokset med Pinnacle Signature series II ca. 10 min. før dette bilde ble tatt. :)

 

For å vise dette eksempelet, så måtte jeg jo legge ut bilde av en bil jeg med 100% sikkerhet vet hva er gjort med.

 

Uttalelser som "dårlig unskyldning for å legge ut bilder av bilen sin" Hva er det?

 

Skjønner ikke hvorfor man går så veldig i forsvarsposisjon her ... Prøver bare og få noen der ute til å våkne jeg... slik at man slipper og kjøpe dyre polishmerker forde man har sett bilder av flotte resultater.

 

Hvis dette er galt så vet jeg neimen ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tok jeg visst feil..

 

Men vil si at noe som har enda mer å si på hvordan resultatet blir enn voksen du bruker, er hva slags grunnarbeid du har.. Om du har brukt en 1. klasses voks, så blir ikke det noe bra når poleringa i bunn ikke er god nok.. Altså swirl-free.. om bilen din er det, ikke lett å si ut ifra det bildet der, må nærmere og ha godt lys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tok jeg visst feil..

 

Men vil si at noe som har enda mer å si på hvordan resultatet blir enn voksen du bruker, er hva slags grunnarbeid du har.. Om du har brukt en 1. klasses voks, så blir ikke det noe bra når poleringa i bunn ikke er god nok.. Altså swirl-free.. om bilen din er det, ikke lett å si ut ifra det bildet der, må nærmere og ha godt lys..

Det er sant som du sier der... Men uansett så klarer man ikke se forskjellen på selve blankeheten via ett bilde som ligger på nett.

 

Jeg er sef. enig i at grunnarbeide og alt detta er veldig viktig, og at resultatet da blir mye bedre. Men det er ikke sikkert det blir synlig bedre. (vertfall ikke på ett bilde) Men bedre på den måten at det holder lenger og beskytter på en helt annen måte.

 

Jeg mener ikke å "skryte" av bilen min eller trampe noen på tærne her nå...

Jeg postet denne posten forde jeg kikker litt rundt på de forskjellige stedene på nett som selger polish.. og alle stedene viser frem relativt nye sportsbiler... og da blir jo resultatet blankt uansett hvordan man ser på det. (jeg sier ikke at min bil er en sportsbil.)

 

MEN! Disse bilpleietrådene for dummies som finnes rundt om kring, er veldig flotte! Forde der lærer man om hvordan dette gjøres fra børjan av. Man tar bilde av en bil før man begynner, og etter man er ferdig. Så kan man se den fantastiske forskjellen.

 

Men resultatet hadde nok blitt like bra (på ett bilde) som feks. hvis man hadde brukt det noe mindre populære merket Turtlewax.

 

Forskjellen ligger altså i hvor lett det er og arbeide med og hvor holdbart produktet er. Det er nok her de store forskjellene ligger.

I selve blankheten vil man kanskje også se forskjell... men altså ikke via ett bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg postet denne posten forde jeg kikker litt rundt på de forskjellige stedene på nett som selger polish.. og alle stedene viser frem relativt nye sportsbiler... og da blir jo resultatet blankt uansett hvordan man ser på det. (jeg sier ikke at min bil er en sportsbil.)

Det stemmer, nye biler blir blankt/er blankt uansett.. På bilder, der du har noe før-etter bilder derimot..

 

 

Forskjellen ligger altså i hvor lett det er og arbeide med og hvor holdbart produktet er. Det er nok her de store forskjellene ligger.

I selve blankheten vil man kanskje også se forskjell... men altså ikke via ett bilde.

Man kan ikke se hvor lett det er å arbeide med og hvor holdbart det er via et bilde;)

Der må man vurdere personen som har skrevet innlegget å vurdere om man vil stole på denne personen og de meningene han har om holdbarhet, brukervennlighet og glans + dybde, våthet osv ..

 

Det vil også være en viss forskjell i selve lakken (men ikke på bilder)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkrens/polering er 90% av jobben, voks/lakkforsegling er kun 10%. Men utgjør uansett litt forskjell.

 

Dessuten er det viktig med før bilder i sol, og etter bilder i sol, eventuelt sterkt lys.

 

Og dyrere vokser med høyt carnabua innhold gir mer dybde og våt look. Det har jeg sett selv ;)

Audi Allroad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet jeg selv har reagert på flere ganger er refleksjonsbilder.. "slik så det ut FØR: [bilde av en karosseriflate med svake refleksjoner av en totalt død bakgrunn], og SLIK ser det ut etterpå: [bilde av en karosseriflate som plutselig har blitt trillet ut i sola, med en drøss refleksjoner av både skyer, trær, bygninger ol]"

 

Det er vel ikke SÅ vanskelig å sette kameraet på et stativ og knipse ett bilde før og ett bilde etter med nøyaktig samme lysforhold og omgivelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det som blir sagt her :)

 

Ville som sagt bare poste dette for å få frem selve poenget.

Slik at man faktisk i noen tillfeller ikke kan se på et bilde om bilen er gjort noe annet med en å blitt vaket engang.

 

Spesielt ikke når bilen er ny.

 

Det som er utrolig morsomt, er før og etter bilder av gamle biler med blass lakk, altså før og etter polering/voksing. Lærerike tråder, men resultatet blir altså like blankt sett via ett bilde som med hvilket som helst annet merke.

 

Setter man kameraet på stativ og tar bilder med ekstrem lav ISO og tar ett såkalt makrobilde, så kan det hende man kan se forskjell. men det er kun hvis det blir lagt ut et høyoppløselig bilde på over 10MP. Noe som man må ha, for og komme nærmest mulig detaljrikdommen som det menneskelige øye kan oppfatte.

 

Men slike bilder ligger sef. av opplagte årsaker ikke rundt på nett, og makrobilder av typen jeg nevnte har jeg heller ikek sett ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... man ser sef. forskjell. Forskjellen er lett og se på bilder, fra bilen er relativt matt til den er blank.

 

Men bilen du linket til, hadde nok blitt like blank (via ett bilde) som med hvilken som helst annen voks.

 

Det er nettopp det som er poenget mitt.

Sett via ett bilde, så er det samme hvilket produkt man bruker... resultatet og forskjellen blir flott uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår