Sikaflex Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 hei Lurte på om de går bra å sette en 16v topp på en b230f motor, eller er der forskell på di to motora.? Mvh Dan Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 stooore forskjeller på de motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 den passer fint den. bytte stempler "bare" :) Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 må vel bygge om te mekaniske løftere pga ventilene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 må vel bygge om te mekaniske løftere pga ventilene! Nei må ikke det. Er bare en fordel om man skal ha turbo, og underspyling av stemplene.... For å få toppen på kreves det andre stempler med ventillommer som f.eks B234F stemplene. Kammdrivningen, fordeleren, og innsug/eksos krever litt anerledes oppsett enn i 7/900 serien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 den passer fint den. bytte stempler "bare" :) steike,så enkelt? Hva med special kamdrivning,modding av fordeler og innsug??:coplight Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 steike,så enkelt? Hva med special kamdrivning,modding av fordeler og innsug??:coplight Kamdrivinga kan en fikse med litt macgyverteip og fordeleren slipper en ved å bygge om til diesel :crazysant: Hvis du ikke vil bruke masse tid og penger er det letteste å få tak i en hel 16v motor. Det er tidkrevende og koster litt gryn hvis du skal kjøpe deg alt av deler du trenger (i dette tilfelle så må du ha deg nye stempel eller maskinere de gamle) samt at du må få tak i en tenningshjerne fra 16v hvis du skal kjøre med lh2.4 Vet ikke om det er i 240 eller 7/940 du skal ha motoren, men er det 240 så må du lage deg en spesialare fordeler. Se på den i tråden til maxis. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 steike,så enkelt? Hva med special kamdrivning,modding av fordeler og innsug??:coplight det var litt ironi i det der. ;) "bare" Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Nei må ikke det. Er bare en fordel om man skal ha turbo, og underspyling av stemplene.... For å få toppen på kreves det andre stempler med ventillommer som f.eks B234F stemplene. Kammdrivningen, fordeleren, og innsug/eksos krever litt anerledes oppsett enn i 7/900 serien. trudde ikkje det gikk jeg! må vel ha ei større olje pumpe da ell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Desember 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 trudde ikkje det gikk jeg! må vel ha ei større olje pumpe da ell? "Må" ikke, men er en fordel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.