Gå til innhold

BMW 535i - Høyt bensinforbruk - TRENGER HJELP!!!

Ranger emnet


Chall

Anbefalte innlegg

vakumklokka til bensintrykk regulatoren din? ;) Skru av bilen din, sett på tenning nr 2, surrer pumpa di uten å stoppe? OM, så er den gåen, og den pepprer med bensin.. Tror min er def og..

 

Når du tar ut kontakten til MAF/MAP/LMM, så skal bilen enten stoppe, fjuske for så å ruse seg litt opp og gå normalt, er normalt, for da går den i nødmodus;) Og OM, den er i konstant nødmodus, bruker den GRUFULLT mye bensin.

 

ja, tenkte jeg skulle sjekke vankumklokka mi:) mulig det er noe sånt.. bilen fusker som ei gammal ræv når jeg kobler ut LMM, så den er ikke def:) heldighvis.

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, tenkte jeg skulle sjekke vankumklokka mi:) mulig det er noe sånt.. bilen fusker som ei gammal ræv når jeg kobler ut LMM, så den er ikke def:) heldighvis.

Sjekk den ja;) Min bruker litt bensin den, og pumpa stopper ikke når den har nådd "vanlig" trykk når motoren ikke går, så tror den tuller litt. Men jeg har ikke motorfjusk.. Kan sjekke pluggene mine senere eller ta en avgassmåling, så finner jeg fort "feilen"/pekepinn på feilen.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka klokka mi vettu:) var ikke noe galt med den tror jeg, men slangen som gikk til innsugen var morken og sprukket. Rart den lille feilen der skulle ha SÅ mye å si:) får håpde det var det.

 

har kappa hjulbuer bak nå, lagt ny vakumslange og begynt å koble anlegg:D

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp absolutt ikke en DRITT at jeg bytta den vakumslangen.. hælvette og irriterende:P

 

Noen som har lyst på billig E28?? hehe neida..

 

Må vel bare prøve å bytte den vakumklokka, eller er det noen form for kaldstart system som kanskje ikke slår seg av?

 

Måleren i dashen for L/100km står på topp hele tiden også, så det er ingen tvil om at hvertfall hovedproblemet ligger i bensintilførsla/retur.

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok av klokka mi og blåste den rein og satte den på igjen. det hjalp absolutt ikke en DRITT!

 

Noen som har en bitteliteen anelse om hva som kan være problemet?

 

Som sagt står instrumentet som viser L/100KM så og si på maks hele tia..

 

Vil ha møka i orden ;)

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo tross alt ikke noen særlig justering for bensinmengden på Motronic. annet enn man kan justere LMM litt.

 

har sjekka vakumklokka, den sender i retur den. så den skal vøre grei. pumpa leverer mer enn nok suppe. gått over alle slanger og sånt. så står vel egentlig bare igjen med LMM.får prøve å bytte den :)

 

Noen som har en til overs?

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo prøve med ny lmm. skal prøve med ny bensin pumpe på min jeg nå.. tror den har fått det:P

 

har en kompis som har en 535lmm til overs..

 

ja, hadde vært moro å prøvd:) gidder du å høre hvor mye han skal ha for den?:D

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår