Gå til innhold

BMW 535i - Høyt bensinforbruk - TRENGER HJELP!!!

Ranger emnet


Chall

Anbefalte innlegg

Hello!

 

Gikk til innkjøp av en Bmw 520 E28 i går, med den gamle M5 motoren:) Er Getrag kasse, 528i sperreaksling osv på denne, samt noen røde fjørbein bak mener jeg det var :D hehe.. sikkert Koni.

Har sjekket de fleste foringene, bremsene osv i forstillinga, ser bra ut hittil. Bortsett fra en mulig slakk i styresnekka?

Hørt dette er en "sykdom" på BMW.

 

Her er noen mindre bra bilder:) :

 

dsc00911ky2.th.jpg

Møkkete etter vi dro den ut av gjørma der den stod.

 

 

dsc00910iw7.th.jpg

Gode gamle M5'en :D er bittelitt ventil tikking i den, men vi får se om det forsvinner når jeg bytter olje osv. Skulle visst være 280HK i følge selger.

 

 

dsc00912mt8.th.jpg

Er ikke fælt mye rust på bilen, litt overflate her og der og litt steinsprut. Vi får se om det blir gjort noe med, ettersom bilen skal BRUKES GODT :D hehe.

 

 

MEN, jeg har ett problem. Clutshen min funker ikke. med en gang jeg tråkka på pedalen, "datt" den rett i gulvet. Er dette også en sykdom på disse Bmw'ene, at clutshpumpa eller noe ryker?

 

Er ingen tegn på lekkasje etter det jeg har sett, har prøvd å fylla på med bremsevæske også, men dette hjalp ikke et dugg.

 

 

Noen som kan hjelpe meg her, ettersom dette er min første Bmw? :)

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som vet om det er hydrauliske ventilløftere i motoren min? og er det noen enkel mulighet for å justere luft/bensin blandinga? :) Ryker en del av den se..

 

også en ting til, hvor sitter diagnose stikket, og hvordan ser det ut? :D

 

Takker for all hjelp :)

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takker for hjelpen :D

 

Mulig toppakningen min har røket, skal få kjørt en test på dette over jul :)

 

Motoren "spyr ut" en del hvit eksos, så må vel enten være blandingsforholdet (luft/drivstoff) eller toppakningen? :)

Motoren "jager" litt på tomgang, pg etter å ha blitt kjørt litt med fusker den litt ved gasspådrag liksom.

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jepp, har vært en stund siden sist nå.. :) Fikk gjort litt på bilen i går. Gikk over kabler, kontakter og alt sånt. mye dårlig lodding og isolasjon fra han som bygde den, så er ikke alt som har fungert pga det.

 

Her ser dere div "småfeil" :)

 

dsc01065fp0.th.jpg

Fant ut at undersiden av luftfilterboksen min så sunn ut.. Lurt :).. Motoren har nok gått på ufiltrert luft en god stund..

 

dsc01066hj1.th.jpg

Giverkontakt på termostathuset.

 

Kommer garantert over flere småfeil etterhvert. F.eks så jager motoren på tomgang.

 

Blir også lakkering av toppdeksjel + div, siden det skal av etterhvert uansett :)

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den ser bra ut denna ;) Bare te å si fra om du skal selge den..

Kommer det fler biler av bilen eller?.. Jeg har samme problem på min 518i at den jager på tomgang, men den 518 jeg har nå nesten sagt en jorde bil.. men moro å ha å kjøre litt med selv om jeg ikke ødelgger den ;)

Å mye måtte du gi for denna bilen her da? Er motoren godkjent i den bilen ?

Suzuki SJ - Prosjekt.

Bmw 518i - 87'

Volvo Feltvogn - 66'

Volvo 245 GLT 86'

Volvo 240 GLE 85' - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser bra ut denna ;) Bare te å si fra om du skal selge den..

Kommer det fler biler av bilen eller?.. Jeg har samme problem på min 518i at den jager på tomgang, men den 518 jeg har nå nesten sagt en jorde bil.. men moro å ha å kjøre litt med selv om jeg ikke ødelgger den ;)

Å mye måtte du gi for denna bilen her da? Er motoren godkjent i den bilen ?

 

hehe, skal si ifra jeg :) Kommer fler bilder etterhvert tenker jeg, den skal jo senkes mer og nye felger og litt sånt.

 

Fant ut at tomgangsregulatoren er justerbar i tillegg til elektrisk, så får prøve det når jeg hiver ting sammen igjen:)

 

Fant ut hva ventilklaringa skal være på motoren i går, så skal justere ventilene etterhvert :) Tikka en del før, var hvertfall 0,50mm klaring.

 

Motoren er ikke godkjent i bilen nei. slipa vekk der hvor det stod "3,2/3,5" på innsuget, så er det vel få som legger merke til at det er en 3,5L i stedet for 2,0 :)

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår