Taxitus Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Har gått til innkjøp av en vinter bil. selvfølgelig en volvo 740 med b230k motor. Fikk den til å svive, men den sveiv veldig ugjevnt, og hoppet litt osv. virket som den ikke fikk med seg alle sylinderene. Men da igår etter å skiftet bensinpumpe å finstilt kam og veiv, fikk jeg en litt lei overraskelse når det begynte å sprute olje ut fra hjulet som kommer ut fra veivhuset (registerreima). Tror det er en pakning eller noe der.. :S kan det stemme ? Er dette vanskelig å skifte og eventuelt hva heter pakningen ? Lurte også på om det kunne vær kam'en som er litt sliten til 1 av syl. eller noen ventiler som gjør den sviver så ugjevnt ? Det kan jo også være greit å få med seg at den tilslutt slutter å svive tilåmed med bonn gass. Hvis noen har noen råd el. eller har en ny motor liggende ;) så ta kontakt. (også hvis noen har mye peiling på disse bilene kunne du ha lagt meg til på msn: taxitus@hotmail.com) ------------------------- Har nå gått til innkjøp av zimmer ring til veiv. Skal stappe i denne å ny register reim iløpet av helgen satser jeg på. Men jeg lurer veldig på hva som gjør at bilen sviver så ugjevnt å tilslutt "dauer" har noen vært borti noe slikt før ? + den er skikkelig seig på turtallet.. (ble noe bedre når jeg satt register reima riktig (sto 3-4 hakk feil) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Jeg har ikke peil, men tenkte med ett at det kanskje kunne være falskluft? Har du gått over forgasseren, for å se etter morkne/sprukne gummiskjøter på vakuumslanger? :) Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 det olje sølet er sikkert bare å skifte en tettnings-ring. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taxitus Skrevet November 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Jon Arne: Yeah er klar over d å skal kjøpe deler idag :) Keltern: Hmm.. skal skjekke skikkelig når jeg har skiftet den pakningen som lekker nå. Men tror ikke d er d me tanke på at den svive ganske greit 5-10 min :S å kansje lengre også.. Kan det kansje være chock eller noe sånt ? hvordan sjekker jeg dette gjør noe med det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 K-motoren kan være et h... når den begynner å kødde! Vanvittig med vakuum-dupeditter og slanger på gasseren. Kan nesten garantere at problemet har noe med gasseren å gjøre. Har vel aldri hørt om en B230 med så slitte ventiler/kam at den ikke går noenlunde. Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taxitus Skrevet November 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 ok så da glemmer vi kammer ventiler.. (bilen er kjørt 307000km) Så da er neste vakum slanger... Har noen et bilder av en b230k block som fungerer ? slik jeg kan se at alle slanger ol. ligger.. Eventuelt noen har et kart over hvor disse skal osv.. Kan den dupediten på høyre side sett forfra som alle slangene går inn i være noe galt med ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 ok så da glemmer vi kammer ventiler.. (bilen er kjørt 307000km)Så da er neste vakum slanger... Har noen et bilder av en b230k block som fungerer ? slik jeg kan se at alle slanger ol. ligger.. Eventuelt noen har et kart over hvor disse skal osv.. Kan den dupediten på høyre side sett forfra som alle slangene går inn i være noe galt med ? Bilder kan sikkert fikses.. Men duppeditt? :P Håper du vet det er en forgasser, hehe! :) Sitter det en Pierburg eller er det bytta til Weber hos deg? :) Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Bygg om til A gasser. Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Bygg om til A gasser. Hva blir forskjellen da egentlig? Og er det andre vitale forskjeller på A og K? :) Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 A motoren har en helt vanlig forgasser alà sånn som sitter på mopedene. Mer bensin mer luft = akselrasjon, vedig fint å simpelt. K forgasseren blir styrt av vacuum som føler lufttykkheten f.eks, å noe mer. Gummikoblingene til de vacuum greiene pleier å sprekke så til slutt blir det bare kødd. K gasseren var et siste desperat forsjøk på å få en forgassermotor til å bli mer ''miljøvennlig'' Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Hehe! Ikke rart jeg har hatt følelsen av at den pierburg'en er kjip! :P Driver å vurderer audi-motor i min for tia faktisk.. Men det var det dette med clutch-hus da! :S En grei volvo-motor er jo ofte litt høyt i pris for tia... Men er det andre forskjeller på A og K? Blokk, topp, råder etc.. Det var en som mente det satt 531-topp på min, men jeg vet ikke hvordan jeg identifiserer en slik og ikke har jeg sett noe videre på det heller! :P Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 B230A/K har samme topp å innmat. Har ikke sette etter sjøl men har blitt fortalt att det står på sia av toppen et sted. Kjem du frå Dovre ja, gikk på hjerleid 05/06:-P Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keltern Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Hehe! Ok, dette må sjekkes ut.. :) Ja, kommer fra Dovre, men bor på Lillehammer for tia! :) Skjer på Vinstra da? Like mye grom bil der på vinterstid, eller kanskje det står parkert mye av det? :P Siter '90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet 1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Mye som står under tak i vente på varmere dager :-) Sjer vel ikke så mye enn den vanlige råninga å flatfyll i helgene :-P Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 B230A/K har samme topp å innmat. Har ikke sette etter sjøl men har blitt fortalt att det står på sia av toppen et sted. Kjem du frå Dovre ja, gikk på hjerleid 05/06:-P A og K motor har overhodet ikke samme topp. A= 530 med forbrenningsrom i toppen, K=630 uten forbrenningsrom da disse er i stemplene. Setter du en K topp på en A motor vil du få altfor høy komp (uten å bytte stempler) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.