Gå til innhold

Trening!

Ranger emnet


DynaCore

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe:) ikke for å ødelegge noe, jeg trener selv jeg:) Men, istedet for å diskutere trening her inne på BILforumet, kan dere ta diskusjonen på Treningsforum :: Mteplassen for deg som trener

1986 Audi 100 cc 2,2 10V                 (Solgt)
1985 Mercedes 230E AMG-look       (Solgt)

1995 Mercedes C180                        (Solgt)

2005 VW Golf 1,9TDi Sportline          (Solgt)

2001 Audi S3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) ikke for å ødelegge noe, jeg trener selv jeg:) Men, istedet for å diskutere trening her inne på BILforumet, kan dere ta diskusjonen på Treningsforum :: Mteplassen for deg som trener

 

 

Dette er vel offtopic delen av forumet så her snakker vi vel om hva faen vi vil :)

Hva er galt med å ta en diskusjon her da?

Har mer til felles med dem som er her en på trim.no

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ta det helt med ro, mente ikke at det var galt å skrive om dette her inne:) Tenkte kansje dere ville finne en del flere å diskutere emnet med på treningsforum.

Men for all del har ikke noe imot diskusjonen;)

1986 Audi 100 cc 2,2 10V                 (Solgt)
1985 Mercedes 230E AMG-look       (Solgt)

1995 Mercedes C180                        (Solgt)

2005 VW Golf 1,9TDi Sportline          (Solgt)

2001 Audi S3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et seriøst svar.

Flere som har gode erfaringer med bruk av creatin?

 

Har ivertfall selv erfart at man orker litt mer, og det føles bra. sikkert endel sykisk også, da man vet at det skal virke=)

 

Skal ivertfall ikke slutte å trene,er litt vanskelig med motivasjon. Men uansett hvor tungt det er så blir man ikke mer sliten av det..

 

 

Noen her som har prøvd styrketrening på morgenen(før arbeid osv)

er da man har best effekt av treningen sies det, har prøvd dette i en kort periode og man ble mye kvikkere utover dagen en ellers, og fikk mer energi... skulle kanskje begynt med det igjen! bare et kvarter- halvtime liksom, føles utrolig bra. Sliter litt med lite energinivå...=)

 

Brukte selv kreatin for noen årsiden når jeg var treningsnarkoman..hehe.. Har ikke annet enn å si at kreatin er det mest effektive jeg har brukt. Men jeg kombinerte det med d-pinol og ribose for ekstra effekt. Samt at jeg drakk store mengder med proteinpulver. Etter et par uker på kreatin fikk jeg effekt med engang. Både utholdenhet og styrke. Første gang jeg prøvde kreatin var jeg vel rundt 15. Da øket jeg 10 kg i benk i løpet av to uker! Så er overbevisst at effekten av kreatin er mer enn bare psykisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

er 16 år. har starta og trene nå, for en mnd sia ca.. trener 3 dager i uka hjemme med manualer/hantler, lagd på meg 15kg på et år, og nesten 7kg sia skolestart, pga at jeg tar buss, og ikke går/sykler til skola lenger.

men jeg har problemer med å spise riktig, mye usunn mat på skola og hjemme, noen tips til frokost, middag og kveldsmat?:) som er sunt, og godt? er kresen på maten i grunn..

lurer litt også på creatin, noe og ambefale? noen nettbutikk man kan få kjøpt på?:)

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 16 år. har starta og trene nå, for en mnd sia ca.. trener 3 dager i uka hjemme med manualer/hantler, lagd på meg 15kg på et år, og nesten 7kg sia skolestart, pga at jeg tar buss, og ikke går/sykler til skola lenger.

men jeg har problemer med å spise riktig, mye usunn mat på skola og hjemme, noen tips til frokost, middag og kveldsmat?:) som er sunt, og godt? er kresen på maten i grunn..

lurer litt også på creatin, noe og ambefale? noen nettbutikk man kan få kjøpt på?:)

 

http://www.proteifabrikken.no Der har de det du trenger.

Når det gjelder kosthold så er det skikkelig husmannskost som gjelder. Kjøtt, fisk, fugl, poteter, pasta,. Få i deg proteiner og karbo. Og spis MYE! (hvis du vil bygge da) :D

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste frukosten er nok havregrynsgrøt! Vær forsiktig med sukker, dette blir du veldig sløv og trett av.

 

Jeg sliter litt med matvanene selv, men prøver så godt jeg kan at det jeg spiser er hvertfall sunnt. Kutt ut brus, snop og chips i ukene og gjør det til vane å kun ha det på f.eks

lørdag.

 

Av kratin så vil jeg anbefale til deg som er under 18år Proteinfabrikken sin X-CE-ME. Jeg bruker den selv nå, men pleier å bruke litt kraftigere saker som man ikke får i Norge.

 

Optimalt er å spise hver 3. time 6 ganger til dagen. Helst variert. Du kan lese mye om kost på http://www.iform.no.

 

Jeg synest det er best å trene på et treningssenter. For da må du ut av huset og da våkner du kanskje litt ekstra på veien blir klar til å trene. Er du trett og lei en dag så ta deg et par kopper kaffe før trening. Proteinshake kan du ta ca 1.5time før trening, da bygger protinet mer muskler. Du tar jo selfølgelig en shake etter trening og.

 

Tren gjerne på det vi kaller tidlig kveld, sånn i 6-8 tiden. I 3-4 tiden er kroppen på et lite hvilestadie (spørst når du står opp og hva jobb/skole tid du har).

 

Håper du kom litt på vei med dette:) Bare spørr om det er noe mer du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste frukosten er nok havregrynsgrøt! Vær forsiktig med sukker, dette blir du veldig sløv og trett av.

 

Jeg sliter litt med matvanene selv, men prøver så godt jeg kan at det jeg spiser er hvertfall sunnt. Kutt ut brus, snop og chips i ukene og gjør det til vane å kun ha det på f.eks

lørdag.

 

Av kratin så vil jeg anbefale til deg som er under 18år Proteinfabrikken sin X-CE-ME. Jeg bruker den selv nå, men pleier å bruke litt kraftigere saker som man ikke får i Norge.

 

Optimalt er å spise hver 3. time 6 ganger til dagen. Helst variert. Du kan lese mye om kost på http://www.iform.no.

 

Jeg synest det er best å trene på et treningssenter. For da må du ut av huset og da våkner du kanskje litt ekstra på veien blir klar til å trene. Er du trett og lei en dag så ta deg et par kopper kaffe før trening. Proteinshake kan du ta ca 1.5time før trening, da bygger protinet mer muskler. Du tar jo selfølgelig en shake etter trening og.

 

Tren gjerne på det vi kaller tidlig kveld, sånn i 6-8 tiden. I 3-4 tiden er kroppen på et lite hvilestadie (spørst når du står opp og hva jobb/skole tid du har).

 

Håper du kom litt på vei med dette:) Bare spørr om det er noe mer du lurer på.

 

hvor mye er det ideelt å trene? hvordan burte man starte, ok ikkeminst hvilken øvelser? tips? hvor mange repetisjoner per kveld lønner det seg å ta for å utvikle seg? hvor mye mer trener du etter at du har trent en stund? progresjon osv tenker jeg på

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye er det ideelt å trene? hvordan burte man starte, ok ikkeminst hvilken øvelser? tips? hvor mange repetisjoner per kveld lønner det seg å ta for å utvikle seg? hvor mye mer trener du etter at du har trent en stund? progresjon osv tenker jeg på

 

 

Det er mange forskjellige måter å trene på, spørst hva mål du har og hva du vil oppnå med treningen. Det som er aller viktigst når du skal bjynne å trene (etter på også) er å ha et mål. Det målet må være oppnåelig. Så du må sette deg ned å tenke hva du vil oppnå, hvor lang tid du vil bruke osv.

 

Når jeg bjynte å trene seriøst igjen for et års tid siden så bjynte jeg på Iform sitt benkpress program: http://www.iform.no/pub/art.php?id=40

 

Det funket veldig bra for meg, og er et bra program så lenge du holder deg til det.

 

Det som kan være lurt å bjynne med er at du får kjørt alle de store muskelgruppene i kroppen i løpet av samme uke. Bjynn ikke for tungt, da går det andre veien og ikke bry deg om at andre løfter mer enn deg! Det som de fleste sliter med når de bjynner trening er balanse på vekstang og hantler. Heldigvis er balansemusklene noe som du trener raskt opp. Bjynn gjerne med apperat om du føler deg utrygg på løse vekter.

 

Når det kommer til repetisjoner så er det og tilbake igjen på hva du vil oppnå. Du kan kjøre bodybuilding som er 5rep per set eller fitness som er 15-20 rep per set. Hvor mange sett du kjører er opp til hver enkelt.

 

Husk at spising og kost er nesten viktigere enn å trene, passe på at kroppen får i seg alt den trenger av proteiner, karbohydrater, fett og andre vitaminer. Å ta multivitaminer er et stort pluss, dette blir du og kanskje litt kvikkere av.

 

Det med at snurrebassen krymper er ikke sant. Men om du bjynner å gå på anabole steorider og vekst hormoner så kan det nok skje ting. Som at du får mindre pikk, melkespreng, hormonsvingninger og jævli dårlig økonomi. Samt en hel haug med andre bivirkninger. Vet om en som var på topp før som nå er så grønnsak at han sitter i solen for å lade seg opp...

 

Men husk alltid som en ire sa til meg: "What works for me, does'nt have to work for you"

Altså, selv om det du gjør funker jævli bra, så trenger ikke det funker så bra på en annen (som f.eks spør deg om noe). Det gjelder å finne sin egen måte å trene på, det som du synest er best. Blir du lei, så bytt!

 

PS: Ha en treningslogg som du fører hver gang du er å trener. Dagsform, øvelser, reps, set osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birin: Begynn på et senter du :) er mye greiere. Vil anbefale at du baserer treningen din rundt baseøvelsene markløft, benkpress og knebøy. Legg også til militærpress, dips, skråbenk og chins. Utover det kan du egentlig legge til det du ønsker, men husk å prioritere de overnevnte :)

På benk, knebøy og mark kan det lønne seg å feks kjøre et 5x5 program. (vil anbefale å starte med flere reps i starten for å få inn teknikk).

Utover det er feks 10x3 fint. Husk å ha progresjon for hver uke. Enten ved å ta en rep mer eller ved å legge på litt mer vekt.

Sjekk forøvrig ut RYP-programmet.

 

Når det gjelder kosthold er det viktig å spise riktig type mat og riktig mengde. Mye kjøtt, fugl og fisk er bra. Prøv å få i deg fullkornsvarianter og ikke lyst mel. Husk vitaminer og sunne fettsyrer. Begrens sukkerinntak til et minimum.

 

Angående kosttilskudd så kan du med fordel vente litt med det. Greit å ha orden på kostholdet før du skal ta tilskudd.

Jeg ville drøyd det et par måneder før jeg kjørte på med kreatin. Er uansett viktig å trene opp senefester osv før du begynner med tung trening.

Men hvis du skal begynne på kreatin ville jeg anbefalt å prøve monohydrat først. Er litt for mye "superbolic3000" på markedet ;) koster mer, men gir ikke nødvendigvis noe bedre effekt. (husk også at enkelte er naturlig "immune" mot kreatin. Det er litt kjipt å finne ut når du har kjøpt tilskudd for 800kr)

 

Lykke til ! :)

 

Larsen: Penis blir ikke mindre av steroider, men testiklene gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det RYP programmet til TN synest jeg ikke er noe bra. Det er det samme nesten hvær gang du trener og få set samt få øvelser.

 

Men som du sier så er baseøvelsene viktigest, det er jo benkpress, knebøy, markløft og millitærpress. Men å kjøre 5x5 der til å bjynne med er vel å ta litt i.

 

Jeg merker at kreatin har veldig liten effekt på min trening, noen synest X-CE-ME funke såååå fett. BSN sin No-explode skal og være skikkelig bra, men BSN er skam dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener ikke like strukturert som jeg en gang gjorde ( fort blitt mange år siden ), men holder fortsatt på med litt "leing".

 

Kjører for det meste knebøy og markløft, med tilleggsøvelser ved siden av. Relativt basic opplegg, men målet nå er å få opp litt kilo på kroppen igjen. "Bodybuilding" er for fjernt, så det gidder jeg ikke tenke på, definering kan man ta når man har godt nok grunnlag ;)

 

Dag 1

 

Markløft

Bjørnen

Opptrekk

Biceps curls

Pull

 

Dag 2:

Knebøy

Spensthopp m/stang opp på kasse

Pullover

Benk

Flyes m/kabel

 

 

Dag 3 :

Markløft

Opptrekk

Bradford press

Triceps

Mage

Ford Mondeo Ghia MK3

Grand Voyager 3.3 LE

x Audi A8 2.8E quattro x Audi S4 2.2T sedan x Audi coupe 2.3E x Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår