Gå til innhold

Trening!

Ranger emnet


DynaCore

Anbefalte innlegg

Larsen: som du så pent fikk høre hva din irske venn, så er det ikke alt som funker likt på alle. RYP-programmet til TN er godt utprøvd og mange har fått gode resultater av det. Så hvorfor ikke anbefale han å prøve ? Og RYP er jo et fullkroppsprogram, så da vil det jo selvfølgelig bli de samme øvelsene hver gang.

 

Og hvis du leser innlegget mitt en gang til så ser du at jeg anbefaler han å starte på flere reps for å trene inn teknikk, og ikke kjøre rett på 5x5 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hallay! Har nettopp begynt å trene men jeg skjønner ikke bæra av disse betegnelsene på ditt å datt. f.eks chins,dips,Shrugs,Franskpress osv osv... Noen som vil gå inn på det nærmere? :)

 

Begynte på Impulse på lade, fant et slikt program "Generell Styrke".

Det består av:

 

Lårpress 2*10

Sittende Benkpress 2*10

Romaskin 2*10

Armbøyer (biceps) 2*10

Armstrekker (triceps) 2*10

Nedtrekk 2*10

Mageapparat ting 2*10

Rotasjonsapparat 2*10

 

Skal ha ca 1 min pause mellom seriene, etter ca2 mnd kan jeg øke til 3 serier. Belastningen skal etterhvert være så tung at man ikke skal klare mer en 10 rep... Slik er det, har ingen mening om det enda men.. Planen var å bli kvitt uønsket kilo :D + få pakket inn noe mer muskler :) Sykler å jogger litt for kondis sin skyll + at det hjelper visst på de uønskede kiloene hehe :)

[x]91' Opel Vectra 4x4

[x]87' Opel Kadett Gsi

[x]90' Opel Vectra

[x]89' Opel Vectra 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birin: Begynn på et senter du :) er mye greiere. Vil anbefale at du baserer treningen din rundt baseøvelsene markløft, benkpress og knebøy. Legg også til militærpress, dips, skråbenk og chins. Utover det kan du egentlig legge til det du ønsker, men husk å prioritere de overnevnte :)

På benk, knebøy og mark kan det lønne seg å feks kjøre et 5x5 program. (vil anbefale å starte med flere reps i starten for å få inn teknikk).

Utover det er feks 10x3 fint. Husk å ha progresjon for hver uke. Enten ved å ta en rep mer eller ved å legge på litt mer vekt.

Sjekk forøvrig ut RYP-programmet.

 

Når det gjelder kosthold er det viktig å spise riktig type mat og riktig mengde. Mye kjøtt, fugl og fisk er bra. Prøv å få i deg fullkornsvarianter og ikke lyst mel. Husk vitaminer og sunne fettsyrer. Begrens sukkerinntak til et minimum.

 

Angående kosttilskudd så kan du med fordel vente litt med det. Greit å ha orden på kostholdet før du skal ta tilskudd.

Jeg ville drøyd det et par måneder før jeg kjørte på med kreatin. Er uansett viktig å trene opp senefester osv før du begynner med tung trening.

Men hvis du skal begynne på kreatin ville jeg anbefalt å prøve monohydrat først. Er litt for mye "superbolic3000" på markedet ;) koster mer, men gir ikke nødvendigvis noe bedre effekt. (husk også at enkelte er naturlig "immune" mot kreatin. Det er litt kjipt å finne ut når du har kjøpt tilskudd for 800kr)

 

Lykke til ! :)

 

Larsen: Penis blir ikke mindre av steroider, men testiklene gjør.

 

Progresjon hver uke er ikke alltid en god ide. Kan være en ide å løfte det samme i et par uker for så å øke. Med økning mener jeg flere kg. Er ikke spesielt ideelt å øke en reps i uka, kan fort føre til at man bruker opp overskuddet på det. Men det er nå min mening...

 

Kreatin burde man bruke fra dag en, det har man mye igjen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper det veldig mye med protein tilskudd? hvilke er best?

 

Får raskere framgang med protein tilskudd. Dette kommer selvsagt ann på treningsmengnden også. trener du et par ganger i uka så er det ikke så nødvendig... Men trener du ofte og hard så er proteintilskudd alfa omega, ettersom man ikke får nok proteiner i gjennom mat ( om du ikke spiser EKSTREMT mye da..hehe)..

 

Proteinfabrikken har flere varianter som er bra og smaker relativt greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å dra på treningssenter neste uke!:D

 

Jeg har vel sagt det der de siste 5 årene..

 

Det er bare å hive seg på :) Har riktige nok ikke sagt i 5 år men lenge nok :D Angrer ikke, gleder meg til å få se resultater :)

[x]91' Opel Vectra 4x4

[x]87' Opel Kadett Gsi

[x]90' Opel Vectra

[x]89' Opel Vectra 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får raskere framgang med protein tilskudd. Dette kommer selvsagt ann på treningsmengnden også. trener du et par ganger i uka så er det ikke så nødvendig... Men trener du ofte og hard så er proteintilskudd alfa omega, ettersom man ikke får nok proteiner i gjennom mat ( om du ikke spiser EKSTREMT mye da..hehe)..

 

Proteinfabrikken har flere varianter som er bra og smaker relativt greit..

er 16 år, som nevnt tidligere. skal starte med X-ce-me nå. trener 3 dager i uka, bør jeg trene mer? hvilke protein tilskudd passer for meg? spiser ikke ekstremt mye, og ikke så jævlig sunt:P holder meg unna godis og brus i uka da.

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ønsker å se resultater, bør man kanskje bruke mindre tid på å saumfare proteinfabrikken etter tilskudd, finne et kurant treningsopplegg og få skikk på maten. Det ligger VELDIG mye i å spise bra og spise riktig, mye av det er nevnt tidligere her.

 

Kost tilskudd er nettopp hva navnet tilsier, et tilskudd til kosten, ikke en erstatning eller en "oppveielse" av et dårlig kosthold. Sier ikke at du har et dårlig heller, for det vet jeg jo ikke, men mange hadde nok tjent mye på å legge mer "ork" i å finne ut av hvordan man kan gjøre maten bedre, enn å finne gode treningsprogram, trene ofte og tungt, men ikke tilføre kroppen tilstrekkelig.

 

Kosttilskudd er ingen snarvei til resultater, selvom det kan gjøre nytta. Syns veldig mange har litt for "late" holdninger til mat og kost, men skal ha unaturlige resultater av treninga si. Dette er IKKE ment personlig til noen, men bare erfaring jeg har dratt med meg. Ikke ment som kritikk til noen, men mer som et lite tips/råd på veien. Kosttilskudd er absolutt bra og for mange nødvendig, men ikke baser treninga på det bare.

Ford Mondeo Ghia MK3

Grand Voyager 3.3 LE

x Audi A8 2.8E quattro x Audi S4 2.2T sedan x Audi coupe 2.3E x Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 16 år, som nevnt tidligere. skal starte med X-ce-me nå. trener 3 dager i uka, bør jeg trene mer? hvilke protein tilskudd passer for meg? spiser ikke ekstremt mye, og ikke så jævlig sunt:P holder meg unna godis og brus i uka da.

 

Finnes ikke noe fasit svar på dette...når man har trent en stund så finner man ut hva som passer best. Men om du nettopp har begynt å trene så er det ikke noe poeng å kjøre på som en gal. Det holder sikkert med 3 dager i uka fram til du har kommet deg et steg videre, da kan du begynne å øke.

 

Men dette er individuelt fra person til person, noen trener lite og har bedre framgang enn andre som trener mye. Handler vel mer om hvor bra man trener enn hvor ofte.... Først og fremst må man få seg et treningsgrunnlag. Men som Krs sier så er kostholdet alfa omega. crap in crap out... Men om du har et ræva kosthold eller ikke så er proteintilskudd en god ide uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår