Gå til innhold

tips til tekst på russekortet???

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

Dette er den typen russ jeg irriterer meg over. Men enkelte skjønner bare ikke når de går for langt, og de er stort sett alltid såppass feige når de gjør det at de går 4-5 stk. på en. De gjorde det samme på min skole. Men jeg hadde den fordelen at jeg gikk på trening hver dag etter skolen og hadde derfor alltid med meg en ganske stor treningsbag der jeg akkurat fikk klemt inn et 28'' balltre. Så fort de nærmet seg meg nappet jeg håndtaket på balltreet (så vidt synlig) ut av bagen, gav de det blikket som ikke kan misforståes og fortsatte med det jeg holdt på med. Funka alltid fett det:D

Edit: Feir i vei gunnar. Kos deg:)

 

Den russen som gjør dette er de samme folkene som gjør akkurat det samme i "sivil", de samme folka som alltid er 5 mot 1 på vanlige fester osv, og det er på ingen måte et fenomen som kun hører til russen. Om du har et bilde av russen som en gjeng med kriminelle rasshøl, så skjønner jeg godt hvorfor du ikke liker dem, men det beviser igjen din fordomsfulle tankegang. Om du har vokst opp i et "biker miljø" hvor dette er godkjent tankemåte, så syntes jeg det er synd hvordan folk gidder å leve i et slikt primitivt miljø i et ellers oppegående og moderne samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Negative dere er a! Russeferinga er\var dritgøy! Er det ikke derfor man lever? For å nyte livet og ha det gøy?

 

Man trenger ikke bruke 20`k på russefeiringa for å ha det gøy heller.. Bare bærums tull det...

 

 

La dem ha det gøy, er jo bare 17 dager.. Slutt å syt over alt! :yodude:

 

jeg syter nå "morroa" til Russen går ut over andre, slik som å stjele sykkler, hva faen har det med russefeiring å gjøre? tror du sykkel eierene synest det er like morro?

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den russen som gjør dette er de samme folkene som gjør akkurat det samme i "sivil", de samme folka som alltid er 5 mot 1 på vanlige fester osv, og det er på ingen måte et fenomen som kun hører til russen. Om du har et bilde av russen som en gjeng med kriminelle rasshøl, så skjønner jeg godt hvorfor du ikke liker dem, men det beviser igjen din fordomsfulle tankegang. Om du har vokst opp i et "biker miljø" hvor dette er godkjent tankemåte, så syntes jeg det er synd hvordan folk gidder å leve i et slikt primitivt miljø i et ellers oppegående og moderne samfunn.

 

Er du en sånn akademiker luring med converse sko og skrusveis som drikker vin på fest og ringer snuten hvis du blir slått ned? Hvis du mener det ikke er greit å smadre en som drar til deg uprovosert så må du jo være litt rar. Og de folkene du snakker om som gjør dette i sivil gidder hovedsaklig ikke å være russ. I hvertfall ikke de jeg kjenner) Jeg snakker om de usikre sosialt tilbakestående nerdene som plutselig tror de har beskyttelse av et eller annet form for brorskap i russetida og tror de endelig kan hevde seg og fucke med folk. (Og synd hvordan folk gidder å leve i et slikt primitivt miljø? Er forsåvidt enig, så jeg skal finne et annet miljø å vokse opp i neste gang jeg blir født.)

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..atter en gang et innlegg fult fordommer basert på helt uvesentlige ting...

"Er du en sånn akademiker luring med converse sko og skrusveis som drikker vin på fest og ringer snuten hvis du blir slått ned?"

Hva baserer du den påstanden på? La meg komme med en like uvesentlig påstand om deg:

Er du sånn samfunnsslam som dæljer til alt som "ser stygt" på deg?

Er så sinnsykt unyttig å tro du kjenner noen gjennom et forum, skrape sammen no dritt for å ha noe å skrive, blir som om man skriver at folk er homser fordi han skrev "gutt" på et forum. Nei værsåsnill, hold deg for god til dette...

 

"Hvis du mener det ikke er greit å smadre en som drar til deg uprovosert så må du jo være litt rar."

Mener ikke det er greit, men ville nok gjort det samme. Men holder meg unna den typen folk, folk som bare bråker er noe av det værste jeg vet, og at russen utgjør en stor del av disse har jeg ingen tro på.

 

"Og de folkene du snakker om som gjør dette i sivil gidder hovedsaklig ikke å være russ. I hvertfall ikke de jeg kjenner)"

 

Er nettopp disse som gidder å bli russ...om ikke akkurat de du kjenner, så tro meg, flere av denne typen enn du aner.

 

"Jeg snakker om de usikre sosialt tilbakestående nerdene som plutselig tror de har beskyttelse av et eller annet form for brorskap i russetida og tror de endelig kan hevde seg og fucke med folk"

 

Det er sikkert noen av disse, men av innleggene dine virker det som du mener at 90% av russen består av sånne tapere, og det beviser igjen bare fordommene dine, for det er faen meg ikke mange av dem, og de fleste av de få som er, ender opp med å få juling og sipper når de innser at det ikke er noe mer brorskap en vennegjengen din uansett, og når man ikke har noen venner så hjelper det lite. Ikke skjønner jeg hvordan du kan påstå at du kjenner russen, når det er et miljø du ikke har hvert endel av engang. Virker igrunn som du har hvert jævlig uheldig og møtt de rasshøla som er, gang på gang.

 

"Og synd hvordan folk gidder å leve i et slikt primitivt miljø? Er forsåvidt enig, så jeg skal finne et annet miljø å vokse opp i neste gang jeg blir født.)"

 

Aldri forseint å bytte miljø, bare du gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er du en sånn akademiker luring med converse sko og skrusveis som drikker vin på fest og ringer snuten hvis du blir slått ned?" Dette er et spørsmål ikke en påstand.

 

 

Sitat:

"Og de folkene du snakker om som gjør dette i sivil gidder hovedsaklig ikke å være russ. I hvertfall ikke de jeg kjenner)"

Er nettopp disse som gidder å bli russ...om ikke akkurat de du kjenner, så tro meg, flere av denne typen enn du aner.

De jeg kjenner gidder i hvertfall ikke. Men du bekrefter jo med dette mine tanker om at russen hovedsaklig er bråkmakere når du sier at ''det er nettopp disse som gidder å bli russ''. Gidder ikke resten da?

 

 

''Det er sikkert noen av disse, men av innleggene dine virker det som du mener at 90% av russen består av sånne tapere, og det beviser igjen bare fordommene dine, for det er faen meg ikke mange av dem, og de fleste av de få som er, ender opp med å få juling og sipper når de innser at det ikke er noe mer brorskap en vennegjengen din uansett, og når man ikke har noen venner så hjelper det lite. Ikke skjønner jeg hvordan du kan påstå at du kjenner russen, når det er et miljø du ikke har hvert endel av engang. Virker igrunn som du har hvert jævlig uheldig og møtt de rasshøla som er, gang på gang.''

Har aldri møtt dem. Det er de som møter meg:deng Men jeg har aldri trengt å bli fysisk med dem. Rart hva man kan gjøre med psyken:)

 

 

Nå for tiden er jeg i et ganske trivelig miljø jeg da. Familieliv med kjærreing, unge, bikkje og hele pakka jo. Men faen heller, nå er småen bare litt over et år. Men men den dagen hun kommer hjem og er lei seg fordi noen russ har kasta egg eller hva det måtte være, DA skal jeg heller bli fysisk. På HØYT plan. Og hvis noen mener at det er en uretferdig reaksjon så driter jeg egentlig i det, for det er sånn det blir.

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfører meg jeg. Krangler ikke engang. Jeg bare kverulerer:D

 

Dersom en av the big bosses er blant dem som bruker Converse-sko, drikker vin på fest og ringer snuten hvis noen lapper til dem, kan det hende at du nå har lagt deg ut med feil folk...hehe...

 

Har for øvrig ikke lest hele diskusjonen, så hva den handler om kjenner jeg ikke til.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt til at jeg mener russen er irritrende. Ikke alle men de fleste. De som levd et nerdeliv og plutselig klikker når de får på seg russetøyet og tror de er gud, og kan gjøre hva de vil. Det + litt annet som at jeg mener det er greit å dra til dem hvis de hiver egg eller andre ekle greier på meg og sånn. Typisk sånn diskusjon som skeier ut litt:)

Edit: Og det er faktisk veldig irriterende at enkelte moderatorer ikke ser objektivt på ting. De bruker liksom sitt subjektive synspunkt i sin sensur.

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Snus er som flikkans lille, smaker godt, men lukter ille"

prøvd på svensk:P hehe

 

litt oppbrukt kanskje:P mange bra forslag her:)

 

Hehe, den hadde broren til en kompis av meg for et par år tilbake :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Hei alle dere som bruker denne tråden til å greie ut om russens ulemper!

 

Russ er noe av det eneste Norge har, som ikke noen andre land har. Det er en over 100 år gammel tradisjon. Og JA, den har tatt vel av de siste årene. Men likevel; en snau måned med ungdom som feirer gjennomførte 13(12) år på skole. Det burde dere unne oss.

 

RØDRUSS 09

 

Forøvrig er det etter min mening de som har tatt studiekompetansen (allmenfag) som er ekte russ tradisjonen tro. Svartruss er bare noe som er satt i gang for at de også skal være med på feiringen.

 

Jeg ser fram til en fet russetid, som det ligger maaaange dugnadstimer og slit bak. Og jeg håper at dere antiruss har litt forståelse for den.

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håh, gled deg! Var russ nå i mai i år. Vi var 3 stykk i en skranglete 240 på veien (malt med husmaling) under hele russetida, den eneste person-russebilen på skolen!:)

 

En kort periode var jeg i eierskap av to røde biler på skoleparkeringsplassen; angrer egentlig på at 240en ble solgt, burde beholdt den som herjebil!:D

 

DSC00713.jpg

(Skiltet var festa med teip)

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår