200sx4ever Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 hehe kjøp en polo 6n det er jo leketøy å skru på. har hatt en å sambo har en nå, koser meg når jeg fikser på den bilen. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Kan vel ganske greit utelukke vag fra denne med en gang med tanke på spesialverktøy Har du noe spesielt grunnlag for den kommentaren eller? flesteparten av "Spesialverktøyene" som man kanskje er avhengige av får man kjøpt på biltema (ja, faktisk), og diagnoseverktøy er ikke noe problem å anskaffe.. Nå har ikke jeg skrudd på så ekstremt mye annet enn vag, men vil ikke akkurat si at det er håpløst å skru på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Kan jo ikke være Volvo når en ser alle spørsmålene på den delen av forumet.Hadde de vært så enkle å skru på så burde jo den delen av forumet vært nesten død.... :D Jeg sitter med den samme følelsen ovenfor Corrado-delen av forumet. Makan til bil med alskens trøbbel skal man lete lenge etter, særlig tatt i betraktning hvor få det er solgt av den i forhold til dusinbiler fra f eks Volvo. Skal jeg foreslå den ultimate gjør det selv-bilen må det bli Opel Kadett B med 1100. Tysk metrisk enkelhet, ingen deler veier over 40 gram, ikke en gang motorblokka... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11693495&sid=xz5ebdaOBN2229369 Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Tja, gamle VAG er jo ikke noe spesielt hokus-pokus som andre eldre modeller, men på nyere modeller må man jo nesten ha doktorgrad i elektro framfor mekanisk innsikt Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Jeg sitter med den samme følelsen ovenfor Corrado-delen av forumet. Makan til bil med alskens trøbbel skal man lete lenge etter, særlig tatt i betraktning hvor få det er solgt av den i forhold til dusinbiler fra f eks Volvo. Vel på Corrado er det mange idioter som har hatt bilen før, og mange idioter som har den nå ;) Du vet typen som heller bruker 20000,- på stereo enn ei krone på service, når de alle kjører gris blir det jo lett å forutse hva resultatet. Som jeg pleier å si når jeg blir spurt om hva som er vanligste feilen på Corrado: "Forrige eier" Fleste feilene på Corrado er jo stort sett el-relatert, dvs defekte sensorer, og det er ikke alltid lett for menigmann å finne ut av. Dessuten er tydligvis alle Corrado-eiere alergiske mot søkefunksjonen just my 2p Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Jeg sitter med den samme følelsen ovenfor Corrado-delen av forumet. Makan til bil med alskens trøbbel skal man lete lenge etter, særlig tatt i betraktning hvor få det er solgt av den i forhold til dusinbiler fra f eks Volvo. Skal jeg foreslå den ultimate gjør det selv-bilen må det bli Opel Kadett B med 1100. Tysk metrisk enkelhet, ingen deler veier over 40 gram, ikke en gang motorblokka... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11693495&sid=xz5ebdaOBN2229369 Enig med Felgen her, latterlig lett bil å skru på :) Eventuelt en Rekord D\C, om du vil ha større bil ;) Hadde en 76 Rekord (vel har enda ;) ) som førstebil, latterlig enkel å skru på, og jeg kjørte den i filler hele tia, så det var nok å skru på (nei, den falt ikke sammen av seg selv, det er et mirakel i seg selv a t den bilen lever enda, slik som jeg brukte den ;) ) Motorrommet i en Kadett B med 1.1 :D Min. :P Får du deg en Kadett A, så kan du kjøre tvers over Afrika med den og :D ;) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Som jeg pleier å si når jeg blir spurt om hva som er vanligste feilen på Corrado: "Forrige eier" Den var bortimot genial :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 hva med opel astra f? er den grei å skru? skulle bytta topp på min. Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 Enig med Felgen her, latterlig lett bil å skru på :) Eventuelt en Rekord D\C, om du vil ha større bil ;) Hadde en 76 Rekord (vel har enda ;) ) som førstebil, latterlig enkel å skru på, og jeg kjørte den i filler hele tia, så det var nok å skru på (nei, den falt ikke sammen av seg selv, det er et mirakel i seg selv a t den bilen lever enda, slik som jeg brukte den ;) ) Får du deg en Kadett A, så kan du kjøre tvers over Afrika med den og :D ;) Kadett B tåler mye juling ja! Ulempen er at det meste er rusta fast når man skal skru på det. Fordelen er at alt er så smått, at selv om det sitter fast så går det på et vis til slutt. Savner den bilen... Visste du at Hammond får den kadetten shippa til england as we speak? "Oliver is coming home!" :D Kosta meg 3000, kjørte den et år og solgte den for det samme til lykkelig ny eier (da fremdeles i daglig drift). Anbefales om du kan leve med å ha en svindau bil. Billig går de og! Min gamle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 Amerikansk er relatilvt lett, syns nå jeg da. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laugis Skrevet November 14, 2007 Rapporter Share Skrevet November 14, 2007 Gamalt svenskt er ganske greit å skru på etter mine erfaringer:hellothere: Siter Volvo 240 B230 Turbo, 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 14, 2007 Rapporter Share Skrevet November 14, 2007 Hva legger dere i at noe er "vanskelig" å skru på? Hvis man tenker seg om på forhånd er jo det meste ganske rett-fram-skruing da. Å bytte clutch på en toyota med forhjulstrekk vs. en volvo med bakhjulstrekk er i mine øyne like enkelt, bortsett fra at det blir mer skruing på toyotaen i dette eksemplet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 14, 2007 Rapporter Share Skrevet November 14, 2007 Gammel volvo er enkelt ja. kan jo sitte oppi motorommet å skru. Gammel bmw er ikke så my værre. Mazdaen er også relativ enkel, men kan være litt trangt å komme til i motorrommet. Og franske biler.... hva f er det med å skru fast alt med knøtt små torx skruer? skulle nappe av bensinslangen på fuelrailen på en citroen zx.. viste seg at hele driten var laget av plast som jo var blitt sprø på 10 år. nipplene knakk som fyrsikker. måtte jo da bytte hele. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sracing Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 volvo ;) Siter King On The Road Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 helt klart RWD volvo. alt er enkelt og greit. det er ikke en forskjellig størrelse på vær jævla skrue og umbrako, teite torx å skruer på de mest utrolige plasser. det blir heller ikke brukt umbrako på understell og lignende plasser. virker ikke som bil designere i enkelte land forventer at bilene deres skal holde lenger enn garanti tiden. å bytte olje på noen biler er jo en egen sermoni. menmen, ikke min hodepine! :D jeg skrur lastebil :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.