Gå til innhold

Mc-gassere`?

Ranger emnet


Jon Arne

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

45 og sikkert også 48 benyttes for å ta ut toppeffekter på mindre motorer, men 40 DCOE er kanskje bedre skikket til daglig bruk på en 1500/1600. Alle ordinære forgassere har jo forøvrig ulempen i effektreduserende venturier i forhold til innsprut har jeg latt meg lære, men det er få ting som er så lekkert som et par velstelte DCOE'er der framme. utseendemessig mer vellykket en både DHLA og ADDHE...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vert deg ville jeg tatt en dobbel gasser fra 2liter transportet (vann kjølt) og innsug fra golf2 med vanlig dobbel Pirburger. Da får du dobbel gasser uten spess mye mod. transportet gasseren har samme el sytemet som det som er i ener golf.

 

har gjort dette på en ener jeg hadde, 1,5'n går bedydlig bedre og bruker mindre bensin på småkjøring. beste av alt er at det ikke koster no...

 

På jetta'n min har jeg nå dobbel Weber 36/32 med innsug fra Golf2 og elektonisk tenning! At 1,5'n ikke er no særlig å trimme er vel en sannhet med modifikasjoner. For Jetta'n går utrolig bra med den 36/32 Weberen! forøvrig samme gasser'n som DRturbo kjører med poå Caddy'n.

Det umulige tar bare litt lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 DCOE er seiøst overkill på en 1,5L Golf motor.

 

Enig, om motoren er original så er dette overkill, men vil fungere utmerket om den er korrekt dyset. Minuset i denne sammenhng er at den er litt vrien å dyse korrekt, enda verre på 2.0 literen. 40 DCOE på 1.5 passer derimot bedre, enda bedre sammen med trimkam.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble keen på å prøve det "Tuffer`n" sa :D

Hva er en ok pris for noe sånt hos en hugger?? om jeg finner da selvfølgelig.. Har null peil på pris på sånt..

 

For et par år siden ga jeg 400spenn for gasser og innsug mener jeg. Du må oxo ha luftfilterboksen fra G2. Det er litt annen vinkel på innsuget fra G2 enn det på G1. det må gjøres om litt på¨kjølesystemet på innsiget. Du må plugge igjen det hullet mot blokka og ta ut en frostplugg i bakkant å sette inn en nipppel på G2 innsuget så går det om hverandre med kjølesystemet på G1.

 

hvis bilen ikke skal kjøres vinterstid kan du oxo fjerne alle "piggene" på varme elementet i bånd på innsuget, men da må du ikke koble det til igjen! Da får lufta litt klarere vei.

 

med litt klundring så er nok dette gjort på en lang kvelds stund :thumb

Det umulige tar bare litt lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motoren får tenningsbank pga for lite bensin så må du ta det med ro, ellers tar du knekken på den ;)

Det finnes gassere fra støre motorer, da fra eldre MC'er.

 

Du kan godt bruke gassere fra en 6oo mc,0 problem om du får fikset innsug til dem. Du må dyse dem opp,du trenger ikke lete etter dyser,du kan brosje dem opp til ønsket størelse!! brosjer selger wurth til ca 300kr.kontakt kjell bymann på norsk forgasser service,han vet hvor mye du må brosje opp,og han kan fixe det for deg!! Mc gassere er mye brukt på bil i england pga billigere en weber å funke like bra,å du trenger mindre gassere en weber pga att det ikke er halsringer i mc gassere!! Så trø til å monter,lykke til:crazysant:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra gammelt av husker jeg at KG-trimning frarådet en 1xDCOE-konfigursjon. Den førte med seg et helvetes bensinforbruk uten at effekten økte tilsvarende.

 

Javel. Var det med det innsuget der ett løp på forgasseren gikk til syl. 1 og 2, mens det andre løpet gikk til syl 3 og 4? De er ikke bra, kjenner til det. På dette innsuget går ett løp til syl 1 og 4, det andre til 2 og 3. Nå har jeg ikke bremset dette, men det gir mer effekt enn Weber DGV 32/36. Bensinforbruket er helt topp, målte det for litt siden på langtur med full bil. Brukte under 0,8 på mila! ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Var det med det innsuget der ett løp på forgasseren gikk til syl. 1 og 2, mens det andre løpet gikk til syl 3 og 4? De er ikke bra, kjenner til det. På dette innsuget går ett løp til syl 1 og 4, det andre til 2 og 3. Nå har jeg ikke bremset dette, men det gir mer effekt enn Weber DGV 32/36. Bensinforbruket er helt topp, målte det for litt siden på langtur med full bil. Brukte under 0,8 på mila! ;)

 

Har kun erfaring med 2xDCOE og 2xDHLA selv, men jeg siterer fra KG-katalogen som jeg - inderlig full av godhet - hentet fram fra arkivet:

 

Vi vil på det bestämdaste varna dig för att använda en enkel 45:a i samband med trimning. På grund av att det inte finns något riktigt utformat insugningsrör samt att Volvotopparna inte har siamesportar fungerar det väldigt dåligt. Vi vägrar att överhuvudtaget sälja dessa satser eller lämna bestyckningsråd. Enkelt uttryckt: Endast en 45:a tar oftast ungefär dubbelt så mycket bensin som dubbla 45:or. Utan att för den sakens skull gå dubbelt så bra!

 

Sikkert ikke direkte overførtbart til den mindre VW-motoren, men 2xDCOE er nok bedre i ytelsessammenheng.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår