Gå til innhold

Den store tråden for syting og skryting

Ranger emnet


Juristen

Anbefalte innlegg

en annen måte er å spise litt vann og vente litt med å legge seg. men er sjeldent jeg tenke så langt i alkoholens koma. eller så er jeg alt for trøtt.

 

Hvordan spiser man vann?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 474
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil klage litt på utviklingen av det norske språket her på forumet. Noen skrivefeil, glemt tegnsetting og lignende er greit, men alt det andre utvikler seg i en retning som er helt feil.

 

Utstrakt bruk av "ass" som er erstatning av "altså" i slutten av setninger(som strengt tatt ikke er nødvendig), engelske ord og uttrykk som erstatning for norske, "sms-språk" og generell drittslenging.

 

Trådene blir vanskeligere å lese, man mister respekten for brukere, seriøsiteten går rett i dass og den generelle trivselen blir ikkeeksisterende.

 

Hva er grunnen til dette? Er det blitt vanskelig å gjøre seg forstått på god gammeldags norsk, eller er iq'en på den gjennomsnittlige forumbruker blitt laver?

 

Dette har utviklet seg radikalt siden stripa kom her, og har spredd seg som ild i tørt gress til mange andre tråder. Når gatebil.no kom fikk jeg inntrykk av at det var et forum for unge, uerfarne valper som skrøyt og maste om alt dritt på et rimelig uforståelig språk. Dette inntrykket har forandret seg veldig siden da og toppet seg helt i det siste da flere forumbrukere har fått ferie pga drittprat. Er dette bilforumet.no's undergang med tanke på seriøsitet?

 

Og til dere som skriver slik, gjør dere det på skolen og jobb? Blir dere tatt seriøst?

Jeg jobber nå i oljebransjen, med StatoilHydro, BP og andre store aktører som kunder. Der må man skrive riktig norsk for å ikke få dokumentasjonen i retur med mye rødmarkeringer. Og i det heletatt få fortsette som leverandør.

 

Hva skjer med det norske språket? Er det så vanskelig å holde skriftspråket på et akseptabelt nivå? Får mer og mer inntrykk av at det utvikler seg til en kombinasjon av engelsk ekstremdialekt, og sørstatsslang. Skjerpings.

 

 

Vil også klage på den forbanna internettlinja jeg har i leiligheten. Jeg måtte skrive dette innlegget to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil VIRKELIG sutre om folk som tilsynelatende er livredde for akselerasjon. Spesiellt hvis de kjører en rå bil men alikevel bruker 3 minutter på 30 til 80 på 1 felts vei, og jeg ikke får kjørt forbi.

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

engelske ord og uttrykk som erstatning for norske,

 

Er det blitt vanskelig å gjøre seg forstått på god gammeldags norsk, eller er iq'en på den gjennomsnittlige forumbruker blitt laver?

 

Hva skjer med det norske språket? Er det så vanskelig å holde skriftspråket på et akseptabelt nivå? Får mer og mer inntrykk av at det utvikler seg til en kombinasjon av engelsk ekstremdialekt, og sørstatsslang. Skjerpings.

Jeg føler at noe av den massive engelskbruken kan spores til meg... beklager,da jeg er miljøskadd,dvs. jeg snakker engelsk like ofte/mye som norsk...det gjenspeiler seg i skrivingen.

 

At andre radbrekker selv engelsken her,tar jeg derimot ingen skyld for. ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG FORBANNER MEG OVER

 

OPRA BYGGNINGER!!!

 

hvorfor bruke mangfoldige av MINE skattekroner for og bygge noe så teit?

 

fiks helelr opp i veiene, det trengs, vi trenger ikke noen opra.

 

så irriterer jeg meg over at mazda har den dårligste patenten på bakbremser. andre ganga på en måned jeg har vært til og skrudd på ett eller anna dritt baki der!:scared

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG FORBANNER MEG OVER

 

OPRA BYGGNINGER!!!

 

hvorfor bruke mangfoldige av MINE skattekroner for og bygge noe så teit?

 

fiks helelr opp i veiene, det trengs, vi trenger ikke noen opra.

 

HAHHAA QTF angry2

Jeg er ny, men alle må vel begynne et sted. Litt sent ute men det har jeg alltid vært. Annet en på skolebenken men der sov jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at noe av den massive engelskbruken kan spores til meg... beklager,da jeg er miljøskadd,dvs. jeg snakker engelsk like ofte/mye som norsk...det gjenspeiler seg i skrivingen.

 

har samme problemet selv, jeg skriver ikke ofte norsk lengre, utenom på forumer, går mest i engelsk, så det rflekterer over på skriveleifene og slikt.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet selv, jeg skriver ikke ofte norsk lengre, utenom på forumer, går mest i engelsk, så det rflekterer over på skriveleifene og slikt.

Jeg vil kalge på bruken av "skriveleif". Ikke er "leif" "feil" bakvendt (dere som faktisk tror det, dø!), og ikke er det så morsomt. Spøken er egentlig veldig utbrendt.

 

 

Mvh Leif ;)

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kalge på bruken av "skriveleif". Ikke er "leif" "feil" bakvendt (dere som faktisk tror det, dø!), og ikke er det så morsomt. Spøken er egentlig veldig utbrendt.

 

 

Mvh Leif ;)

 

kjenner en hel del Leif'er i Haugesund, så det er litt av grunnen :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kalge på bruken av "skriveleif". Ikke er "leif" "feil" bakvendt (dere som faktisk tror det, dø!), og ikke er det så morsomt. Spøken er egentlig veldig utbrendt.

 

 

Mvh Leif ;)

 

Det er vel ingen som har sagt at "leif" er "feil" bakvendt? Det hadde vel ikke vært noe poeng? Poenget er vel å illustrere at det har stokket seg litt når man har skrevet. Det er jo ingen som er så tjukke i huet at de skriver ord baklengs selv om de slurver litt?! Personlig foretrekker jeg uttrykket "skirveleif", for da har man virkelig tråkka i baret :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår