Gå til innhold

Budsjett mods til "rally" ascona..?

Ranger emnet


Ola

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg ny bil :D 77 (tror jeg :D) ascona B med 2.0 rekord motor (115hk?) med sveisa diff.. ;)

 

Nå skal da denne ikke registreres på annet enn røde låneskilter i ny og ne, men brukes til herjebil i vinter :) Den skal ikke dø umiddelbart (håper jeg) men vi får se hvor lenge det holder.. :D

 

Ønsker nå tips om hva jeg skal gjøre med den! Alt som skal gjøres skal koste minimalt, og KUN bedre bilens evner til mitt bruk.. Ikke nå harry pryler what so ever..!

Her er det jeg vet skal gjøres, så kan dere fylle på med forslag! Rett gjerne på ting jeg skriver hvis dere har synspunkter!

 

 

Dørtrekk, taktrekk, gulvmatte skal ut.. likeså reservehjul, jekk osv.. Alt som ikke er strengt tatt nødvendig, skal ut! :)

Deretter må vi jo ha tårnstab stag! Dette skal sveises fast for godt :P Gidder ikke mokke med noe annen løsning.. Her blir det valgt grovt stål :)

Vurderer også å forsterke de orginale stabilisator staga i understellet.. Da bare med å sveise på tilleggstål på de..

Bilen er rød, men skal også males.. Vurderer et gammelt militærtriks, og blande ut malinga med salo, for å kunne spyle av farge om dette skulle være nødvendig i en eller annen kinkig situasjon :D :D

Rallypigg vurderes utover vinteren..

Ser delvis også etter billige bøttestoler..

 

Flere forslag?? Dette må da ikke bli en "revehale tråd"... Kun mods til det bedre :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Potatis

kappe bakre potta :)

blir grom lyd hvis du fjerner luftfilteret da ;)

Skal prøve å få dette til å holde uten å ha blålys etter meg :) bra forslag, men jeg tror jeg skal prøve å holde den stille!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda flere idèer :)

 

Rutene kan bli erstattet med plexiglass..

Det blir kanskje til at jeg lager no hobbymekk wattling og 4-link stag til bakenden :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

 

Du trenger jo ikke ødelegge bilen før du kjører rally med den!

 

Motoren har 100 hester. 22i har 115.

 

Noe stag mellom dempertårna på en Ascona B (UTEN mcpearson) har absolutt ingen hensikt.

 

Blir så oppgitt når folk kjøper slike biler med kun en hensikt - å ødelegge dem...

 

Kjør Ascoanen i vinter, bruk vettet ditt og ikke smell den, så har du knallmoro lekebil til neste år også! Å kjøre "rally" har jo ingen sammenheng med å bruke den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KviljoRacing

Haha!

 

Du trenger jo ikke ødelegge bilen før du kjører rally med den!

 

Motoren har 100 hester. 22i har 115.

 

Noe stag mellom dempertårna på en Ascona B (UTEN mcpearson) har absolutt ingen hensikt.

 

Blir så oppgitt når folk kjøper slike biler med kun en hensikt - å ødelegge dem...

 

Kjør Ascoanen i vinter, bruk vettet ditt og ikke smell den, så har du knallmoro lekebil til neste år også! Å kjøre "rally" har jo ingen sammenheng med å bruke den opp.

Mye mulig du har rett med det stabstaget ditt!

Bilen er kjøpt for kun en hensikt.. den skal herjes med.. Ikke RALLY men på veien/skogen/jordet.. Dør den etter to dager, så gjør den akkurat det! Det driter jeg i ;) Er ikke første gangen det skjer..

 

Skal jeg noen steder så har jeg en 97 mod audi til det....... Hvis jeg ikke tar firmabilen da...

 

En ascona b er det ingen som kommer til å savne allikevel...

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, snurr inn sentimantaliteten da! :D Ikke for ¨være frekk eller no, men jeg kjøpte bilen for 1000kr :D Har ikke tenkt å kjøre med intensjon for å drepe bilen momentant.. hadde vært moro å kunne lekt med den lenge! men jeg har ikke så store forhåpninger til en 77 mod ascona i halvdårlig forfatning..

 

 

Så saken er da slik, at jeg skal kjøre uten skilter, og tenkte å modde det jeg kan modde for å holde på, slik at det blir enda litt mere moro å holde på! :)

 

Kom med flere forslag! :) kviljoracing vet kanskje om no triks? :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei nei...

knock knock

 

Ypperlig oppussningsprosjekt da.. så har du jo mannsbil når den blir ferdig!!!

 

En ascona b er det ingen som kommer til å savne allikevel...

Hva er det for no tull a!?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår