Gå til innhold

Budsjett mods til "rally" ascona..?

Ranger emnet


Ola

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ola

Har ikke bilder av den enda.. Men det blir :) Skal ta plenty før/under/etter bilder :D

Bilen er to dørs ja.. Men den er ikke tilsalgs ;)

 

Den går iallefall ikke billig :D :D

 

Makan så mange "save willy" folk denne bilen har da! hahaha

 

Ja hahahaha. :rolleyes:

Er det helt mørkt for deg eller ? Hvorfor ikke selge bilen til noen som vil ta vare på den ? Isteden for å skryte av at du skal kjøre dritten ut av den og at du absolutt ikke skal selge den ?

Ascona B vokser ikke på trær lenger, så jeg mener det er synd å gjøre om enda en til spiker.

 

Mine 2øre

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by fluid

 

Ja hahahaha. :rolleyes:

Er det helt mørkt for deg eller ? Hvorfor ikke selge bilen til noen som vil ta vare på den ? Isteden for å skryte av at du skal kjøre dritten ut av den og at du absolutt ikke skal selge den ?

Ascona B vokser ikke på trær lenger, så jeg mener det er synd å gjøre om enda en til spiker.

 

Mine 2øre

Hvorfor bryr du deg om hva jeg skal med en sliten opprusta opel?

Jeg skryter ikke av at jeg skal kjøre dritten av den. Jeg har kjøpt en bil som hører til på hugger`n, men jeg skal bruke den først. Har ikke sagt at den skal dø helt uten videre, men om jeg ryker i et tre, så griner jeg ikke nei.. Bilen er ikke verdt noe, så ja jeg har råd til å la være å selge den..

 

Er det flere som ikke er i stand til å forstå et dette egentlig er presse mat??

Står lass og kav av ascona b tilsalgs rundt om.. Veit bl.a. av en 1.9S i god stand til salgs for 5000kr! Er vel gull det da sikkert! ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona B 16V

En ascona b hører ikke til på huggeren før den er så krasjet eller rammeskeiv at det er helt umulig å få den på veien igjen.

Legg ut noen bilder da. Byr deg 3000kr usett.. hvor står den?

Skal du selge Audien også? Eg trenger nemmelig en vinterbil som eg skal herje med. Pakkepris?

Bilen står i møre og romsdal... Selges ikke, men kan byttes i en annen RWD bil :)

 

Om du hadde kjøpt audien kunne du fått brukt den til anker for meg..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Makan så mange "save willy" folk denne bilen har da! hahaha

Det er en Ascona B!!

Skjærer i hjertet når jeg hører at du skal bruke den til å "herje" med..

Det burde være krav til folk som skal ha gammle opeler (ascona B, Kadett c,Manta,Rekord++)

 

Skal vi starte en "omplasseringer av gammle opeler" forening ??

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Det er en Ascona B!!

Skjærer i hjertet når jeg hører at du skal bruke den til å "herje" med..

Det burde være krav til folk som skal ha gammle opeler (ascona B, Kadett c,Manta,Rekord++)

 

Skal vi starte en "omplasseringer av gammle opeler" forening ??

 

Mener du at om ti år, så bør alle calibraene rustsveises og settes inn i en garasje??

 

Hadde det vært en gammal commodore, eller en monza så har jeg forstått hva dere snakker om, men rekord??? :o

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

 

Mener du at om ti år, så bør alle calibraene rustsveises og settes inn i en garasje??

 

Hadde det vært en gammal commodore, eller en monza så har jeg forstått hva dere snakker om, men rekord??? :o

De gammle da vettø

modell 1900-1979 omtrent..

Calibraen kommer aldri (ikke for meg hvertfall) å bli så spesiell som en ascona eller kadett...

Den har rett og slett ikke sjarmen...

 

Gotta love`em! (Copyright: http://www.akutt-galskap.com )

11.jpg

09.jpg

20.jpg

 

My dream car !

38.jpg

 

men men.. håper det er noen som bytter med deg da vettø, få tak i en volvo eller sierra eller noe....

:rolleyes:

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

 

Mener du at om ti år, så bør alle calibraene rustsveises og settes inn i en garasje??

 

Hadde det vært en gammal commodore, eller en monza så har jeg forstått hva dere snakker om, men rekord??? :o

 

Vis du ikke ser forskjell på en rå ascona b Rwd og en calibra så har du store problemer. Ascona har potensiale. Kjøp deg en sierra og selg asconaen til noen som vil den godt.. (ikke noe vondt ment om calibra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona B 16V

 

Vis du ikke ser forskjell på en rå ascona b Rwd og en calibra så har du store problemer. Ascona har potensiale. Kjøp deg en sierra og selg asconaen til noen som vil den godt.. (ikke noe vondt ment om calibra)

 

Hadde det stått en sierra her til rett pris så hadde jeg kjøpt den å ;)

 

Nok råd ifra 17 åringer nå..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men i alle dager da! hvis ola vil bruke en ascona for det den er verdt så må han da få lov til det! lite som gir så mye morro for penga som slike billigbiler som man kjører til de kneler. slike biler er ikke noe å ta vare på uansett. har hatt mange jordebiler og har ikke akkurat blitt trist når de har tatt kvelden :) litt ergelig var det at subaruen min tok kvelden i helgen nå rett før sesongen kommer ordentlig igang. har jo bare taka med den en gang :D en en ting skal sies, ingen opel kan komme opp mot subaru 1.8 stv på lavserien :D perfekt utveksling for herjing. 6000rpm i 4. gir i 100km/t :D

 

men tilbake til ascona`n. hva med å lage luftintak i panseret og åpne luftfilterboksen og føre den kalde luften til filteret? på subaruen min brukte jeg vinkelsliperen og lagde et scoop. så åpnet jeg luftfilteret og trakk en tynn strømpe over for å filtre littegranne. det som ofte er problemet med slike biler er at dem går varme ved ekstrem hard kjøring, så pass på å ha en skikkelig radiator. hadde en rekord 2.0l med samme motor som du har og den holdt ekstremt godt med tanke på hvor mye juling den fikk. lykke til! :)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, finn deg en 240 eller liknende, de holder sikkert lenger enn Ascona.

 

Men Ola, kom med bilder, og vis at den er fryktelig klein, så skal jeg ikke si noe på at du vil bruke den litt mer enn normal sladding.

 

Men om du er av typen som setter prikken over i-en ved å herpe og knuse det som knuses kan etter den ikke triller lenger, så er du fryktelig ynkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår