Gå til innhold

Bytte til superflex foringer

Ranger emnet


emilhetty

Anbefalte innlegg

Er det mye jobb å bytte til superflex foringer? Er dem vanskelig å få inn, eller går det med 20T presse?

 

Jeg tenkte mest på di foringene som sitter i bakakselen, da dem ikke er helt gode på bilen min. Så tenkte at jeg kunne bytte til superflex når jeg først skulle bytte.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye jobb å bytte til superflex foringer? Er dem vanskelig å få inn, eller går det med 20T presse?

 

Jeg tenkte mest på di foringene som sitter i bakakselen, da dem ikke er helt gode på bilen min. Så tenkte at jeg kunne bytte til superflex når jeg først skulle bytte.

 

jeg skiftet mine på momenstaga, og det gikk veldig fint;) måtte bruke presse. men det gikk fint

91 Mercedes Benz 300td

74 Plymouth Duster

X 92 240 Gl (tic)

X 86 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bytta ALT i forstillinga til poly, å det jeg slet eneste jeg slet med var foringene i fremkant av bærebrua, men husk å måle litt før du begynner å kappe vildt. Noen foringer skal du ha vekk både gammle foringen å hylsa. Men til noen så skal du bruke den gammle hylsa rundt poly foringen.. Bare så du ikke driter deg ut;)

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må presse ut ytterhylsa på bærebro fremme, pannhardstaget, og fremmre foring på bakre bærearm.

Kan bli litt langt rør på skrustikka når du skal presse ut ytterhylsene, men en 20t presse fikser biffen.

Dem som du ikke skal presse ut ytterhylse er det best å brenne ut de gammle foringene.

 

Foringene på bakaksel er delte og det er forskjellige størelse på dem som sitter mot hjulet og dem mot klokka, dem mot hjulet er litt mindre med en liten kon i enden, de mot klokka er litt større uten kon i enden, men dette ser du, står merket på foringene også.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg og lauritz bytta i hele forstillinga hans på fredagen... Brenner man de, går de veldig lett ut.. Nye presser man inn med henda!

 

Var nesten rekord sånn tidsmessig å det... Hehe ;)

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke du bry nesa di opp i!! :D

 

 

Hva trenger du bilder til? :) plukk av, hell på bensin, tenn på, plukk ut restene, dytt inn ny foring med handa :)

 

Off, erte rart dere brukte tid på detta.. :rolleyes: Hehe

Med den oppskrifta der fant dere vel ikke akkurat opp kruttet på nytt, blei litt enklere når dere fikk ut ytterhylsa, blei trangt uten det gitt... haha :P

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, noen som gidder å ta bilder av hvor alle foringene befinner seg, både i forstilling og bakstilling.. og spesifisere som kan være litt vanskelige? moment stag har jeg allerede skifta ut i ipd m. superflex. Hadde tenkt å bestille fullt sett med powerflex til både forstilling og bakstilling! :) Veldig takknemmelig for den hjelpa jeg får!!!

_____________________________________________

2010- - Volvo 850 T-5R (1995)

2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995)

2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992)

2005-2006 - Volvo 240 GL (1989)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår