rolfi Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Jeg blir iallefall LETT med i et parti hvis poenget er å prøve og få bilavgifter ned. Drivstoffavgiftene burde partiet også prøve å få presset ned! Tror ikke antall medlemmer hadde blitt noe problem iallefall! Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 hvor mye koster det å kjøre gammalt vs å kjøpe noe nytt? Hva med å oppgradere noe gammalt? Hadde dette vært aktuelt? Nye standarder er satt i henhold til hus og isolasjon. Hvor mye kan staten spytte inn, nada? Hvilken statlig støtte opp mot innstallasjon av varmepumper? Legg E6 utafor Oslo, så slipper du 1000 biler som må igjennom kaldstart og køkjøring, HVER dag Neeeeida, ved å legge veien Heeeeeelt inn, så må vi betale for passering. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DriftKing Skrevet November 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Vi bilister må hvertfall prøve å kjempe mot de idiotene som styrer landet! Om noen år er jeg sikker på at det er dobbelt så dyrt å kjøre og eie bil her i Norge. Jeg syns det er sykt sånn det er nå. Sikkert mange som er enige eller hva? Vi må hvertfall kjempe, så vi slipper å betale altfor mye for bil osv. Nå skal de jo også overvåke deg der du kjører. De bygger jo ikke nye veier. De blir ikke kvitt bomstasjonene. Bil blir bare dyrere og dyrere og eie og ha i drift i NORGE! På tide å våkne lille Norge? !!La oss kjempe folkens!! :cheers: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Værsågod, flytt til Sverige. I couldn't care less, som det heter. Netto skatter ja... I Norge er ikke skatt og avgift det samme. Regn med alt sånt,avgifter på bil,bensin,arveavgifter,alt som er...da innbiller jeg meg kanskje at den grafen er relativt lite "valid"... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 til trådstarter. Kom ikke her å fortell meg at drømmebilen din ikke er et miljøsvin.. Har ikke peiling på hva som er drømmebilen din, men jeg vil tippe at 99% av alle drømmebilene på dette forumet er miljøverstinger.. Men fra spøk til halvor... Er helt enig.. altfor dyrt her i norge spør du meg,.,,.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Jeg blir iallefall LETT med i et parti hvis poenget er å prøve og få bilavgifter ned. Drivstoffavgiftene burde partiet også prøve å få presset ned! Tror ikke antall medlemmer hadde blitt noe problem iallefall! Ja, la oss drite i alt annet, så lenge vi får billigere drivstoff :) Øh. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Det som plager meg er alle de avgiftene som ikke er annet enn reine inntektskilder. Omregistreringsavgiften? Hva er den godt for? Og hvorfor omregistreringsavgiften høyere på nyere biler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Var snakk om at de skal prøve å få til en fast pris på omregistrering, slik de har i Sverige. Men det skjer vel neppe med det første... Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 syntes det er greit med avgiftene slik de er i dag HVIS pengene vi betaler hadde gått til bedre veier og høyere sikkerhet langs veien. men skal si jeg ser meg grønn på alle de gangene jeg kjører i hull og på sporete veier som egentlig egner seg som hest å kjærre vei. å dette spiller jo også inn på miljøpollitikken, hadde veiene vært bedre å bilene kunne kjørt i gjevnere hastighet uten å måtte bremse for hvert hull i kjørebanen. er også for at vi enten skan ha laver avgifter eller kutt ut alle bomstasjonen Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSCoz Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Jeg vil ha en bil som bruker 0.1L pr mil og har 500hk!! Siter What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Jeg vil ha en bil som bruker 0.1L pr mil og har 500hk!! Piece of cake... hvis lommeboka er dyp nok og du har jævelig god tid. :p Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 se i andre land og priser ;) var i usa i sommer der kryr det av nye biler og er så forbanna mye større enn dere kan tenke dere.. synes det faktisk er latterlig at vi lille norge engasjerer oss så forbanna mye i miljøvennlighet. jeg ler faktisk. dra ned ditt selv og se hvordan det ser ut i andre land så skjønner man at faen norge er et bonde land uten like! eksempel veier i thailand osv har dem jo mer vedlikeholdt veier enn i norge.. se når vi vedlikeholder så lapper vi igjen bare stygt ser det ut også.. utafor hos meg så er slitt vekk assfalt så det kommer grus og alikevell betaler vi for det og ingenting blir gjort. !!! jeg joiner al3x med et nytt parti gjerne :) i de arbiske emirater så koster bensin 1 kr litern. det skulle norge hatt null problem med å gjøre også med tenke på at et øyekast unna lager vi olje også og selger det faen meg billigere i utlandet enn til oss selv.. latterlig. vårt eie først så andres ;) Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Hvis Norge går inn i EU vil kanskje bilprisene gå ned litt... ..MEN jordbruksnæringen i Norge kommer til å gå konkurs som følge av for hard konkurranse ifra store utenlandske "rancher", noe som fører til økt sentralisering mot kyststripen, særlig ifra Oslo og nedover mot Larvik (kanskje den strekningen hadde blitt èn svær by?). I tillegg må vi dele alle oljegodene våres og gi penger til jalla-land som ikke klarer seg selv. Resultatet er altså et betydelig fattigere Norge, langstrakt land med "all" befolkning samlet i en "klump" nedi høyre hjørne (grovt sett), og en haug fraflyttede spøkelsessamfunn i innlandet. Men hey, hadde jo blitt masse beitemark for sauebøndene og blablabla, men de har mest sannsynlig gitt opp fordi det ikke er lønnsomt lengre. Men vi får jo kanskje i det minste en gedigen nasjonalpark med vill natur som de kan sende Bear Grills (?) Extreme Survival på Discovery ut på, osv..woohoo! Ganske trist spør du meg..da betaler jeg heller litt ekstra for å ha bil, og f.eks heller få gratis sykehus og et fint land :) for å se på helheten. Men avgiftene kunne godt vært bedre tilpasset CO2 f.eks...men problemer er det i alle land, med et eller annet, og jeg tror ikke Norge kommer så altfor dårlig ut. Alle skulle hatt et års FN-tjeneste i midtøsten, så hadde de sluttet å klage..hehe. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 I tillegg må vi dele alle oljegodene våres og gi penger til jalla-land som ikke klarer seg selv. Dette gjør vi jo allerede, sender en haug av penger ut av landet for å hjelpe u-land som aller helst vil at vi skal kjøpe mere varer fra dem og ikke bare gi penger. I tillegg til at vi betaler rundt 6 milliarder (rett meg hvis jeg tar feil!) i EØS-medlemskap hvert år for i det hele tatt å få lov til å handle med andre land i EU... Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSCoz Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 Kan noen forklare meg hvorfor "de nye avgiftene" våre tar hensyn til effekt? Hva hvis min nye bil slipper ut 50g CO2, men har 500hk, da skal jeg fortsatt betale 750 000,- i avgifter!! Siter What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.