stepside Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Hva er 4 link og hva gir den for fordeler? Finnes det alternativer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 4-link er bakaksel oppheng, altså 4 innfestningspunkter for stagene... Den som er vist på bildene her er en Drag race/ Race-link Platene med hull skal være 6mm 1649 Domex plate... 20mm uniballs, rørene bør være crom mo. Coil overs til dempere... Men dette er da ikke noe for å svinge med... da bør demperene så på skrå, med innfestningen i toppen lengre inn mot midten... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 So 4-link er bare for drag race? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 So 4-link er bare for drag race? Nope, det han sier, er at slik som det vises på bildet der, med støtdemperene loddrett er best egnet for drag racing, men om en velger et oppsett der støtdemperene er skråstillt, er bedre egnet for gatebruk Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 for rundbane settes 4-link4n opp noe anerledessom det sies tidliere i tråden ja. Går å sette den opp slik at den sivnger litt ved nedfjæring, dog bare til en side av gangen:) Mener Popular Hotrodding hadde en oppsummering av de foskjelllige opphenga her for et år siden. Rart om du ikke finner noe på deres hjemmeside Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Jeg satt en gang og leste om oppsett av fourlink på ei gørfin nettside. Bra forklart av hvor høyt/lavt stagene burde stå for sånn og sånn reaksjon osv.. Men etter en stund skurret logikken litt, og da skjønte jeg etterhvert at jeg hadde lest om rundbane-fourlink. :( Flaut. Beadlock: 1) Det lange skråstaget på bildet ditt der. Hva heter det og hva er det godt for? Kan ikke huske å ha sett DET før. :confused: Tverrstaget bak er vel et vanlig panhard stag. 2) Hva er egentlig så galt med å ha loddrette coilovere? Kan jo se for meg at skråstilte tar opp (litt) sidelengs bevegelse, men skulle jo tro at panhard ev wattlink klarer det fint på egenhånd? Innbiller meg nå at alle rallyvolvoer og forder jeg har sett bare har loddrette dempere?! Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 tror nok det funker greit med demperne loddrett ja. panhard/wattlink og i tillegg krengestag/kniver hjelper på sideveis bevegelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Krengestag og knivstag har da vel fint lite med sideveis bevegelse å gjøre? I hvertfall er ikke det hovedoppgaven dems. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 nei det wattlink/panhard som har hoveo doppgaven med sideveis bevegelse ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg