Gå til innhold

Volvo 240 Stasjonsvogn "Classic" (emblemtrim)

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde tenkt å bytte dynamoen i dag, men siden jeg driver med "gatemekk", så er jeg litt avhengig av lysforhold.

 

Gikk tidlig fra jobb, men måtte opp på biltilsynet.. Fikk ordnet det jeg skulle:

 

  • Betalt omreg. avgift
  • Betalt skiltgebyr (ble jo avskiltet)
  • Kjøpt prøveskilt til Lørdag
  • Kjøpt prøveskilt til Mandag

 

Så, det som gjenstår, er:

  • Bytte dynamo ( i morgen ? )
  • Fikse rusthullet ( jeg og colli tar dette lørdag )
  • Vaske bilen utvendig ( samme som pkt. ovenfor )
  • Vaske bilen innvendig ( Samme som pkt. ovenfor )
  • Hente kvittering på betalt årsavgift fra forrige eier, samt betale han for bilen (Gjøres på Lørdag, etter resten er gjort).
  • Når alt ovenfor er gjort, er det bare EU kontrollen som gjenstår, denne er på Mandagen hos NAF.

 

Jeg tror ikke det skal være noe store ting de finner, da alle lys fungerer, bilen sporer ikke nevneverdig, bremser virker å være bra, støtdempere fungerer, den har ikke noe mye rust, frontruten er byttet nylig, viskere fungerer, nødlys fungerer, det er ikke slakk i hjullagre.

 

Har ikke sett på foringer og jeg har ikke sett så nøye på bremserør/bremseslanger eller bremseklosser..Jeg må bremse inn skivene litt på Lørdagen, da bilen hadde stått et år i garasje.. Er dog ikek så mye rust på skivene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grom den hvite stasjonsvognen din :-)

Det gjorde seg sannelig med sort bak glassene..

 

Takk:) Nå har lyktene blitt enda mørkere enn på bildet i signaturen;)

Vurderer å gjøre samme øvelsen med de helhvite baklysene mine som med hjørnelysene foran også.

 

Får du unna rusta nå, så er det bare kosemekk på den bilen der!

Gjør seg med svart listverk på hvit bil. Men jeg er skap-tilhenger av krom allikevel.

 

EDIT: Du har jo alt svart unntatt grillen og lyktelistene, så kjør på med svart på det lille som er igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) Nå har lyktene blitt enda mørkere enn på bildet i signaturen;)

Vurderer å gjøre samme øvelsen med de helhvite baklysene mine som med hjørnelysene foran også.

 

Får du unna rusta nå, så er det bare kosemekk på den bilen der!

Gjør seg med svart listverk på hvit bil. Men jeg er skap-tilhenger av krom allikevel.

 

EDIT: Du har jo alt svart unntatt grillen og lyktelistene, så kjør på med svart på det lille som er igjen!

 

har du bilde av baklysene? Jeg var i tvil på de..

dvs.. jeg liker ikke helhvite på 244, men siden 245 er hvit og litt anderledes utformet, så lurte jeg på hvordan det ville se ut :P

 

edit: jeg fant bilde!

Jeg har allerede kjøpt de med hvit blink, tror de blir bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev en liten søknad i dag og sendte den.

 

Får se hva som skjer med 245 med tiden, men jeg tenkte at jeg skal nå prøve å få ordnet så mange godkjenninger som mulig, før det blir umulig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du svar når du sender søknader da:P?

 

Jeg sender, og purrer, ringer og styrer, men virker som Biltrangsynet er på ferie angry2 hmm:)

 

 

Men blir bra:) gleder meg til alt funker slik som det skal:)

 

BTw. funnet noen som kunne sveise?

 

jada.. har fått aksept på 242 med twinturbo motoren..

 

tok en god stund.. men fikk svar til slutt.

 

v940r6 kan kanskje sveise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydlig og ryddig skrivi den søknaden der!

liker så godt å lese hva du skriver fordi det er altid ryddi,

motsetning til meg :) trur det 245 prosjekte ditt blir bra,

du får stå på! jeg skal følge godt me utover ;)

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes.. vi fikk shinet bilen skikkelig..

Har desverre ingen gode bilder, men har et par dårlige.

 

Jeg spottet også en stylet hvit 245..

27102007.jpg

Man skimter min i bakgrunnen

 

http://www.volvo-power.net/pictures/admins/dabutcher/volvo_245/lordag_for_godkjenning/27102007(001).jpg

http://www.volvo-power.net/pictures/admins/dabutcher/volvo_245/lordag_for_godkjenning/27102007(002).jpg

 

27102007(004).jpg

 

Her er hva som skjedde i går:

Jeg stod opp ca 09:30.. Lagde meg nudler til forkost og drakk litt kaffe.

 

Når det var gjort, så letet jeg etter nøkkelen til boden. Hmm, hvor er så denne nøkkelen? Men, ja.. Jeg fant den til slutt, etter jeg hadde letet minst to steder!

 

Når jeg hadde funnet den, kunne jeg gå ned i boden min og hente skjøteledningen som jeg skulle bruke til loddetangen min..

 

I og med at jeg bor i leilighet, måtte jeg så ut i 245, lime på prøveskilt og så kjøre den rundt "sløifen" og parkere påfortauet utenfor blokken min.

 

Når det var gjort, bare slengte jeg skjøteledningen ut stuevinduet mitt og dro denne bort til bilen. Så var det bare å gå i gang med loddingen!

 

Problem 1)

Venstre pæreholder til kjøre/bremselys bak var ødelagt (smeltet), pga. forrige eier hadde brukt 25A sikringer og gjort diverse..

 

Jeg mått ederfor lodde ledninger på pæreholderen.. hehe.. Men men.. Funket knall!

 

Høyre pæreholder hadde et annetproblem.. Bremselyset fikk ikke kontakt med selve lyktens + for bremselys..

 

Jeg prøvde å bende det til flere ganger ,,men detgikk bare ikke.. Til slutt endte jeg opp med å lodde litt mer "gods" på pæreholderen, så den bygget mer utover.

 

Jada, jeg vet dette er litt jalla, men det er bare midlertidig, da dere sikkert vet; har jeg jo nye lys på vei fra USA!

 

Ellers, fungerer alt i bilen etter jeg byttet ut alle sikringene. Nå fungerer bakruteviskeren, etc.

 

Jeg og Colli tok så å vasket bilen på Statoil..

Vi begynte med avfettning, så gikk vi på den dyreste maskinvasken. Når det var gjort, kjørte vi den inn i "støvsugerhallen" og der tok vi å først støvsugde hele interiøret, etterfulgt av en rens.. (skum). Interiøret ble meget nice etterpå!

 

Da dette var gjort, kjørte vi opp i garasjen til Colli og stjal naboens plass. Denne benyttet vi til å bytte olje, samt fikse diverse.

 

Jeg rakk såvidt å kjøre hjem å skifte, før jeg måtte videre i bursdagsselskap.. Senere på kvelden ble det også "øl-selskap", hehe.. Så 245 ble parkert før midnatt.. Ps. det mørke bildet ble tatt av meg, tenkte jeg måtte la damen få kjøre litt 245 hun også. (hun digger det, for the record)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes.. I morges tok jeg eu-kontroll av "gratisbilen" min..

Fikk feil

  • Lekkasje bensintank (2)
  • Mer enn 25% rust på ene side av bremseskive, høyre side bak (2)

 

Har allerede ordnet meg en gratis bensintank og jeg har kjøpt nye bremseklosser. Regner med det er stempelet som sitter, men er vel like greit å bytte klossene når jeg først har tatt av hjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår