Gå til innhold

Volvo 240 Stasjonsvogn "Classic" (emblemtrim)

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, jeg kom jo å så på en 240 med "b230k" :P

Så ser jeg i motorrommet og jeg ser: wtf, den har LMM! Så ser ejg på dempertårnet og den har diagnoseuttak!! WTF! LH 2.4!!! WOOT

 

Jeg kunne jo seff ikke si noe der og da, så jeg bare pekte og WOOT lizm! A part says more than a thousand pictures, which again says more than a thousad words -- for å si det sånn!

 

Jeg bare så for meg TURBO!! b230FT rett nedi! WOOT!! lizm, shizznikel! 2k på rema1000!!

 

SKÅL FOLKENS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått åpna flaska å dratt i seg no lystgass ser jeg ja;P

 

Svarte håndtak får man jo på GLT og Turbo bilene også, ellers så funker det fint å lakke dem croma;P

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen nye bilder i dag :-)

 

DSC00099.JPG

 

Ser fremdeles like jalla ut med de råtne, knuste tusenmetrene (eller hundremetrene??).

 

Bøyde meg under bilen for å ta bilder av rusten..

Men, hva ser jeg her? Joda.. Varebilstag!

DSC00097.JPG

 

Her er da grom-sakene:

DSC00098.JPG

 

Ingen b230k der nei :P

 

Her er bilde av stålkreften:

DSC00096.JPG

 

Det er dobbelt gulv der, så jeg tror ikke det skal være så allverden ille å få fikset.

 

Synd jeg ikke kan sveise :( Men, men.. får dette vel fikset for en liten sum, tenker jeg!

 

Anyhow.. Ellers, kjørte jeg jo bilen før den ble avskiltet, i noen timer :P

 

Den var tight og fin å kjøre.. Ikke noe problemer med sporing, ujevne bremser, elns.

 

Liste over feil jeg vet om:

  • Venstre baklys har d.f. pærefeste til kjørelys
  • Dårlig batteripolsko på + polen
  • Bakrutevisker virker ikke (relè eller bryter? Kanskje manglende oppkobling? Bakluken er jo tross alt byttet til en classic luke).
  • Panelet i lasterommet har knekt plastskrue for å feste seg mot karrosseriet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ser jo ikke så håpløst ut :D

 

men savner mer 242`n men stå på :D

 

ja, men 242en er vel klar neste sommer, tenker jeg..

Men må si jeg er litt forelsket i idèen av en fet stv.. :P Jeg har fått forslag om å slakte 242r6en og få motor over i 245en...

 

Men ja., Det tror jeg egentlig blir litt for dumt :P om det skal bli motorbytte i 245en, må det bli b230ft.. Det går jo tross alt "rett nedi", sidendenne har lh 2.4 :-) :spin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter du motor fra 242 til 245, kjøper jeg 242:D Hehe

 

Men såg bra ut dette;) Blir det vanlig bruksbil eller?

 

Er det som er tanken ja..

Tusenmetre skal den iallefall ikke ha :P

 

Får se om den etterhvert får seg noe "finish".

Den er veldig bra inni, men det kan jo være jeg også bygger denne om med sentrallås og alarm, som jeg gjorde i 242en. Men det blir egentlig mest for å slippe å drive å låse opp dører,kan jo bli utslitt av mindre :O

 

Jeg tenkte å ha denne 245en (eller 240 stasjonsvogn, som den heter) som en mer praktisk bil.

 

mao. OM den får en b230ft, blir det neppe mer enn m47en takler av ladetrykk.

 

Jeg har ingen planer om å ribbe 242en per dags dato. Har jo lagt ned mye tid og penger i å få den godkjent, har også godkjenningen til twinturbo ordnet.. Den blir også veteran nå snart, et par år til, så er den der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var da inderlig godt:P

 

Var det du som hadde en onkel elns som drev med rustsveising?

 

Jeg har kanskje en som kan komme å se på det om noen dager.. Jeg har et el. pinneapparat :P

Får se om han får til noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 fetre:)

De kunne begge om du hadde sveiseapparat, trur jeg.

 

Hehe, jeg har bare pinneapparat :S Men vet du om de får det til?

 

Trenger ikke være noe "kunstverk" liksom.. :P Tror det bare tar en ca. 1 time elns.. Det er så liten "flekk" med rust.. På 242en fikk jeg tatt det doble av dette (begge sider) og det tok ca 2 timer, inkl rustbeskyttelse og oppjekking av bilen, samt fjerning av teppe.

 

Men ja, 1-2 timer maks, ville jeg tro. Det er dog.det lille problemet med at bilen ikke har skilter nå :S så det er vanskeligere å transportere den.. Men jeg skal høre med en kompis i morgen om han har lyst å ligge på asfalten utenfor her, så bare legger vi skjøteledning ut fra leiligheten min :P hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår