Gå til innhold

Volvo 240 Stasjonsvogn "Classic" (emblemtrim)

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Yes, jeg fikk meg ny bil i dag.

Det er en 1989 Volvo 240 stasjonsvogn.

 

Bilen var grei den, fungerte "ok", men den var tom for kjølevæske og den bar preg av å ha stått parkert i garasje i 1 år (veldig støvete).

 

Den var også skyldig årsavgift og den manglet en eu, hehe.. Og min toppen av uflaks, så klarte jeg å få motorstopp i tunnell!

 

Hva medførte dette? Jo..

1) Politiet kom

2) Politiet var forsåvidt hyggelige

3) Vi fikk bilen inn i en sidelomme i tunnellen, ved hjelp av politiet, som sperret begge løpene i tunnellen (takk, politi!)

4) Taubilen ble tilkallt (etter Colli ble tilkallt), pga. politiet ville ikke tillate å starte å taue i tunnell, pga høy fart.

5) Colli ringte meg og sa han hadde låst seg inne i bilen, eller var det omvendt? låst seg ute...

6) Poltiet tok skiltene på den nye bilen min :O

 

Men ja..

 

Jeg lager vel kanskje en prosjekttråd om bilen, hehe.. Den er egentlig ganske bra.

 

Den har lh 2.4, fint interiør, helt "Ok" lakk, ok karrosseri, nye dempere bak, ny rute+++.

Jeg ser ikke noe spesiellt med bilen, men den er iallefall en 240 classic.. Må ta å google litt.. Det er ikke noe ABS eller el.vinduer, soltak, elns.. manuelle speil har den også.

 

Servo har den da :P Men ellers virker det meste som en vanlig 240.. Den fungerer greit mekanisk, men har et rusthull under førersetet som må taes før eu kontroll.

 

Målet mitt blir å få denne i bruksstand+.

Anyhow, får se om jeg ikke lager en prosjekttråd om dette en av dagene :P Nå skal jeg lalle :hello:

 

-- har forresten turbofelger også, i ganske nice stand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men har et rusthull under førersetet som må taes før eu kontroll.

 

Får håpe du ikke finner like mye som på min da :p

Der var det også et "lite" rusthull under førersetet, har vel kappa fra hjul til hjul og litt til :p

Men uansett,gratulerer med ny bil :)

86 Volvo 240 turbo SOLGT

87 Volvo 740 tic

91 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes.. Jeg tok noen bilder med kameramobilen min i dag :P Så kvaliteten er heller dårlig.

 

Vi har vel da fastslått det ikke er en Classic!

Motoren er en vanlig b230f, har gått 300k snart, men den går faktisk fint.

 

Motortrøbbelet mitt var pga en dårlig polsko på + siden av batteriet (jeg er rimelig sikkerpå dette :P).

 

Dvs.. Jeg hadde jo kjøpt nytt batteri og plutselig kubbet cdspilleren. Etter det, kubbet motoren og spenningen var åpenbart dårlig.

 

men etter den hadde blitt slept hjem, fungerte den knall igjen!

 

3.jpg

 

1.jpg

 

Den er ellers blå inni, turbofelgene som fulgte med hadde godt med mønster på dekkene og de så ganske bra ut, selve felgene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår