Gå til innhold

Biltema Tennplugger

Ranger emnet


Crusty

Anbefalte innlegg

Siden det er en sliten Volvo,merker du kanskje ikke forskjellen ;)

 

Bilen er sliten, men motoren er ganske ny :)

 

En tennplugg er ærlig talt ganske simple greier. Og intil noen motbeviser meg, vil jeg påstå at en tennplugg fra en produsent er vel så god som en anen.

 

Til sist, tennpluggene er omtrent det som er enklest å skifte på en hvilken som helst bil. Prøv dem, og meld tilbake på forumet. Er biltema-pluggene dårlige, kan du jo altids bare bytte de ut. Koster ikke mange kronene..

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skal vel sies at volvo motorer ikke akkuratt er så overfølsomme. Om ikke det er turbo motor som lader mye. Da er riktig plugg/plugg åpning veldig viktig...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte biler skal holde seg unna biltema plugger. Det koster ikke så mye mer å kjøpe noen plugger fra litt mer kjente leverandører.

 

Ta å kjøp noen gode plugger for å se om det hjelper.

 

MVH

Marius

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp orginal plugger. Og har du Bosh tenningsanlegg så kjøp bosh tennplugger... Kjører svindyre platina plugger på min, funker som faen. Satt nye plugger fra biltema på mutterns 518 og begynte det å fuske litt på lavt turtall.

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

traction: Jeg tar sjansen på å fornærme deg ved å påstå du ikke har god kjennskap til tennplugger. Platina er ikke laga for å gi bedre gnist. De er laget for å vare. Koster fem ganger så mye som kobber, og varer fem ganger så lenge som kobber.

 

Kikka for moro på et OEM pluggsett hos Volvo da jeg var innom etter noe annet. Sto Made in France på de gitt. :D

Ellers spiller det ingen rolle om du kjører OEM varer som Eyquem, Beru, KYB eller Trico på Kjøkkentema og Mekonomen eller "orginalt". Jeg har kjøpt SKF hjullager i fin, dyr kartong med Peugeot-logo og betalte hundre kroner ekstra for det. Følte meg litt lurt da ja.

 

Forøvrig vet vi jo ikke hva Eyquem F3+1 er for slags pluggger og hva de er ment å brukes til. Kan jo være nok at pluggen er for kald eller varm.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Eyquem plugger når jeg mapper 16vT og Corrado G60. Funker fint det, og ikke så nøye om de går litt for fett og ødelegger pluggen. Koster jo ikke mer enn litt over 20kr stk

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår