Gå til innhold

Er VAG-sjåfører mer agressive enn andre sjåfører?

Ranger emnet


HondaGirl

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nei, vil ikke si det. Kjører ikke VAG selv helt enda, men det er bare snakk om to månders tid igjen.

VAG-sjåfører er gjerne litt fartsglade, om noe, men ikke agressive.

 

Synes dette sitatet var genialt jeg: Et vitne som så kollisjonen, fortalte i retten at hun syntes det var "snodig at den lille bilen prøvde å klatre på den store bilen"

- VW Golf II GTI -

RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet for 44-åringen er at når Pajero møter Vento, så vinner Pajero. 44-åringens bil spratt tilbake, spant rundt og traff tunnelveggen med et brak, før den spant videre over i tunnelveggen på motsatt side.

 

Haha.. ser det for meg.:drunk:

Nja..jeg blir bare aggressiv i trafikken hvis folk ikke klarer å holde fartsgrensa, og av syklister som sykler midt i veien,spesielt midt i rushen!:biker

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater folk som ikke kan holde fartsgrensa (fordi de lager kø). Og jeg HATER folk som sniker i køen.

 

Men nok om hva jeg hater, la oss heller snakke litt mer om kø.

 

Hvordan i svarte saten kan det bli kø i venstrefila på motorveien? Jeg kan til dels forstå at det blir kø i Oslo sentrum pga dårlige kryssløsninger og trafikklys som ikke er særlig godt koordinerte, men på firefelts motorveg???? Det er jo for faen plass til alle bilene på veien, så hvorfor må det kjøres så inn i helvete sakte? Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor i faen det må gå jævlig seint, bare fordi det er mange biler som skal fram!?!?!?!?!?!?!?!?

 

Dersom noen kan gi meg en god forklaring på problemet (foruten at alle andre må kjøre av veien og dø når jeg vil fram i rushtida:)), blir jeg glad ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen kan gi meg en god forklaring på problemet (foruten at alle andre må kjøre av veien og dø når jeg vil fram i rushtida:)), blir jeg glad ;)
Easy. Mennesklig reaksjonsevne. Noen bremser litt,siden de er redd sin egen skygge. De bak venter ikke dette,så de bremser hardere,neste bak gjør det samme etc...plutselig har man da biler som (nesten) står stille. Når denne "bølgen" når et stykke bakover,siden oppstarten igjen også går "en drar,nestemann drar noen sek etterpå,"etc. hvilket fører til et stillestående parti av motorveiens trafikk,som "vandrer bakover". Når det har gått til et punkt hvor det ikke lenger ankommer biler i større mengde enn det som drar i andre ende,løses køen opp.

 

Bilverdenens "mexican wave" det der... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater folk som ikke kan holde fartsgrensa (fordi de lager kø). Og jeg HATER folk som sniker i køen.

 

X2

 

Jeg slipper aldri frem køsnikere, driter i om jeg må kjøre ut alle girene for å komme først, prinsippsak..

 

Hvordan i svarte saten kan det bli kø i venstrefila på motorveien? Jeg kan til dels forstå at det blir kø i Oslo sentrum pga dårlige kryssløsninger og trafikklys som ikke er særlig godt koordinerte, men på firefelts motorveg???? Det er jo for faen plass til alle bilene på veien, så hvorfor må det kjøres så inn i helvete sakte? Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor i faen det må gå jævlig seint, bare fordi det er mange biler som skal fram!?!?!?!?!?!?!?!?

 

Dersom noen kan gi meg en god forklaring på problemet (foruten at alle andre må kjøre av veien og dø når jeg vil fram i rushtida:)), blir jeg glad ;)

 

Det der har jeg også lurt på..

Når det står f,eks 60 sone, hva i F... er poenget med å kjøre i 50 eller 55?:aug:

Aller helst hadde jeg sett at folk kjørte i 65..

 

Jeg har GPS, og i f,eks 60sone legger jeg meg i 65, selv om jeg kjører inn i laserkontroll så trekker laseren av 2-3km/t og den dagen purken stopper meg for å kjøre 2km for fort, jaja..

 

Hvis jeg står bakerst i et lyskryss på rødt så har jeg bilen i første gir og er klar til å kjøre når det blir gult, men allikvel er det f... meg en bil fremst eller nest fremst som bruker en masse tid på å komme seg igang, dem sitter gjerne og sminker seg, prater i tlf, har brekket på, fikler med stereo`en.:aug:

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel idioter blandt alle merker.

Men VAG (spesielt audi) har veldig mange kunder som er i midtlivskrisen, og endeli har råd til å kjøpe en dyr bil. Når de får denne bilen, tror de at alle i trafikken skal vike for gliset dems og tilpasse seg deres kjøremønster.

De har også hatt sertifikatet så lenge at de tror de er verdens beste sjåfører. Det er en farlig kombinasjon.

 

Dette gjelder selvfølgelig ikke bare VAG, men det er hos disse merkene jeg har sett flest av disse tilfellene.

 

Det kan virke som om folk har samme oppfatningen av BMW, at de er agressive sjåfører som skal råkjøre konstant. Opplever at folk kjører forbi meg midt i byen, for så å svinge av i neste kryss.

Eller kjører forbi på landeveien, drar litt ifra før de finner ut at jeg ikke gidder å kjøre etter dem. Da legger de seg i samme fart som vi hadde før forbikjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easy. Mennesklig reaksjonsevne. Noen bremser litt,siden de er redd sin egen skygge. De bak venter ikke dette,så de bremser hardere,neste bak gjør det samme etc...plutselig har man da biler som (nesten) står stille. Når denne "bølgen" når et stykke bakover,siden oppstarten igjen også går "en drar,nestemann drar noen sek etterpå,"etc. hvilket fører til et stillestående parti av motorveiens trafikk,som "vandrer bakover". Når det har gått til et punkt hvor det ikke lenger ankommer biler i større mengde enn det som drar i andre ende,løses køen opp.

 

Bilverdenens "mexican wave" det der... :)

 

Denne kjøper jeg. Men det er faen så irriterende når man kommer fram til et punkt hvor køen plutselig løser seg opp uten noen som helst grunn. Et slik sted finnes ved utløpet av Ekebergtunnelen mot Operaen om morgenen. MAGASÅR!!! Heldigvis går det tog.

 

Jeg hater folk som ikke kan holde fartsgrensa (fordi de lager kø). Og jeg HATER folk som sniker i køen.

 

Men nok om hva jeg hater, la oss heller snakke litt mer om kø.

 

Hvordan i svarte saten kan det bli kø i venstrefila på motorveien? Jeg kan til dels forstå at det blir kø i Oslo sentrum pga dårlige kryssløsninger og trafikklys som ikke er særlig godt koordinerte, men på firefelts motorveg???? Det er jo for faen plass til alle bilene på veien, så hvorfor må det kjøres så inn i helvete sakte? Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor i faen det må gå jævlig seint, bare fordi det er mange biler som skal fram!?!?!?!?!?!?!?!?

 

Dersom noen kan gi meg en god forklaring på problemet (foruten at alle andre må kjøre av veien og dø når jeg vil fram i rushtida:)), blir jeg glad ;)

 

Køen i venstrefila er like magasårfremkallende. Enkelte ganger er det jo slik at det går fortere i høyre enn venstre. Skyldes det alle som legger seg over i venstre fordi det skal gå fortere der? Eller legger de seg over for å slippe inn de som kommer inn fra fartstilpasningsfeltene? Da blir det jo kaos i venstre vøttø.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg hva er men Biler som Audi og Vw altså TYPISK br /bp/bc reg. biler som gjerne holder til i bærum har en tendens til å være jævli arrogante!

 

Som lastebil sjåfør så VET jeg dette for jeg er den som mest blir angrepet av slike jævler i påkjørings felt. i kø. og fletting! om jeg lager en luke som har plass til 2 biler forran meg i slutten av et påkjøringsfelt. så kommer dem garantert IKKE! til å kjøre inn dit. men de vil gjrne kjøre 50m til i buss taxi feltet for så å hive seg inn med vilje hos noen som da tvinger dem til å brå bremse. som da FORT stenger luka jeg har laga samt tvinger meg til å måtte bremse også.

 

Bærumsfolk er generelt svin når det gjelder trafikk! de ser kun seg selv. DE hår dårlig tid. DE skal et sted. DU må føye deg for dem!

 

Her er det faen ikke milde mor hos meg såfall! du kommer fort til å bli kjent med volvo logoen i fronten på lastebilen min om du prøver deg på noe!

 

 

For all del. ikke glemme da tlf prat mens de kjører.. aldri se i speilet og skjønne at.. OJ! kanskje den bilen som ligger tett i ræva på meg VIL forbi fordi jeg er treig! og gjerne også etter å ha sniki køen i mange hundre meter fra buss taxi felt rett over til venstre!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og gjerne også etter å ha sniki køen i mange hundre meter fra buss taxi felt rett over til venstre!

 

Ja, irriterer meg over sånne som ligger litt over grensa i høyrefeltet, ser avkjøringskiltet til der de skal av, gir bånn gass i venstrefeltet, kjører borbi og hopper rett fra venstrefelt til innkjøringsfeltet.. Ellers er det du sier om slike Bærumsfolk helt sant, de har det alltid for travelt til å slippe deg frem..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår