BoostR Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Holder på å bytte glødeplugger på min far`s Mercedes C220D. Har byttet 2 av plyggene, men den tredje henger som fy... Holdt nedpå skralla og begynte å trekke, fikk løst den en kvart omndreining, så glapp pipa på pluggen, så nå henger ikke pipa i det hele tatt. Noen som har tips på hvordan jeg kan løse denne. Vil nødig borre den ut, noe jeg kan tenke meg vil føre til at jeg må av med toppen for å fjerne borrespon m.m. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 hmm.. sjelden gang at pipa slipper og ikke glødepluggen rykker! du varmet vel tilfeldigvis ikke opp motoren før du begynnte å skru? finnes piper som har en spesiel kon innvendig som gjør at pipa skrur seg fast på bolte/pluggen.. kan være noe det men kan tenkte meg at det kan bli litt problemer ut av den situasjonen.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 hmm.. sjelden gang at pipa slipper og ikke glødepluggen rykker! du varmet vel tilfeldigvis ikke opp motoren før du begynnte å skru? finnes piper som har en spesiel kon innvendig som gjør at pipa skrur seg fast på bolte/pluggen.. kan være noe det men kan tenkte meg at det kan bli litt problemer ut av den situasjonen.. er ganske mange som har måtte tatt av toppen for å få ut avbrutte glødeplugger! Prøv med crc 3-36 eller annen penetrerende rustløser! Er det 6-kant pipe du bruker og ikke 12 kant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 er vel stort sett det, det ender med ja! kan hende du klarer det med penetrerende rustløser men.. var egentlig litt rart den ikke røyk vis du brukte 6 kant som passer! og ikke en som er utslitt og rund i kantene! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 prøv kjølespray på glødepluggene, vil kansje kunne hjelpe litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 kjør motoren skikkelig varm og prøv igjenn. spray godt med rustløser eller annet snaddert mens du skrur. går det riktig ille skal din nermeste BOS forhandler ha et spesielt borresett for å borre ut glødeplugger uten å ta ut toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 ville ikke anbefale deg å prøve å borre ut noe som helst uten å ta av toppen.. vært borti et tilfelle selv hvor man løste problemet med å bore med et spesielt bor meg magnet! endte opp med skadet stempel og ventiler! dette var på en ganske så ny Bmw. prøv å varm kjør motoren og prøv da å få den ut med rustløser.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 prøv kjølespray på glødepluggene, vil kansje kunne hjelpe litt ting som blir kaldt vil vel utvide seg.? gjør ikke saken stort bedre.. i såfall må man fryse toppen og varme pluggen.. noe som vil være litt komplisert! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 ehh, kulde minsker metaller, varme utvider de. Så kald plugg og varm motor vil være det optimale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 ting som blir kaldt vil vel utvide seg.? gjør ikke saken stort bedre.. i såfall må man fryse toppen og varme pluggen.. noe som vil være litt komplisert! Eneste som utvider seg når du fryser det er vann, altså derfor ting fryser sunn om det går is i de! Resten trekker seg sammen på molekylnivå. Med andre ord, kjør vamr motorn, og kjør på med kjølespray akkurat rundt området du skal ha den ut fra. Så lenge den ikke blir så kald at du knekkern da:knock: Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pajero Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Om pipa bare glipper, altså du har ødelagt hodet, så kan du evt prøve med tomme størelser. Å kjøre motoren varm og kjøle ned glødepluggen burde fint gå, men høres jo unødvendig ut bare for å få løs glødepluggen? Kommer du til med å bruke ei voksen vannpumpetang f.eks siden pluggen allerede er ødelagt? Den må jo være nesten løs, siden du har fått løsnet forspenningen med 1/4 runde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boost Criminal Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 de er ofte i rustfritt, og da kan de løsne litt så skjærer de seg på gjengene og da er det nesten gjort. men som noen nevnte prøv og slå på en tomme pipe, da vil du også få litt sjokk slag i gjengene det hender det hjelper. lykke til Siter Den som ingen ferarri har, Får lade Bmw med bar. ------------------------ 92 Bmw E36 325 91 Kort Paejero 3000 00 Volvo V70 2,4T AVD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 trixet er å skru den ut til den stopper, skru den inn igjenn, skru den ut igjen til den stopper og øøørlite granne til osvosv, da får du bevegelse på det, hvis du bare bryter på uten denne metoden kan du ta deg en bolle på at du knekker glødepluggen. har faktisk vært borti at du får skrudd den helt ut på gjengene, men fortsatt ikke kommer ut, det som skjer er at den henger igjenn på kokset på stammen under gjengepartiet. da er det bare å legge noe som tåler mye juling over glødepluggen og starte bilen, da kommer den ut med baggasje og alt :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 trixet er å skru den ut til den stopper, skru den inn igjenn, skru den ut igjen til den stopper og øøørlite granne til osvosv, da får du bevegelse på det, hvis du bare bryter på uten denne metoden kan du ta deg en bolle på at du knekker glødepluggen. har faktisk vært borti at du får skrudd den helt ut på gjengene, men fortsatt ikke kommer ut, det som skjer er at den henger igjenn på kokset på stammen under gjengepartiet. da er det bare å legge noe som tåler mye juling over glødepluggen og starte bilen, da kommer den ut med baggasje og alt :D Høres ut som go blanding av rallymekk, og jallamekk dette her... Og jeg likte det, det høres svært logisk ut. Hvis man kjøper seg Merce slipper man slikt siden man bare tar tak og skrur de rett ut:idea: Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Høres ut som go blanding av rallymekk, og jallamekk dette her...Og jeg likte det, det høres svært logisk ut. Hvis man kjøper seg Merce slipper man slikt siden man bare tar tak og skrur de rett ut er faktisk slik det gjøres, jeg jobber nemlig på mercedes verksted (BOS) har faktisk hendt at glødeplugger har kommet gjennom panseret etter et slikt trix, er også fyrt noen glødeplugger i taket på verkstedet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg