Gå til innhold

pajero

Bruker
  • Innholdsteller

    142
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Pajero
  • Biltype (eks Audi)
    Mitsubishi
  • Årsmodell (eks 1995)
    84
  • Yrke eller sivil status
    student
  • Motor (eks 1.6)
    2,3 TD+IC
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Suzuki GSX-R 600

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    tromsø

pajero's Achievements

  1. Det er ikke noe dårligere balansering, men her har de nok gjort det enkelt. Først balansert å lagt på vekter på ytre side og indre side. Etter å kjørt en sjekk har de nok enten plasert ene vekten litt galt eller for høy vekt, og retter opp med en ny vekt istedenfor å flytte/endre eksisterende vekt. Dette går kjappere... Jeg plasserer aldri vekter på forskjellig plass, da plukker jeg heller av vekta og balanserer på nytt, for å bruke minst mulig vekter
  2. Ønsker å kjøpe karosserideler til Daihatsu Rocky 98 modell. Tar gjerne imot tips dersom noen vet om en Rocky på hugger med hel front. Trenger venstre forskjerm/skjermbredder, grill og alt av lys fremme
  3. Du må gi beskjed dersom du finner en god løsning uten dyre filtre som må byttes. Jeg meneter at Biltema regulatoren ikke fungerer som den skal (ikke bare til sprøyting) når jeg bruker blåsespissen f.eks å regulerer trykket ned til ex 2bar. Da blåser blåsespissen med 8bar først når jeg åpner blåsespissen, for så å regulere ned til satt trykk på 2 bar. Det skal vell ikke være sånn? Trodde justert trykk aldri skulle overskrides. At det er litt trykkfall er jo forståelig, mhp justering av sprøyte mens du blåser.
  4. hva er forresten Charcoal Filter? Ser de dyreste filtrene med regulatr har dette integrert. Eksempelvis Devilbiss QC3. Ser man på det rimeligere alterativet Devilbiss Finishline har det ikke dette Charcoal filteret, kun vannutskiller, vanlig filter og regulator. Hadde ikke tenkt å invistere i så dyre produkter, men har en biltema sak som ikke fungerer.. Så orker ikke å kjøpe noe ubrukelig igjen
  5. Skal kjøpe ny trykkregulator med vannutskiller. Kan noen anbefale noe som er bra? Har en gammel biltema som står etter kompressoren. Er det riktig at man får høyt trykk når man åpner sprøyta, før den regulerer ned trykket?
  6. Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg ser forskjell på disse koblingene? Hva selger biltema? Har fått fortalt at Euro-koblinger leverer mest luft
  7. Nå har jeg balansert og styrt litt. 10g feil gir nok vibrasjoner til at jeg merker det. Endte opp med å kjøpe Haweka plate for å balansere etter boltene. Dette gav det beste resultatet. Var vanskeligheter med å stramme opp store tunge dekk slik at de ble rett på konen. Boltoppstramming klarte dette fint, og jeg får samme resultat om jeg tar av dekket og monterer det på nytt.. (Dette ble mer forskjell med vanlig kon) Ett spørsmål: Er det viktigst å få loddene lengst mulig ut på kanten, og heller en lang remse (slik at de dekker eksempelvis maksimalt 1/8 av omkretsen), eller bør man ha fler lodd i bredden, for å få et mer konsentrert punkt på felgen (for eksempel 2/16 av omkrets)? Endte opp med å ha ca 80g limlodd og 30g slaglodd når jeg balanserte 33" dekk med dynamisk balansering.
  8. Er det noen som har erfaring om det er lurt å først kline på loddet på den siden det er mest ubalanse, for så å ta å balansere andre siden på nytt etterpå? Eller er det like greit å kline på alt og se?? Har lekt meg litt med å flytte slaglodd og det fungerer supert:) Synd det er vanskeligere å flytte lim lodd. Tenkte jeg muligens skal lage meg noen "dummy" lim lodd med noe klebrige greier, slik at de kan flyttes før limloddene monteres der de skal stå.
  9. om dekkene er merket med det letteste punktet, er det ikke greit å kjøre felgene i avbalanseringsmaskinen på statisk program og se hva som er letteste punkt der? Så kan dekkets letteste punkt vris 180grader ovenfor felgens letteste punkt?
  10. Jeg fikk pulverbalansert hos profft verksted, som driver mye med lastebiler osv. Pulvret var noe dritt. Noen ganger i balanse, men i svinger fikk jeg ubalanse. Holdt på å riste bilen i stykker
  11. Diskusjonen om sand eller pulverbalansering er ikke nødvendig. Har blitt lurt til å prøve pulverbalansering og det er det værste jeg noen gang har hatt. Aldri mer. Etter lodd ble satt på ble dekkene perfekt. Da har jeg mer tro på å snu felg og dekk for å minke lodd, slik at det blir ideelt. Har et slikt program på dekkbalansereren
  12. Mener du at man kan ha 2 x lodd på en side og 2x lodd på andre siden? I tillegg kan disse to loddene være på forskjellige plasser? Altså i verste tilfelle kan felgen måtte loddes 4 forskjellige plasser?
  13. fant dette bildet på internett: http://nlck.no/forum/download/file.php?id=24562 Dette er altså helt feil balansert
  14. Ramlet litt av her. Ironi? Nei, var ikke ment det fra meg om det var det du mente? Synes jeg har fått kjempebra respons, angående lodding flere plasser langs felgkante, nemlig at det var galt. Har tilgang til maskin,så hadde vært greit å lært litt om balansering. Så da er det like greit å igjenlate eksempelvis 10g feil på slike store hjul?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår