Gå til innhold

Boost Criminal

Bruker
  • Innholdsteller

    44
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Boost Criminal

  • Bursdag 03/26/1982

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil/båt
  • Modell (eks S4)
    325
  • Biltype (eks Audi)
    bmw
  • Årsmodell (eks 1995)
    92
  • Yrke eller sivil status
    mekaniker/båt, samboer
  • Motor (eks 1.6)
    m50b25
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    ja til vinteren
  • Fylke
    vestfold

Contact Methods

  • MSN
    mariup@online.no
  • Bosted
    andebu

Boost Criminal's Achievements

  1. kommer jeg, har betalt men fikk ikke på navnet. tar med kvitering opp der. hilsen marius paulsen.
  2. mener å ha fikset det nå..ja håper på det ja venter 400+hk
  3. det har jeg ikke bestemt enda men det er jo morro å bruke litt dekk coilovere kjøpte jeg på gs ca 11000 tror jeg
  4. ja da er det tid for å skrive litt om det jeg holder på med i garasjen.. har hatt bilen i 2 år og tenkt hele tiden at det hadde vært morro med turbo. så nå som jeg har en bil vedsiden av er det mulig å få skrudd litt. Tenkte en del på hvordan jeg skulle gjøre dette før jeg bestemte meg for hvilke deler jeg skulle gå til innkjøp av. Valget falt på PPF i Sverige. Kjøpte turbo manifold, 3,5mm MLS Pakning, ARP bolter, Wastegate, bensinpumpe, LMM, og dyser i 1. omgang. Her er noen bilder av første forsening av deler: Er jo ikke millionær, så disse delene ble liggende i skapet en stund. kjøpte så en m50b25 vanos motor å bygge på som jeg skrudde fra hverandre med en gang jeg fikk den hjem. fornøyd med ferdig demontert motor Ca et halvt år etter var jeg på Rudskogen med orginal bil. Dette ga veldig mersmak, og satte fart i prosjektet. Bilen ble kjørt hjem, og inn i garasjen og opp på fire bukker. Startet med å demontere all innredning. Kjøpte så stoler, 4 pkt seler, bestilte K- Sport coilovers, og hydraulisk håndbrekk pelte så ut motoren som sto i. ute.... av med understell og ned med tank. dette var ikke så lurt for det var ikke lett å holde motet oppe når det lå deler over hele garasjen, men jeg klarte det så vidt. motoren som jeg skulle bruke skrudde jeg ned i biter for et havt år siden og nå skulle den sammen igjen men først måtte den til maskinering hos sarpsborg Motorverksted. Det som skulle gjøres var: planing av blokk planing av topp, avglansing av sylindre, vektjustering av stempler og råder og balansering av veiv, svinghjul og clutch. Dette kom på ca 8000,- Kjøpte så pakningsett, stempelringer og lager av sarpsborg motor, Her er motorblokken ferdig maskinert. Veiv og stempler på vei i. så var det 3,5mm pakning og på med topp. Cammer på plass husket det meste da jeg demonterte men plundret litt med vanosen. bytting av dyser på med turbomanifold og toppdeksel. K sport coilovere i hus Bestilte så turbo fra usa fornøyd med den:usa: bestilte så vifte, oljekjøler, en bensin pumpe til, og no slanger med fittings. her er intercooler og oljekjøler på plass så begynte jeg litt på bilen igjen, med montering av understell. her er det montert powerflex i bakstilling de kjøpte jeg på gs. her er den oppe igjen med coilovere. så var det håndbrekket og bremseregulator det var ganske greit å montere. på med coilovere forand.. da hadde jeg et rullende cassi igjen da var det ut å vaske bort garasje støvet og vaske motorrom før... etter... motorrom, fint og rent for motor som snart skal oppi da var det tid for å prøve løfte den oppi, passet fint den men ble noen turer inn og ut før den stod der for godt ble ganske trangt noen steder men ikke mer en at det gikk, vanskelig å se men wastegate røret ut av manifolden gikk rett i rammevangen turboen fra under siden ble trangt her også når alle slangene kom på. måtte faktisk vri kompressor huset opp i steden og kappe av slange stussen og sveise på 90 grader benn rett på turboen skjefen ute i garasjen å kontrolerer at stolen også passer henne:drive2
  5. bygg den om ta den med til tyskland få tuv papirer slå det i bordet på statens vegvesen da kan de ikke nekte deg.
  6. hei er det noen som vet om noen brukbare diffbremser (lsd)til 318tds diff? og vet noen om hvor jeg kan få tak i oljekjøler kitt til m50b25 motor. :worshipbm:
  7. kansje dumt spørsmål men har dere gjeste kjøring? andre bilmerker?
  8. jeg har fuldt EBC kitt på min turbogroove siver og greenstuff, å det er bare noe dritt skivene slo seg og den ene sprakk og når det er kalt på e 18 å det stopper tar det tid for det bremser. faen for no dritt, får ikke no støv på felgene da det er bra
  9. liker foresten 316, crusecontroll er jo standard på alle.. gassen i bånn alltid da holder den akuratt norske fartsgrenser...
  10. godkjenne det var noe mann dreiv med på 80 tallet,bytt motor å gi gass, blir du stoppa er det bare å begynne på nytt, eller så kjøper du en bmw med sekser, ser ikke ut til at bilen din var ekstremt påkostet, men har snart 325 motor til salgs, skal ha vanos og turbo sjæl... 316 lystgass hadde vært hysterisk morsomt, blir som å ha lystgass på gressklippern, det er det ikke så mange som har
  11. ja du tar av den gamle, så setter du på den nye sånn den skal være. lett
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår