Gå til innhold

Audi A6 2.5TDI Quattro (1999)

Ranger emnet


Sfinx

Anbefalte innlegg

Er meget interessert i Audi A6 2.5TDI Quattro, men har hørt at den V6 tdi motoroen er dårlig og at flere har hatt problemer med den.

Er det tilfelle at det er en dårlig motor?

 

Ellers virker denne type bilen som en perfekt bil for meg. Mye utstyr, 4x4 og fin om vinteren. Bilen jeg har sett på har gått nesten 200000 km. er dette mye for denne motoren?

 

Som sagt så er dette en tiltalende bil for meg og mitt forbruk, men hvis jeg skulle være i skade for å få problemer med motoren så tror jeg at jeg styrer unna.

 

 

mvh

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kammer, ventiler, diselpumpe, oljelekasje... Dette er noe av det disse motorene sliter med. Men om du kan få dokumentert av disse tingene er bytta/ordna så er det vel bare å kjøpe!

Ta gjerne en naf-test eller få et audiverksted til å gå over bilen før ev kjøp!

 

Det viktigste er at du får bilen sjekka nøye før du handler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er gjort noe med kammer, vippearmer osv. så er dette i seg selv gode motorer. Har selv gått til innkjøp av en '99 A6 2.5Tdi Quattro Avant med 238k på telleren, og er foreløpig storfornøyd. På min ble begge toppene overhalt, nye regreimer og ny dieselpumpe før salg. Uten dette hadde jeg vel styrt langt unna. Overhaling av topper + bytte av regreimer koster ca. 40k på Møller, så er en fordel at dette allerede er gjort :)

 

Greia med disse motorene er at noen kan gå 300k uten noen problemer med kammene, mens andre får motorras før 200k. Det som skjer er at kammene slites så mye at vippearmene til slutt løsner og besøker steder de absolutt ikke burde vært :)

 

Dette er utvilsomt en skikkelig behagelig cruisebil og motoren har greit drag. Jeg angrer hvertfall ikke på kjøpet og har snakket med flere andre som er storfornøyd med samme type bil.

 

Jeg er hvertfall ikke i tvil. Finner du deg et pent og velholdt eksemplar hvor kammer er utbedret så slå til. Gromme biler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
anbefaler å holde deg unna denna motoren. jævli dyrt hvis noe skjer (som det sikkert gjør)..

 

 

Etter det jeg har fått intrykk av så er rekke-5'ern et bedre alternativ av de to 2,5TDI motorene. Altså den motoren som ble levert i Audi 100/A6 frem til 1997 modellen. (generasjonskifte august'97 da 1998 modellen kom med V6 motoren..)

 

Noen som er uenig i dette?

 

 

Carl Otto

'97 Multivan TDI, '91 Caravelle Syncro TD, '79 VW Westfalia camper, '67 Transporter varebil, '90 Golf cab

x '82 911 turbo, x '73 Transporter varebil, x '72 Transporter dobbelkabiner, x '58 1200 Boble, x '84 Golf 2 GTI, x '85 Jetta diesel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femmerdieselen er så og så skuddsikker, men da snakker vi også et annet chassis og derfor en helt annen bil. En godt utstyrt C4 2.5Tdi med 140Hk er slettes ingen dum bil i det hele tatt :) For min del ble det en C5 mye på grunn av at C4 begynner å bli et gammelt chassis med eldende teknologi og at jeg ville ha noe som føltes mer moderne. Dog er 100/A6 C4 meget bra bra biler og er vel kanskje det chassiset med en av de peneste Avant'ene Audi har produsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femmerdieselen er så og så skuddsikker, men da snakker vi også et annet chassis og derfor en helt annen bil. En godt utstyrt C4 2.5Tdi med 140Hk er slettes ingen dum bil i det hele tatt :) For min del ble det en C5 mye på grunn av at C4 begynner å bli et gammelt chassis med eldende teknologi og at jeg ville ha noe som føltes mer moderne. Dog er 100/A6 C4 meget bra bra biler og er vel kanskje det chassiset med en av de peneste Avant'ene Audi har produsert.

 

Ok. Har du en oversikt over hva som er de store forskjellene mellom C4 og C5 chassis/eldende teknologi? Er det helt ulikt understell, forskjellige kjøreegenskaper, elektronikk, etc? Hvordan føles C5 mer moderne ut, annet enn nye baklykter..? ;)

 

Carl Otto

'97 Multivan TDI, '91 Caravelle Syncro TD, '79 VW Westfalia camper, '67 Transporter varebil, '90 Golf cab

x '82 911 turbo, x '73 Transporter varebil, x '72 Transporter dobbelkabiner, x '58 1200 Boble, x '84 Golf 2 GTI, x '85 Jetta diesel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår