Gå til innhold

JenkaRiPS

Bruker
  • Innholdsteller

    158
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JenkaRiPS

  • Bursdag 08/13/1979

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    100 Avant
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Motor (eks 1.6)
    2.0E

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Sandefjord

JenkaRiPS's Achievements

  1. Hehe, sikringsholder har blitt kjøpt, montert, demontert og bilen solgt siden denne tråden var ferskvare :)
  2. Nå er vel stort sett alt endret fra C4 :) Nye motoralternativer, annet hjuloppheng, drivverk, elektronikk, interiør osv. Såvidt jeg vet er det ingen deler som passer over fra C4 til C5. Kan lese litt om alle A6-modellene på wikipedia; http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A6
  3. Femmerdieselen er så og så skuddsikker, men da snakker vi også et annet chassis og derfor en helt annen bil. En godt utstyrt C4 2.5Tdi med 140Hk er slettes ingen dum bil i det hele tatt :) For min del ble det en C5 mye på grunn av at C4 begynner å bli et gammelt chassis med eldende teknologi og at jeg ville ha noe som føltes mer moderne. Dog er 100/A6 C4 meget bra bra biler og er vel kanskje det chassiset med en av de peneste Avant'ene Audi har produsert.
  4. Er hvertfall 2stk. i VACN som kjører med dette kit'et Hva det er laget i er jeg usikker på, men tror passformen skal være bra :)
  5. Slakk i nedre, fremre bærearmer (dette var en garantisak, så her er nok det meste utbedret av tidligere eiere) og så er det som gjør at det kalles multiknirk, nemlig knirking :) Dette kommer enten av at "skåla" (eller hva jeg skal kalle det) som bærekula ligger i er tørr eller at foringer har blitt tørre/slitte. Får nå kjøpt forsterkede sett som holder bedre. Skal være en relativt enkel jobb å skifte alt sammen, men er et par bolter som somregel sitter så godt at de må borres ut. Er derfor ganske tidkrevende. Beemerfanatic: Har du CSR-kit på bilen din, eller er det noe du drømmer om? :)
  6. Hvis du tenker på A4 på B5-chassis så har disse samme forstilling som A6 på C5-chassis. De som har hatt mest problemer med Multilink er A4 fra 95-00 og A6 fra 98-00.
  7. Så lenge det er gjort noe med kammer, vippearmer osv. så er dette i seg selv gode motorer. Har selv gått til innkjøp av en '99 A6 2.5Tdi Quattro Avant med 238k på telleren, og er foreløpig storfornøyd. På min ble begge toppene overhalt, nye regreimer og ny dieselpumpe før salg. Uten dette hadde jeg vel styrt langt unna. Overhaling av topper + bytte av regreimer koster ca. 40k på Møller, så er en fordel at dette allerede er gjort :) Greia med disse motorene er at noen kan gå 300k uten noen problemer med kammene, mens andre får motorras før 200k. Det som skjer er at kammene slites så mye at vippearmene til slutt løsner og besøker steder de absolutt ikke burde vært :) Dette er utvilsomt en skikkelig behagelig cruisebil og motoren har greit drag. Jeg angrer hvertfall ikke på kjøpet og har snakket med flere andre som er storfornøyd med samme type bil. Jeg er hvertfall ikke i tvil. Finner du deg et pent og velholdt eksemplar hvor kammer er utbedret så slå til. Gromme biler ;)
  8. Blåser liv i denne igjen. Noen som vet om det er noen i vestfold som kunne tatt en titt på elementet? Skulle bare hatt bekreftet om det er mulig å reparere eller ikke.
  9. MDS hadde en firkantet Fanatic-serie, men det begynner vel å bli noen år siden. Kan ikke huske at 10" kostet så mye som 3k..
  10. Ca hvor mye tror du vi snakker om her dersom det er slik at membranen må demonteres?
  11. Har nettopp fått et slikt element nå som ikke fungerer. Så vidt jeg har forstått er det ikke brent spole, men visstnok brudd mellom terminalene og spolen. Den ene spolen fungerer dersom man trykker elementet litt inn. Har ikke hentet elementet enda, så vet ikke nøyaktig hvordan det er. Skal heller ikke være "mishandlet", bare sluttet plutselig å spille. Finnes det noen som kan reparere dette her i norge, og hva må en evt. regne med å måtte betale for rep?
  12. Jeg har vært borti dette selv tidligere på en billig forsterker, og skyldes da rett og slett dårlig kvalitet på komponentene. Er ikke uvanlig at det i mye billigprodukter er problemer med kondensatorer som tørker ut og "buler".
  13. Om en kikker rundt på finn og autodb så er det en stor andel av disse bilene som har mange km på nakken. Min runder snart 300k (92'mod med 2liter) og er fortsatt knallgod å kjøre. 250k er ikke mye på disse bilene med normalt godt vedlikehold. Er vel stort set automatkassene som man skal være litt obs på ved såpass høy km-stand. En fordel om selger kan dokumentere siste service på denne da det er flere som desverre dropper disse servicene. 2.8l som er nevnt først her er en god motor, og mener forbruket på langkjøring ligger på like over literen. Ingen ideell pendlerbil sånn sett :) Om forbruket er viktig og du vil ha quattro er det nok bedre å gå for en med 2.3 som ikke er fullt så tørst.
  14. http://www.ledshoppe.com Sender fraktfritt over hele verden :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår