Gå til innhold

Donflaem's 142 express. bilen er vrak, retting begynt.

Ranger emnet


donflaem

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

om jeg får lov til å tipse deg om at oljepumpedrevet er en stor svakhet på disse. kjedelig å rase toppen pga det :)

 

 

Er ikke drevet som er dårlig,det er bolten og den er allerede byttet til 12,9 kvalitet og festet med rød locktite.

Men takk for advarselen

142 73mod.banebil.

B234 16v m/t04 turbo 500hk+,

Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser

 

Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drevet har en tendens til gå sundt ved høye turtall... men så aner jeg ikke hva turtall du skal kjøre på. BOOST 242n fra sverige opplevde dette en gang. men den kjører jo med mekaniske løftere og turtall over 8000rpm. skal ha mek. løftere og kutt på 8500 på min så jeg har iaffal tenkt å bytte drev.

 

Jeg kjører med hydrauliske løftere med doble fjører og turtalssperra satt til 7000 så håper ikke dette blir noe problem.

142 73mod.banebil.

B234 16v m/t04 turbo 500hk+,

Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser

 

Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det har ikke skjedd så mye men motor er ferdig og blir satt i bilen på torsdag sammen med girkassa.

Lager en ny update da md noen bilder.

Vi får se hvordan motoren oppfører seg i benken før jeg sier sikkert hvor turtalllssperra blir satt. Ikke noe vits i å dra masse turtall hvis effekt kurven er på vei nedover.

142 73mod.banebil.

B234 16v m/t04 turbo 500hk+,

Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser

 

Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅLET MITT VAR Å FÅ GODKJENT BILEN. SELENE FÅR MAN IKKE GODKJENT UANSETT MEN BURET KAN JEG FÅ GODKJENT HVIS JEG VISER TIL EN GYLDIG LISENS I EN MOTORSPORT GREN SOM KREVER BUR.

DET SOM ER SURT ER AT BURET VAR FERDIGBYGD IFJOR FØR DE NYE REGLENE KOM. HADDE JEG DA DRATT PÅ BILTILSYNET HADDE DET BLITT GODKJENT.

MOTOR SKAL ODKJENES I BIL MEN MED EN LAVERE EFFEKT. MÅ HA MED EFFEKTMÅLING FRA FEKS NAF SOM VISER DE 180HK JEG HAR LOV TIL Å HA.

jEG HAR VÆRT Å SNAKKA MED TILSYNET OG DE VAR POSITIVE TIL BYGGET FORUTSET AT DET VAR BYGGET INNENFOR DE LOVENE SOM ER SATT.

GRUNNET AT BILEN MIN ER ELDRE ENN 74MOD SÅ HAR JEG FAKTISK LOV TIL Å GJØRE ENDEL OMBYGNINGER GRUNNET AT DET IKKE KOM LOVER OM KOLLISJONSSIKKERHET OG INNVENDIG POLSTRING FØR 1.1.1974.

142 73mod.banebil.

B234 16v m/t04 turbo 500hk+,

Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser

 

Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan dra på BT og få godkjent buret ditt, men da vil du samtidig få påskrevet en kjørebegrensning i vognkortet ditt.

 

Eller, gjelder det bare biler etter '74?

For å få godkjent ett bur hos BT, må du da ha ett FIA-godkjent bur, eller er det bare å bøye til ett bur selv etter NBF sine krav?

 

Får håpe det går i orden for deg, værtfall! Ikke mye som slår en 142 med motorsport-look.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår