volvo-r-sport Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Hei! Har kjørt med åpen dump ei stund nå. Sitter rett før spjellet. Men når jeg skal ha i nye motoren vurderer jeg å gå over til en resirkulerende dump. Lurer da på hvor jeg skal sette denne. Det som i følge alle er mest ideelt er jo å sette den etter IC så nærme spjellet som mulig. Men mister jeg all responsen hvis jeg setter den før ic og kjører lufta rett ned i røret som går inn på turbo? Eller burde jeg sette den etter IC og legge ett rør tvers over motorrommet? Noen som har lure forslag eller løsninger? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Hvis du skal he resirk må slangen tilbake til turbo då? Tenker hvis den står rett før spjeldet og det går en slange tilbake igjen på det samme røret? Resirk er jo en closed-loop. Eller tenker jeg helt feil? Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Hvis du skal he resirk må slangen tilbake til turbo då? Tenker hvis den står rett før spjeldet og det går en slange tilbake igjen på det samme røret? Resirk er jo en closed-loop. Eller tenker jeg helt feil? Er vel ikke noen vits i å sende lufta tilbake rett inn i røret den kom fra!? Sett dumpen rett før spjeld en plass og før overskuddslufta tilbake til turbo.. Altså sugeside turbo sef. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 tror det er beste løsning ja.men vet noen som har den før ic og rett ned før turbo.ser jo litt ryddigere ut.er jo mange som kjører åpen dump før ic også så tror igrunn ikke dette er noe problem Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 på min står den før ic og så ned på sugeside turbo. Dette var orginalt, en såkalt "plastdump", som jeg bytta ut med en turbosmart dump som slipper litt til sugeside og litt i det fri. Funker bra for meg hvertfall. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Er vel mest effektivt å sette den før spjeld i og med at når man slipper gassen så starter trykkbølgen i spjeldet og går i retur retning turboen,da får man ut mest mulig luft før den rekker å vandre så langt.. ved å sette dump før i/c går trykkbølgen lengre vil jeg tro.. Men er det så himla nøye da! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 :) Vil tro resirkdump er løsningen for de som plages med at motorn stopper etter pådrag.. Noe jeg plagdes med på en tidligere fk.:) kjører du med dump Aceofspades? Kjørt ifra noen flere M5? :) Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Hehe.. kjøre da vel med dump kan du skjønn.. kjøre med turbosmart vee port æ som har map sensor vøtt :) Har itj kjørd en meter i sommer æ.. typisk at at æ e ferdig t vinteren! Æ bli nu ailler ferdig heller da ferræstn :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Kan dere ikke legge ut bilder av forskjellige dump varianter? Hvordan dere har koblet den ? Vore litt interresant å sett :) Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Sånn er min montert: Samme måte som Ks242 hadde på sin. Funker som faen. Er en Turboxs dump fra krb. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 er vell en turboxs resirk det der.turbosmart sine er enten helt svart eller blank med blå topp.ikke at det hadde så mye og si da ;) Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Når man har ventilen nært spjeldet, så går lufta den veien den har, altså mot spjeldet.. Bare at det går ut av ventilen når den er åpen. Hvis man har den mellom turbo/ic, så blir all lufta som er igjen i intercooleren og i røret mellom ic og innsug nødt til å skifte retning, for så å komme ut gjennom ventilen. Så etter mine meninger, er det mest effektivt å ha ventilen så nærme gasspjeldet som mulig. Nå kommet jo f.eks b230et med avlastningsventil mellom turbo og intercooler.. Om det er fordi at det blir mer ryddig i motor-rommet, eller om det er fordi at det er en bedre løsning, vet jeg ikke. Det var bare mine tanker om emnet :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 er vell en turboxs resirk det der.turbosmart sine er enten helt svart eller blank med blå topp.ikke at det hadde så mye og si da ;) Jau. Bra at noen passer på ;) Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Nå super jo en motor noen liter luft i sekundet, så den teorien om at du tømmer coolern feil vei... Er plassert på turbosiden originalt på alt jeg har sett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Eg har prøvd på begge sider,, Det eg merket meg var at responsen på turboen virket en "anelse" bedre når Dumpventilen var så nerme turbo som mulig.. Men her er det like mange meninger som det er måter å montere.. Det var så ubetydelig at eg vil si at det spiller ingen rolle om den er før intercooler eller etter. Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg