Gå til innhold

åssen få 140 lav med tuv?

Ranger emnet


volvo140lover

Anbefalte innlegg

fækje na godkjent m fjøre frå ascona! min bil seig rett i hop m dei fjørene. men trur kansje mine er litt segne! men berebruene kvilte på gummien:P nei d spørs kor lav du vil ha den det! legg ut eit bilde av ein bil som har den perfekte senking i dine aue da!!

 

 

volvo240.jpg

 

den syns jeg er fin lav!!

 

 

 

 

 

her er da min!!

 

642426.jpg

 

 

VOLVO1441972.jpg

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

140 er egentlig en vanskelig bil når man skal senke mye, tenker da på fjæringsvei, endskapen blir at den hviler på gummiklossene, fjernes de så slår bruene sammen i humpene.. ikke bra.

 

Tror det beste viile være å gjøre slik Hunder og Førr og Maxis sier, kapp ut ug senk færskåldelen i brua.:)

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaffe 142 mente vel ikke forskjellen arm eller bru. Men at det ikke heter fjærskål.

Kan godt kalle det det, men om du står på delelageret å skal ha delen så er en fjærskål den som står på 240, og nedre delen på en 140, en bærebro.

 

Er det ikke greit å kalle en spade for en spade så slipper vi misforståelser. :peace:

 

Å så sier vi oss ferdig med den saken

 

Ååå sier du det..

 

Hunder og førr mente vel heller ikke at nedre bærebro heter fjærskål da.. Han beskrev hvilken del av bærebruen som ble modifisert!

og den delen/seksjonen av bærebroa kan kalles fjærskål,som vi alle er enige i!! Alle som er her inne vet vel hvordan hjulopphenget på en 142 sånn ca ser ut,men noen må tydeligvis ha det inn med skje...

Skjønte du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du ska få dne so lav må du enten kappe,, eller sette på nåken jeevli segne fjøre... å er fjørene dine bak kona i begge ender? det er den vell tenker jeg.... du kan også varme fjøra sann den siger, men då tar du vekk herdinga i fjørene å dei vil lett knekke... så du har stilt deg eit vanskli spørsmål..... eg sattsar på bilstein clubsport, korta typen.. og vanli kappa senke sett, eg liakr Stuk,, så skal ikkje jer noko bak. blir dne får høg må eg kappe bak, og då evt. sette på fjøreskål oppe frå 240 ;)det går også and å korte orginal dempara, då får du ei helvetes spenn på fjøra, men veit ikkje kor d går med ekstrem senking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du ska få dne so lav må du enten kappe,, eller sette på nåken jeevli segne fjøre... å er fjørene dine bak kona i begge ender? det er den vell tenker jeg.... du kan også varme fjøra sann den siger, men då tar du vekk herdinga i fjørene å dei vil lett knekke... så du har stilt deg eit vanskli spørsmål..... eg sattsar på bilstein clubsport, korta typen.. og vanli kappa senke sett, eg liakr Stuk,, så skal ikkje jer noko bak. blir dne får høg må eg kappe bak, og då evt. sette på fjøreskål oppe frå 240 ;)det går også and å korte orginal dempara, då får du ei helvetes spenn på fjøra, men veit ikkje kor d går med ekstrem senking :)

 

men åssen blir det med ascona fjerer forann??:P og åssen dempere bør man ha da?? funker det å senke den bare forann eller blir det bare blææ!!:P hehe!:cocain: :wonder:

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk ascona fjører eller noe slikt. mistet fører kortet mitt pga av slike fjører. bilen fjøra ingenting. sånn er min med lavskjermer foran å senka "fjærskåla" 3 cm. bak et det tung stereo,DSCN5225.jpg

 

 

dette fjærer mye både forann og bak, og er noenlunde stivt.

 

nydelig senka!:P men hvor får man tak i lavskjermer??

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert! Kan du svinge da? Hehe.. Har lavskjermer og Bosch senk framme, bygd om til 240 Lesjöfors fjærer bak. Går fint med mine 7x17". Men forrige eier prøvde med "Eiker" 17", og det subba som fan sa han...

 

 

 

hvor fikk du tak i lavskjermene?:P faen ass:p jeg som hadde lyst på de eiker e1:P men de subber?:P er det stress med 17 felger på 140?

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavskjermer var originalt fram til 71 eller 72 tror jeg...Står på min 70 iallefall. Begynner å bli vanskelig å få tak i, selges ikke nye lenger... Eiker tok i framskjermene på denne. Men det var ikke gjort noe med camberen! Og innpress betyr jo seff litt!

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå sier du det..

 

Hunder og førr mente vel heller ikke at nedre bærebro heter fjærskål da.. Han beskrev hvilken del av bærebruen som ble modifisert!

og den delen/seksjonen av bærebroa kan kalles fjærskål,som vi alle er enige i!! Alle som er her inne vet vel hvordan hjulopphenget på en 142 sånn ca ser ut,men noen må tydeligvis ha det inn med skje...

Skjønte du nå?

 

Les post 3 og 4. Det kom ikke fram der at de var hjemmelaga og mulig fler ikke skjønte det. Derfor spurte jeg.

Ser heller ikke hvorfor det skal være så galt å forklare ting riktig.

Mye av grunnen til at vi er her er jo for å få tips og hjelpe andre:peace:

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKJE BRUK B ASCONA FJØRER! bilen siger rett i hop og du får null fjøring :) Min bil har orginalfjører bak og b ascona framme:P hadde ej vist kor ej la ut bilder er kunne ej jort d men ej forstår ikje korleis du jer d:) d verte en skikkeli stuk og ej synst d e er drit rått:) kansje litt vel høg bak, men det går:)

 

mvh

 

hehe:P http://www.bilforumet.no/stripa/179902-her-kan-du-lese-deg-til-a-laste-opp-bilde.html

 

bare og prøve!:P jeg lærte av den=) hehe

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår